Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 Problem z obrotami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od lutego borykam się z problemem obrotów w mojej Megane 2 rocznik 2005 poj. 1.4 , 16v

 

Problem jest dosyć dziwny, na początku (kiedy jeszcze były mrozy) obroty rosną do 2000-2500 obr./min później spadają na 1000 obr./min (czyli tak jak zawsze były na wolnych obrotach) i później znowu rosną do 2000-2500 i spadają do 1000 i tak w kółko... Ale nie do końca!

Gdy jadę np. 50 km/h i wrzuce na luz obroty skaczą z 2000-2500 do 1000 i znowu w góre tak jak opisałem wcześniej, dzieje się tak do momentu aż osiągnę 0 km/h wtedy obroty zostają na pułapie 2000 lub 2500 (a od czego ta wysokość zależy nie mam pojęcia) gdybym ruszył i jechał dalej na luzie znowu obroty znowu skaczą ale jak się zatrzymam znowu stoją w miejscu.

Nie zauważyłem żeby miało to wpływ na temperaturę otoczenia teraz gdy mamy 25st. C jest tak samo albo prawie tak samo.

Zaczęło się to od tego że podczas ruszania lekko przydusiłeś samochód że obroty spadły powiedzmy do 500 obr./min to wtedy zaczęło tak szaleć z obrotami. Gdy później sprawdziłem że jeśli przydusisz silnik jeszcze raz (oczywiście odpowiednio trzeba to wyczuć) to szaleństwo z obrotami znika i jedziemy z normalnymi 1000 obr./min na luzie i podczas jazdy też jest ok. Ale jak obroty szaleją to podczas jazdy tak samo, puszczasz gaz a jedziesz tak szybko jak obroty rosną do 2500/min. a jak osiągniesz ten pułap autko zwalnia do 1000/min i znowu rośnie i tak w kółko...

Przez rondo przejeżdżam z hamulcem bo 2500/min + 2bieg to czasami trochę za szybko na takiego typu skrzyżowanie.

Nie wiem co to może być.

Jeździłem już po kilku warsztatach i u swojego mechanika też byłem na początku.

Na dzień dobry poszło że Przepustnica jest do wymiany, u drugiego gościa powiedział mi to samo, żaden mechanik nie pokwapił się żeby założyć

jakąś inną bo nie mają i tłumaczyli się że trzeba kupić ale oryginalna w serwisie kosztuje 1500zł podobno.

Więc poszukałem na allegro i znalazłem "części francuskie" sprowadzają za 570 zł nowa, więc zakupiłem.

I tu był błąd, otóż jakie zdziwienie było mojego mechanika + innego magika że to nie jest to bo praktycznie nic się nie zmienia, jest dokładnie tak samo, co najlepsze taki lekki przymuł około 2000/min przy rozpędzaniu który sporadycznie występował na nowej przepustnicy zniknął.

Stara przepustnica sypała błędami na CLIPie więc dlatego goście byli pewni że to będzie to.

Czujnik ciśnienia (ten z góry silnika) też wymieniłem bo mi kiedyś wypadł i był taki nie pewny więc go zmieniliśmy chyba jeszcze przed przepustnicą i nic to nie zmieniło.

Zostałem na nowej przepustnicy, później obaj goście (i jak po jakichś dzwoniłem) byli pewni że tym razem będzie to STEROWNIK SILNIKA, który niestety jako używka ale 100% sprawna też zakupiłem ale za na szczęście tylko 80 zł, ale po przegraniu KLUCZY i pozostawieniu MAPY SILNIKA przez magika,

nic się nie zmieniło dalej jest tak samo obroty skaczą tak jak opisałem na początku.

Co ciekawe teraz jak jest cieplej przy drugim przyduszeniu nie da się już zrobić żeby było ok, albo raz na kilka takich prób wyjdzie, nie jak przedtem dosłownie 2-3 razy przydusiłeś i całą jazdę miałeś super do momentu ponownego przyduszenia lub zgaszenia i odpalenia.

 

Nie wiem co to może być.

Jak czasami przydusisz, albo rano zimnego odpalisz albo tak nie wiadomo dla czego będą obroty normalne, możesz przejechać całą trasę z normalnym zachowaniem się silnika podczas jazdy i na wolnych obrotach jest igła, wtedy też moc przy wyprzedzaniu jakby normalna nie jakaś gorsza, jak zacznie wariować to gorzej się zbiera ale nieznacznie.

