Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic II 2.0dci - spadek mocy


sterowniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Dużo się naczytałem i pojeździłem po mechanikach, byłem również w ASO, ale nic się nie poprawiło :(

Dwa tygodnie temu było wszystko OK, aż następnego dnia straszny muł, szczególnie na wolnych obrotach - ledwo ruszyłem spod domu gazując bardziej niż zwykle.

Myślałem, że samo przejdzie - na ciepłym silniku pociągnąłem go kilka minut na wysokich obrotach - nic lepiej.

 

Wizyty u mechaników nic nie wniosły: układ dolotowy szczelny, przepustnica OK, EGR OK, czujniki na pedałach OK, filtr powietrza nowy, czujnik temp ok, turbina OK

Wizyta w ASO: godzina grzebania i ... błąd przepustnicy, ale to nie rzutuje. Podejrzewają przeskoczenie łańcuszka - wymiana rozrządu 1500PLN i zobaczymy :(

Nie uśmiecha mi się płacić 1,5kzł i "może pomoże"

Tutaj:

zamieściłem filmik z osiągów silnika na biegu jałowym - może ktoś zerknąć i odnieść się do swoich osiągów.

Zrobiłem to przy użyciu tanich narzędzi (nie wiem jak się ma do rzeczywistości) ELM327 + torque.

Jak ktoś ma jakiś pomysł, proszę śmiało rzucać - dzięki

 

PS. dodam jeszcze, że spalanie normalne, nie kopci, odpala jak zwykle

Edytowane przez sterowniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewają przeskoczenie łańcuszka

Gdzieś czytałem, że w tym silniku czasem się to zdarza. Łańcuch przeskakuje o 1 - 2 ząbki. Objawia się znacznym spadkiem mocy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie łańcucha nie słychać - samochód ma przejechane pewnie z 250k (na liczniku 140k).

Serwis podpinał CLIPa i twierdzi, że parametry OK i czujniki też.

Poziom oleju OK - nie ubywa.

Dziwi mnie nieco brak informacji o braku synchronizacji wałka z wałem (o ile łańcuch przeskoczył)- przecież są czujniki... czytałem gdzieś, że w ogóle nie zapala w takiej sytuacji (tyle, że to było 3, czy 4 ząbki)

Proponuje sprawdzić dokładnie turbinę ( ciśnienie ) oraz elektrozawór turbiny

 

Elektrozawór? - jak to wygląda? Gdzie to? - dobra już mam. raczej jest OK, bo turbina pompuje i słychać jak się kręci (to moja opinia)

 

Dodano: 21 kwi 2017 - 21:24

Jeszcze pytanko: da się sprawdzić ustawienie rozrządu bez wyjmowania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik nie pokaże czy łańcuch przeskoczył o 1 ząbek, on pokazuje tylko który z dwóch cylindrów jest w fazie sprężania. Tolerancja czujnika to pewnie kilka stopni obrotu wału korbowego. W 2,0 dci łańcuch jest jednorzędowy i stosunkowo szybko się wyciąga, na pewno nie wytrzyma całego przebiegu silnika. Nie słychać go bo ma napinacze. Piszesz, że stało się to nagle więc to może być przyczyną zwłaszcza że serwis też tak podejrzewa. Pewnie mieli takie przypadki.

Ustawienie rozrządu sprawdzisz bez wyjmowania silnika. Natomiast gdyby sterowanie turbiną nie działo to nie było by tego czuć na wolnych obrotach. Osobiście bym zaczął od sprawdzenia ustawienia rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Już po temacie - konie wróciły do silnika :)

Okazało się, że przepływomierz był zabrudzony - po myciu jak ręką odjął (ciekawe na jak długo...)

Dla potomnych zamieszczam filmik z danymi po naprawie:

Doskonale widać różnicę w ilości powietrza MAF przy wdepnięciu pedału na luzie: było ~40, jest ~130

 

Dzięki wszystkim za dobre chęci.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wizyty u mechaników nic nie wniosły: układ dolotowy szczelny, przepustnica OK, EGR OK, czujniki na pedałach OK, filtr powietrza nowy, czujnik temp ok, turbina OK

- napisałeś w I poście.

 

Ja pytałem "" Wszystkie te pozytywne informację poparte są pomiarami czy na oko ""

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!