Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę Megi zapodać polerkę całego lakieru. Robiliście to już?

Mam zamiar kupić polerkę np. TAKĄ

oraz wiadomo pastę polerską jak ta PASTA POLERSKA

Jeszcze nigdy nie polerowałem sam lakieru za pomocą polerki elektrycznej. Wiem, że trzeba uważać aby nie przegrzać i nie spalić lakieru. Uważać na siłę docisku oraz obroty, które na początku nie mogą być zbyt wysokie. Dopiero w końcowej fazie poleruje się wyższymi obrotami z małym dociskiem.

Macie jeszcze jakieś porady?

A i czy po umyciu auta trzeba stosować glinkę do usuwania zanieczyszczeń z lakieru czy przy polerce nie jest to konieczne bo i tak będzie zdzierana delikatnie wierzchnia warstwa lakieru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie polerowałeś nigdy to daj sobie spokój z maszyną rotacyjną. Na początek maszyna dual-action, inaczej po prostu duże ryzyko, że sobie auto zniszczysz. Farecli nie kupuj. Menzerna ma fajny wieloetapowy system, Koch Chemie również. Co robić, jak i w jakiej kolejności znajdziesz na forach i w internecie, na YT (szczególnie kanał MX Nowicki albo Swag TV)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi. Kiedyś trzeba zacząć. Jak się nie uda to trudno :) Żona nim najwięcej jeździ. Myślę jednak, że wyjdzie dobrze.

 

TU znalazłem ciekawy artykuł. Poczytam sobie jeszcze i popatrzę jaki śrdek polerski zastosować i później wosk.

Chyba, że z doświadczenia możecie coś dobrego polecić.

Edytowane przez maro81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytam sobie jeszcze i popatrzę jaki śrdek polerski zastosować i później wosk.

Chyba, że z doświadczenia możecie coś dobrego polecić.

Past polerskich będziesz potrzebował więcej niż jednej. Chyba, że chcesz robić korektę "one step", ale moim zdaniem to bez sensu. Korekta pastami o różnej gradacji ma tę zaletę, że możesz dobrać odpowiednie pasty do stanu lakieru na poszczególnych elementach - w ten sposób w wypadku mniejszych rys zastosujesz łagodniejsze środki i nie będziesz niepotrzebnie ściągać grubej warstwy lakieru.

Ja mam maszynę DA - Lare chyba Epl-41. Poleruję pastami Menzerna 1100 (mocna), 2500 (średnia) i 3500 (łagodna). Tę ostatnią ostatnio chętnie zamieniam na Koch Antihologram. Do past dobierasz odpowiednie pady - do maszyn DA bardzo fajne są Royal Pads: Mocno ścierny biały, średnio - żółty. Na wykończenie używam czarnego waflowego pada 3M. Do tego potrzebujesz koniecznie alkoholu izopropylowego do wymywania resztek past. Do tego kilka mikrofibr - po różnych doświadczeniach używam wyłącznie Gyeon Polish Wipe, która na moim czarnym lakierze jako jedyna nie pozostawia mazów. Fajnym woskiem jest Soft99 Fusso Coat - dość łatwo się nakłada, genialnie odpycha wodę i długo się trzyma.

Do tego oczywiście obowiązkowo glinka (ewentualnie ręcznik glinkowy, kostka - clay sponge, albo pad glinkowy), jakiś dobry szampon, rękawica do mycia, przydaje się też pianownica, najróżniejsza chemia: tar&glue remover, deironizer, warto też mieć jakieś wodne papiery do usuwania bardzo głębokich rys.

Generalnie żeby to robić dobrze jest sporo zabawy - albo Ci się szybko odechce, albo złapiesz bakcyla i szybko się okaże, że masz do auta więcej kosmetyków, niż żona do makijażu ;-)

Lakier Renault jest dość wdzięczny. Z jednej strony dość miękki - łatwo się rysuje, ale też łatwo poleruje. Z drugiej strony dość gruby (fabrycznie 120-140 mikronów), więc można w miarę bezpiecznie polerować.

Edytowane przez Jottar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie - jeżeli tego wcześniej nie robiłeś, to lepiej nie próbuj.

Jeżeli jednak mimo wszystko chcesz to osiągnąć samemu, to najpierw potrenuj na jakimś elemencie - udaj się na złom i wyhacz jakąś maskę i potrenuj najpierw na niej.

 

Ja sobie już nakupiłem tyle chemii i środków do auta, że mam już cały regał :D Przebiłem swoją kobietę w ilości jej kosmetyków :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!