Byłem w Serwisie jednym poleconym przez swojego mechanika, miałem tam auto 2 tygodnie i nic nie wyczaili poza zmianą kolektora ssącego bo podobno miał jakieś mikro pęknięcie, wzieli mi za to 50zł, poniewać kolektor używka kosztował 70zł ale że nic nie zrobili wzięli koszt na siebie.

 

Żadnych błędów na CLIPIE nie pokazuje teraz, ani przedtem , żadne SERVICE ani komunikat nigdy nie występował.

Nie mam pojęcia co to może być, jak ktoś zna dobry serwis w Bielsku białej to poproszę o kontakt, nie wiem czy nie przejechać się chociaż na diagnozę do Renault bo naprawdę wydałem prawie 1000zł i nic nie jest zrobione a dalej w ciemno już nie kupuje.

 

Jak ktoś ma jakieś pomysły to proszę pisać.

Dziękuję i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Byłem w wektorze na diagnostyce i chłopaki nie wiedzą o co biega... 

Za dwa dni mam jeszcze przyjechać na wymianę wszystkich uszczelek przy silniku (kolektor ssący, przepustnica itp.)

Zobaczymy co wtedy będzie.

A Ktoś z Was ma jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto  masz  od  nowości ?  Czy  dużo  jeździsz   po  mieście,  na   krótkich   odcinkach ? 

Jeżeli  tak,  to  warto  auto  dobrze  przegonić   na  wysokich  obrotach .

Świece, cewki,  sprawdzone ??  Łącza  elektryczne, kostki,  posprawdzać,  przeczyścić,  sprawdzić  ich  prawidłowy  montaż,

 poruszać  wtyczkami,  usunąć  tzw. śniedź,   użyć  Kontakt 60

Kierunek  prac   wg.mnie  dobry.  Cały  układ  dolotowy  musi   być  czysty   i   szczelny . 

Jakie  wartości  na  clipie   ma ;   tzw. map sensor ?  oraz  przyglądnąć  się  wskazaniom  czujnika  temperatury  płynu  chłodzącego? 

 Zalecam  wymienić  czujnik położenia wału korbowego na oryginał , bo te czujniki są chimeryczne i raz działają poprawnie a za chwilę błędnie    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to uszkodzenie pedału gazu w obwodzie odwzorującym jego położenie. Sterownik przechodzi w stan awaryjny. U Ciebie ten obwód raz działa, raz nie.

Należy podmienić pedał gazu (chyba pasuje również do 1,9 dci).

W momencie, kiedy jest przerwany obwód, obroty falują 1000-2500 obr - na biegu jałowym, lub bez obciążenia silnika zmiany są szybkie. Miałem taką usterkę i musiałem z nią zjechać w korkach przez centrum Bydgoszczy.

Wyświetlał się serwis. U mnie na stałe rozłączyło obwód, ale chwilę wcześniej również tak sygnalizowało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak. Uszczelki wszystkie wymienione w serwisie Renault i nic dalej to samo.

Chłopaki obstawiają jeszcze problem z wtryskami albo gdzieś wiązka główna czy bardziej elektronika.

Ja obstawiam od początku że to coś z elektroniką, może jakiś uszkodzony moduł komfortu tzn. mam na myśli że wali jakimś sygnałem bądź prądem po sterowniku silnika ale to powinno na Clipie pokazać czy w pomiarach.

Od samego początku nie było żadnego błędu na Clipie (wszystkie wartości w normie) potwierdzone to przez mojego mechanika i przez serwis Renault.

Nigdy żadne "Service" się nie zaświeciło itp. Według wszelkich sprawdzeń wszystko jest w normie ale jednak wariuje.

Ostatnio wręcz falowanie obrotów było takie że nie spadał poniżej 2100 obr. z reguły wachało się to od 2500-3500obr./min .

Przyczyna nieznana nadal.

 

To co kolega mówił świece wymienione w serwisie, uszczelki teraz, na dwóch przepustnicach i sterownikach silnika jest DOKŁADNIE to samo,

więc umówiony zostałem na jeszcze wizytę za kilka dni na podmiane wtrysków, dadzą mi znać kiedy mam podjechać, jak to nie będzie to

powiedzieli że rozgrzebią całą elekrykę... :-)

Mój mechanik przedzwonił wszystkie kable i mówił że jest ok.

Zobaczymy co będzie po podmianie wtrysków co wg mojego mechanika była by to ostatnia rzecz jaką by sprawdzał ponieważ jakby było coś z wtryskami to czuł bym nierówne obroty , szarpanie silnika a tutaj obroty są igła równiutkie tylko czasem znaczy bardzo często same się podnoszą.

