Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III - całkowity nowicjusz.


Stylishh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, jestem właśnie na etapie poszukiwania odpowiedniego samochodu dla siebie i żony. Poszukiwania dopiero zaczynam, jednym z samochodów jaki biorę pod uwagę jest właśnie Megane III która podoba się tak mnie jak i żonie.

Powiem szczerze, moja wiedza dotycząca samochodów jest niewielka przez co poszukiwanie samochodu na naszym rynku mnie przeraża. Potrzebowałbym pomocy w dobraniu silnika jak i mocy. Wiem tyle że szukam samochodu kombi ponieważ planujemy dziecko.

Obecnie posiadam Twingo II w gazie z 2007 roku. Samochód który żona kupiła zanim się jeszcze poznaliśmy i który mi wystarcza.

Rocznie robimy jakieś 15 tyś km. Głównie w mieście - Katowice. Oboje do pracy. Czasem wyskoczymy gdzieś w trasę np. 200-300 km. Jednak są to trasy robione bardzo sporadycznie, np raz na 2-3 miesiące. W samochodzie nie potrzebuję nawigacji, ponieważ używam telefonu. Jednak pozostałe udogodnienia jak elektryczne szyby i lusterka, klimatyzacja, tempomat, bluetooth, wejście aux czy skórzane siedzenia mile widziane.

Na co jeszcze zwrócić uwagę, co jeszcze w samochodzie się przydaje, jeżdżąc Twingo II można być wykluczonym technologicznie w motoryzacji. Nie wiem więc co warto mieć.

Kolejna kwestia to silnik, dla mnie to już całkowita magia, nie zależy nam na osiągach, ma być ekonomicznie, ale i bezpiecznie żeby nie brakło mocy przy wyprzedzaniu. 170 km/h rzadko jadę (tak, Twingo tyle wyciągnie).

Budżet to około +/- 40.000 PLN

Za wszelkie sugestie i pomoc bardzo dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli szukasz auta typowo w miasto, korki i krótkie odcinki to polecam 1.6 110 KM. Może to nie demon prędkości i nie startuje pierwszy spod świateł, możne spalanie nie jest super niskie ale to ponoć jeden z ostatnich prostych silników, któremu nie straszny taki sposób użytkowania i gaz jeśli będziesz chciał go założyć. W trasie przy rozsądnej jeździe spalanie nie szokuje choć z tym 170 km/h bym nie próbował gdyż przy 140 jest już trochę głośno i obroty dość wysokie. Niewiele ich jest na rynku ale można znaleźć zadbany krajowy egzemplarz w dobrej wersji wyposażenia. Na śląsku jest kilku dealerów, którzy często mają w ofercie auta z rozliczenia. Sam tak swój kupiłem u Zięby w Katowicach i polecam tego sprzedawcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wersję "generation" nawet nie zwracaj uwagi, najsłabsze wyposażenie. Silnik taki jak pbet powyżej sugeruje ale nie pomyl z 1.6 nissana, to inna konstrukcja. Ja na 1.2TCe nie narzekam, jest cichy ale w mieście to drugorzędne. Pali niedużo w niskim zakresie obrotów, ma maks. moment obrotowy już przy 2000 obr/min. ale nie nadaje się do lpg. Po roku i 23 kkm (łacznie 70kkm) jestem zadowolony, kupiony w Gliwicach u dilera jako trzyletni. A jak się będzie dalej sprawować tego nikt nie wie, poza tym jest droższy. Brałbym wersję po liftingu, zmieścisz się w budżecie na pewno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIII Kombi (Grandtour) to świetny wybór pod kątem rodziny. W porównaniu z hatchback większy jest nie tylko bagażnik, ale też ilość miejsca z tyłu. 40 tys powinny starczyć na egzemplarz poliftingowy z 2013, może 2014r. Renault są reguły dość bogato wyposażone, więc wymienione przez Ciebie elementy - może poza skórą - są w większości egzemplarzy. Radzę poszukać egzemplarza z systemem HandsFree - bajka!

 

Zgadzam się z pbet, że przy tych przebiegach i jeździe miejskiej nie ma co wchodzić w diesla. Zakładam, że znasz różnice pomiędzy silnikami wolnossącymi a z turbosprężarkami? jeśli nie to popytaj, poczytaj na ten temat. Bo każda z tych opcji ma swoich wyznawców i musisz wyrobić sobie opinię :)

Silniki wolnossące słabiej przyspieszają przy niższych obrotach, do dynamicznej jazdy trzeba mocno wdepnąć gaz, co skutkuje wyższym zużyciem paliwa i głośniejszą pracą. Za to wolnossaki odwdzięczają się długowiecznością i względnie niskimi kosztami ewentualnych napraw. No i większość da się ożenić z LPG, jeśli to ma dla Ciebie znaczenie.

Silniki poddane tzw downsizingowi mają inną charakterystykę. Przy podobnej mocy mają wyraźnie mniejszą pojemność a o dynamikę dba turbo. w przedziale 0-90km/h są z reguły wyraźnie żwawsze niż wolnossaki. A przy delikatnym operowaniu pedałem gazu są dość oszczędne. Natomiast większość z nich gryzie się z LPG. Są nowocześniejsze i bardziej skomplikowane, więc jest parę więcej elementów mogących się w nich zepsuć. I dość często słychać głosy, że są mniej trwałe od wolnossących konstrukcji - ze względu na wysilenie i obciążenie.

Zatem w MIII opcje masz dwie: 1) wspomniany przez pbet 1.6 110KM 2) 1.2 TCe 115KM. Przejedź się jednym i drugim, sam musisz zdecydować.

Mam jeszcze dla Ciebie "opcję B" - o rok czy dwa starszy samochód z silnikiem 2.0 140KM (silnik skonstruowany przez Nissana). Ten motor nie za bardzo nadaje się do LPG, ale za to jest trwały i daje fajne osiągi. I tutaj polecam Lagunę III, to był bardzo popularny silnik w tym modelu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tomqu86 - masz oczywiście rację w kontekście Meganki, dlatego zasugerowałem Lagunę, tam ten silnik jest z manualem. I podaż rynkowa też jest dużo większa, więc łatwiej znaleźć znośny egzemplarz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale nie pomyl z 1.6 nissana, to inna konstrukcja

Oczywiście nie miałem na myśli 1.6 dCi, a benzynowy wolnossący prehistoryczny 1.6 110KM :)

Auto z dobrym wyposażeniem np. wersja Limited (mam i niczego więcej mi nie trzeba) znajdziesz w okolicach swojego budżetu. Jeśli będziesz chciał kupić 3-latka po ostatnim lifcie w ASO, po 1 właścicielu, z małym przebiegiem i pewną historią to pewnie będziesz musiał trochę dołożyć.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok kumam. Tylko on ma 115, a nie 110 KM :)

Pomijając różnice w silnikach - jeśli się nie znasz (podobnie jak ja) najlepiej kupić sprawdzonego pewniaka w ASO niż dać się nabić w butelkę "czarodziejom autohandlu".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tak czy owak warto wiedzieć,że w meg III można napotkać różne benzyniaki 1.6, co jest dla nas oczywiste ale nie jest dla mniej zorientowanych. Zgadzam się, że najlepiej kupić od dilera ale z pełnym przekonaniem i doświadczeniem podkreślę, że i taki pojazd należy drobiazgowo obejrzeć i sprawdzić. No jeszcze od prywatnego I właściciela ale to rzadkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!