Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Książka i historia serwisowa


antekerski

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nie dawno nabyłem megane 3 z 08r, auto z niemiec po leasingu. Auto ma przejechane 65tys. Książki serwisowej nie ma, ale wziąłem vin i sprawdzialem historię i w 2013 miało 35 tys, więc uznałem że jest to autentyczny przebieg - stan techniczny także był adekwatny do przebiegu. Sprzedający również wpisał ten przebieg na fakturze. W domu na spokojnie przeglądałem jakie papiery mam do auta i wyszło że mam dwie instrukcje obsługi:

- z 08r - samą instrukcję

- z 13r - z kartkami na serwisy i wpisanym nr VIN mojego samochodu. Ta instrukcja ma też nalepkę z nr (pewnie jakiś identyfikacyjny firmy leasingowej z której auto pochodzi) taką samą jak na niemieckim dowodzie rej i pilotach. W tej ks ostatni serwis był na 57 tys i na masce od środka jest wlepka renaulta że wtedy był serwis (ten sam przebieg i data). Niestety pomiędzy aso a tą ks jest nie zgodność, poniewaz wg ks 04/2012 auto miało ponad 26 tys, a wg aso 10/2012 miało 25,5tys, tego na 35 nie ma w ks, jest na 45 i 57. Auto ma wlepkę że kolejny serwis jest 05/18 i po zalogowaniu sie do my renault widnieje własnie ze kolejny serwis jest w 05/18 o czym aso nie wie.

Niewiem co o tym mysleć.... w aso o przeglądzie na 57 tys nie ma informacji. Pod maską mam wlepki renaulta, że ten serwis był i zgadza sie info w ks z 13r. Mam ten fakture imiena na poprzednia właścicielką na wymianę rozrądu. Niewiem kompletnie jak się do tego odniesć. słyszałem że do megane nie dawali ks serwisowych. Prawda to? Stan auta raczej potwierdza jego przebieg, aso też potwierdza przebieg, ks z 13r też potwierdza i są do niej wlepki na ost przegląd, viny wszedzie te same. Nawet jak by chciał ktoś coś zagmatwać to przecież sprzedający nie wpisywal by przebiegu na fakturę i to na pełną kwotę jaka zapłacilem za samochód. W de raczej nie gmatwają a już na pewno firmy leasingowe. Wygląda to tak, jak by ktoś dołożył instrukcję z ks serwisowa tylko nie do końca pokrywa się z aso. Co ciekawe instrukcaja ma rok wydania 2013 a pierwszy wpis jest z 2012. Ktoś miał podobny przypadek? Albo wie jak to rozpatrywać inaczej niż próba podrobienia historii pojazdu? Słyszalem że funkconuje coś takiego jak autoryzowane serwisy i nie autoryzowane, które maja wlepki i pieczatki renualta. Podobno jedni i drudzy maja swoją baze danych i obie w żaden sposób się nie łaczą i nie uzupełniają. Prawda to?

 

Dodano: 17 maj 2017 - 07:50

Pisałem mailowo z panią z renault polska. Informacji o serwisach mi nie udzielą - tylko jak przyjade na serwis samochodem. Wywnioskowałem z też, że każdy serwis różnie robi serwisy i nie wszystkie trafiają do bazy głównej. Mam się kontaktować z serwisem w niemczech. Ktoś może ma bezpośredni email do serwisu w Kiel?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwią mnie ludzie, którzy zaczynaja szukać i sprawdzać auto dopiero po zakupie. Trzeba było poświecić troche czasu i sprawdzić to wszystko przed zakupem. Teraz masz rozbieżności o jakieś drobnostki i nie wiesz co o tym myśleć... Nie wiem czy współczuć czy się śmiać.

Kupiłeś, jest dobre auto, jak sam piszesz przebieg i stan auta pasuja mniej więcej to czego teraz szukasz? Co chcesz osiągnąć i co Ci to da? Zadałeś sobie to pytanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem auto w aso przed zakupem - ostatni serwis na 35 tys. Ta temat naklejek na 57 tys pracownik odpowiedział że mógł to być serwis nie autoryzowany, a oni nie mają wglądu do ich bazy - maja tylko do autoryzowanych. Stan auta adekwatny do stanu licznika - jestem zadowolony z zakupu. 2 dni po zakupie przypadkiem obczaiłem się że mam dwie instrukcje, a w jednej na końcu były kartki na serwisy i na jednej był wpisany vin auta i wpisy z serwisów. Rozbieżność jest na serwis w 2012, gdzie wg aso auto miało 27 tys a wg książki 25,5 tys. Na przebieg dostałem gwarancję. Chciałbym to wyjaśnić. Nie wierzę, że w niemczech ktoś bawił się w machlojki, ale różnie to bywa.

Edytowane przez antekerski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i w 2013 miało 35 tys, więc uznałem że jest to autentyczny przebieg - stan techniczny także był adekwatny do przebiegu. Sprzedający również wpisał ten przebieg na fakturze.

Zwykle rocznie przejeżdżam swoim autem ok. 10 kkm, czasem trochę więcej, czasem mniej. Tyle, że do auta dorwał się syn, który w 1,5 roku nastukał 35kkm.

Z doświadczenia własnego powiem, że całą dokumentację jaką ma sprzedawca przegląda się przed podpisaniem umowy. Czasami można znaleźć kwiatki w rodzaju zgłoszenia szkody do TU, pomimo, że sprzedawca twierdzi że "niebite".

Normalnie podjedź do ASO i poproś o historię serwisową auta, muszą Ci to udostępnić.

 

Rozbieżność jest na serwis w 2012, gdzie wg aso auto miało 27 tys a wg książki 25,5 tys. Na

Chyba żartujesz, 1,5 kkm to niewielka rozbieżność, Jakbyś miał 15-20 kkm to by była rozbieżność.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W aso przed kupnem sprawdzałem historię i zapłaciłem za to 40zł. Historia w aso kończy się na 35 tys w 2013r.

Dziwi mnie to, że serwisy mogą prowadzić swoje wewnętrzne inspekcje.

Sprzedający dał gw na przebieg, więc skądś miał tą pewność, ale różnie to bywa.

Wolę się upewnić że to pomyłka niż ma się okazać że to grubszy wałek.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!