Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.6 110 KM wysokie obroty na zimnym silniku


MeganeEr

Rekomendowane odpowiedzi

Za jakieś 2-3 miesiące mam w planie przegląd i wymianę między innymi oleju, filtrów oleju i powietrza oraz świec. Może to pomoże. Na razie rzecz nie jest uciążliwa i jak pisałeś tylko denerwuje chociaż w niczym mi nie przeszkadza (auto jeździ normalnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Czy ktoś problem rozwiązał?


Dodam, że w megan II w tym samym silniku K4M miałem to samo i po 4 czyszczeniu przepustnicy (na początku pomagało potem już nie) wymieniłem ją na inną używaną i problem ustąpił. Przypomniałem sobie jeszcze, że wymieniałem w megan II wężyk od wspomagania hamulca bo zaciągał lewe powietrze przez uszczelkę.

Gryzie mnie jeszcze kwestia wężyka oparów benzyny wciskanego w przepustnice bo u mnie tak lekko wchodzi jak by nie było uszczelki.

Właśnie co otrzymałem przepustnicę z dwulatka. Dam znać jak podmienię w megi III.

 

Jak to nie pomoże to będę pryskał olejem silikonowym w sprayu po złączach i uszczelkach by znaleźć winowajcę.

 

p.s. ze względu na montaż LPG wszystkie uszczelki (6 szt.) w kolektorze plastikowym dolotowym mam nowe i dodatkowo mam nową stalową uszczelkę pod kolektorem dolotowym aluminiowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski są wkręcone w kolektor aluminiowy od dołu pod wtryskami benzyny. A rurki są skręcone na cybanty we wszystkich połączeniach.

Nie mam czasu by zabrać się za tą przepustnicę. Odnośnie obrotów to problem był wcześniej przed montażem LPG.

Jeśli chodzi o lewe powietrze to obstawiam rurkę od oparów benzyny podłączaną do przepustnicy.

Należy jednak pamiętać że przepustnica również może być winna.

Przepustnice czyści się ze względu na olej z odmy zalepiający klapę i oś klapy.

Po paru czyszczeniach klapa może się przestać domykać gdy jest zimna (nierozgrzany silnik).

Olej i brud wchodzą pomiędzy oś klapy przepustnicy a obudowę przepustnicy a potem się wszystko lepi i zaciera. Trzeba by było wszytko rozebrać do cna i nasmarować a tak się nie da.

Jak wymienię przepustnicę to dam znać.

Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wymieniłem przepustnice i uszczelkę w tym wężyku oparów benzyny. Efekt jest taki że obroty nie przekraczają na biegu jałowym 1000. Z oporami opadają do 900. Zauważyłem również że przepustnica jest w 99% zamknięta na wolnych obrotach. Nawet ją palcem dociskałem do całkowitego zamknięcia i samochód nie gaśnie obroty spadają do 750. Więc nadal przypuszczam, że gdzieś jest dziura. Może ta pokrywa głowicy jest nieszczelna, może LPG nie wiem. Kolega "Szmydu" czyścił i składał tą pokrywę więc ja chyba też będę musiał.

 

Zanim to zrobię przymierzę się do testu palacza - sprawdzanie szczelności kolektora dolotowego (zadymienie kolektora)

Bawiłem się w to kiedyś gdy szukałem nieszczelności kanalizacji.

Trzeba wziąć wentylator kanałowy i z jednej strony założyć kilka papierosów a z drugiej strony podłączyć go do rury dolotowej do przepustnicy.

Efekt wdmuchiwany dym do kolektora i przepustnicy wyjdzie nieszczelnościami.

 

Czytałem gdzieś na innym forum że zamiast  wentylatora można użyć własnych płuc jeśli ktoś pali :-)

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Snozer napisał:

Trzeba wziąć wentylator kanałowy i z jednej strony założyć kilka papierosów a z drugiej strony podłączyć go do rury dolotowej do przepustnicy.

Przyznam, że nie wpadłem na ten pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Okazało się, że wentylator daje za słabe ciśnienie. Użyłem kompresora z dostawka dymiącą ale nieszczelności nie znalazłem. Okazało się dodatkowo, że padała jedna cewka więc wymieniłem turecki szmelc eldor na beru i samochód lepiej pracuje. Dodam, że od nowości już wymieniłem dwie cewki eldor a dopiero zamyka się 80 tyś. Z tymi obrotami to raz na kiedy potrafi trzymać wyższe obroty ale jest bez porównania lepiej.

 

Jak coś ktoś wymyśli to niech da znać

Edytowane przez Snozer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
21 minut temu, aro76 napisał:

Samochód  był  u specjalistów  od  reno przy okazji wymiany rozrzadu

I nic nie znaleźli,  odpowiedź typu ten typ tak ma.

Opisz dokładnie co dolega silnikowi i jak to przebiega ;

   - jakie to są u Ciebie wysokie obroty?

  - przy jakiej temperaturze silnika się normują i na jakich obrotach zostają?

  - co z obsługi silnika, fachowcy zrobili?

  - czy masz instalację LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagraj swój. Ogólnie jak auto odpala to wskazówka na 1500 to nie są "wysokie obroty" i nie jest to nic złego. Później spadają poniżej 1000 i tak po prostu jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Same tak podskoczyły z 1250 na 1500? Gdyby nie to, to bym nic dziwnego w Twoim filmie nie widział. Ogólnie to na ssaniu obroty nie powinny rosnąć gdy już auto jest odpalone, tylko spadać. U mnie po odpaleniu zimnego auta obroty sięgają 1500 i od tego poziomu schodzą poniżej 1000, z tym że lekko falują co widać i słychać (auto samo delikatnie gazuje) i gdy ruszę nie czekając, aż zejdzie jest duże prawdopodobieństwo przymulenia i kangura.

 

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!