Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o ocenę działania amortyzatora tylnego


Rekomendowane odpowiedzi

Czy takie działanie amortyzatora jest normalne, czy też kwalifikuje się on do wymiany?

 

 

Podczas jazdy po wybojach z tyłu po prawej stronie słyszę stukanie - zdemontowałem więc amortyzator w tym miejscu, by zobaczyć jego działanie - da się go wcisnąc dość szybko i słyszać wtedy uderzenie o siebie elementów amortyzatora.

Jeżeli położyć go do góry nogami w pionie (tzn., że opiera się on na części, którą przykręca się w miejscu wnęki koła), to po wcisnięciu amortyzatora element przykręcany do wahacza nie wysuwa się, natomiast przekręcając go do normalnej pozycji w pionie będzie się on powoli wysuwał pod własnym ciężarem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale to jest prawidłowa praca amortyzatora -wciska się lekko a przy rozciąganiu ma stawiać opór .Wydaje mi się ,że tego stukania trzeba szukać dalej tzn sprawdź tuleje i inne elementy w tylnym zawieszeniu.Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się nie sprawdza amortyzatorów. Obróciłeś go korpusem do góry, i po prostu się zapowietrzył.

Jest to normalne zjawisko przy amortyzatorach dwururowych. Obróć go i przepompuj tak jakby był zamontowany w samochodzie.

Większość amortyzatorów ma większe siły tłumienia na odbiciu.

Nie widać na nim wycieków więc raczej amortyzator jest sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

Mam podobny problem. Już 5 mechaników szukało powodu mojego problemu. Jeden znalazł kamień, a drugi pękniętą sprężynę, ale problemu nie rozwiązali. Chodzi o to, że coś strasznie hałasuje w tylnym zawieszeniu, wydaje mi się, że jest to konkretnie tylne koło, po stronie pasażera, kiedy nim przejadę przez nierówność, wtedy hałasuje, jak jest to koło od strony kierowcy - nic. Wszyscy mechanicy zgodnie twierdzą, że zawieszenie jest w bardzo dobrym stanie, i nic by nie robili. Na szarpakach, jak na złość, nie hałasowało, ale kiedy jadę na kostce brukowej, na spowalniaczach lub drodze kiepskiej jakości, auto dalej sobie pokrzykuje. Dźwięk jest raczej metaliczny, stukanie, jak rurka o rurkę. Panowie, poradźcie coś, bo już rozkładam ręce, a odbiera mi to radość z jazdy, a i przechodnie niekoniecznie muszą mieć ochotę tego słuchać. :P

Dzięki i pozdrawiam.

Maciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik tak, dwukrotnie, bo cały wydech i katalizator były na nowo robione. Facet mówi, że już lepiej nie ustawi. Blachy dzisiaj miałem sprawdzane. Niektóre były luźno. Mechanik podokręcał, ale nic to nie dało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jak wygląda górne mocowanie tynich amortyzatorów. Jeżeli się oberwało to czasami osłona tłoczyska która jest metalowa tłucze o korpus.

Sprawdź też jak wyglądają dolne mocowania tzw. silentblock'i amortyzatorów. Jak wybiła się guma to właśnie będzie taki dźwięk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem teraz trochę poszarpać w/w kołem. I możliwe, że mam trop. Chyba mam pasażera na gapę, w postaci kamienia, który mógł gdzieś wskoczyć na tylną belkę, lub coś w ten deseń. Jutro wracam do mechanika, aby rzucił okiem na podnośniku, bo z poziomu lewarka to nic nie wskóram. Dam znać, co i jak.

Pozdrawiam,

Maciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie! I Panie! :-) Udało się! I to na niezłym farcie. Byłem ostatnio u jednego mechanika (4 albo 5  warsztat z kolei, który się tym zajmował, wcześniej ludzie rozkładali ręce), szukał on i jego człowiek. Szukali i szukali. Znaleźli pękniętą sprężynę. Ale to nie ona, coś dalej stukało. W końcu trochę się poddali. Kazali mi pojechać na szarpaki, i tam szukać, później ewentualnie wrócić do nich, poszukają dalej, jeśli coś bym usłyszał na szarpakach. Ale ja już wcześniej byłem na szarpakach, i jednoznacznie nic nie wyszło. Choć, facet, który wtedy (na szarpakach) oglądał moje auto, dobrze szukał, i poniekąd rozwiązał mój problem, tylko nie do końca. :-) Znalazł kamień, który leżał na/w osłonie/obudowie drążka w tylnej belce. Lecz coś dalej waliło niemiłosiernie. Wspomniany na początku tej wypowiedzi mechanik, miał oddzwonić, abym mógł znowu podjechać na poszukiwania. Czekając na telefon, znalazłem trop, gdyż coś mnie pokusiło, aby samemu poszarpać kołami. Okazało się, że coś się tam kołysze, hałasuje. Po przejechaniu odcinka przestawało, kiedy znów szarpałem. Kolejna trasa i ponowne stuki podczas szarpania oponą. Dźwięki raz z jednej strony, raz z drugiej. Pomyślałem, że to musi być coś luźnego, zapewne kolejny kamień, który lata od strony do strony. Mechanik nie miał czasu, więc pojechałem na tę samą SKP, gdzie byłem wcześniej. Opisałem problem na nowo (inny pracownik). Facet zaczął sprawdzać, szarpać, oglądać - i nic. Zasugerował jedynie uchwyty klocków hamulcowych. Aby mi je pokazać, poprosił, abym zszedł do kanału. Stwierdziłem, że skoro już tam jestem, to szybko przelecą ręką po otwartych elementach, i znalazłem gagatka. Od teraz jest błoga cisza. A całe zawieszenie mam sprawdzone przez 5 warsztatów, a w nich 7 mechaników, haha. :-) Wszyscy zgodnie stwierdzili, że jest igła i nie ma co robić. :P 

Pozdrawiam,

Maciek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

i znalazłem gagatka. 

Czyli co, drugi kamień?

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!