 

Dam znać co będzie za kilka dni.

Dzięki za odpowiedzi.

aa. autko nie mam od nowości, jeżdżę raczej po średnich dystansach 50km  dziennie minimum.

Kolektor ssący był używką więc pewnie bez uszczelek ;)

Łącza były sprawdzane, pedał gazu już dwukrotnie sprawdzany. 

Czujnik położenia wału padł mi rok temu jest nowy oryginalny także też raczej odpada , tak mówią też w Reno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, YMorfeusz napisał:

 

Mój mechanik przedzwonił wszystkie kable i mówił że jest ok.

 

Dzwonią gdzie indziej.

Trzeba pomierzyć od strony sterownika na zimnym i na ciepłym włącznie z czujnikami z którymi można  mierzyć i porównywać z charakterystykami do temperatury.

Skoro raz jest dobrze a raz źle wygląda to na połączenie elektryczne. Najbardziej narażone jest od czujnika temperatury bo wejście przewodu do konektora się mocno utlenia. Pływające to zmienne obroty.

Przecież na clipie widać jak jest źle, tylko trzeba umieć to zinterpretować.

Zostaw wtryski, bo nie mają nic do rzeczy. Nie wywala service, czyli paliwa do powietrza nie jest za dużo. Sprawdziłbym również sztywność zasilania sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik  to  - 1,4/98 KM ??

Wg.Twojego elaboratu wynika, że wymieniono ;

- map sensor  - nie wiadomo na jaki ?

- przepustnica nowa  - nie wiadomo jaka ?

- sterownik silnika używka w 100 % sprawny, czy oryginał ?

- świece nowe, nie wiadomo jakie ?

- kolektor ssący używka z uszczelkami,

- łącza elektryczne - sprawdzone ,

- pedał gazu - sprawdzony,

- czujnik położenia wału, zmieniony na oryginał rok temu,  

Dnia 4.06.2017 o 11:30, YMorfeusz napisał:

Żadnych błędów na CLIPIE nie pokazuje teraz, ani przedtem , żadne SERVICE ani komunikat nigdy nie występował.

 

Dnia 19.09.2017 o 20:44, YMorfeusz napisał:

Nigdy żadne "Service" się nie zaświeciło itp. Według wszelkich sprawdzeń wszystko jest w normie ale jednak wariuje.

Ostatnio wręcz falowanie obrotów było takie że nie spadał poniżej 2100 obr. z reguły wachało się to od 2500-3500obr./min .

Przyczyna nieznana nadal.

 

Proponuje ;

- Ponieważ czujnika położenia wału nie da się sprawdzić ( chimeryczny ), wymienia się go w parze z czujnikiem położenia   wałka rozrządu, dla pewności ,

- Sprawdzić jakiego producenta cewki ?? Czy nie ma przebić na ciepłym silniku, oraz czy nie masz jeszcze wadliwych cewek  zapłonowych sagema ?

- Podejrzeć  jakie  wartości  na  clipie  mają ;  

- czujnik  ciśnienia w  kolektorze  ssącym ( tzw. MAP sensor ),  ( sprawdzić  szczelność  jego montażu )  

 Jakie ciśnienie kolektora ssącego?

- czujnik temperatury płynu  chłodzącego na zimnym  i  nagrzanym  silniku ,

- czujnik temperatury powietrza zasysanego ,

- sonda lambda,

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Przepraszam miałem wcześniej napisać ale musiałem się upewnić że WSZYSTKO JEST JUŻ OK i pojeździć kilka dni.

W Serwisie Renault byłem na podmiane wtrysków (sami to zaproponowali) podmienili to zostawiłem im autko na 2 dni , po podmianie wtrysków okazało się że to nie to, zaczęli szukać dalej i znaleźli całego winowajcę. Problem tkwił w STEROWNIKU ALTERNATORA czyli w czymś co mierzy ładowanie akumlatora.

Tak mi to tłumaczył jak się fachowo "sterownik ładowania" nazywa to nie wiem.

Był ustawiony na inną wartość i jeśli spadło napięcie dał sygnał do zwiększenia obrotów i na tym się kończyło.

Wystarczyło go ustawić według silnika i wszystko jest ok.

Dzięki za odpowiedzi i za Pomoc.

 

Co do sterownika silnika i przepustnicy objaw był dokładnie taki sam więc raczej omijaliśmy tą kwestię że mogą być tak samo uszkodzone,

chodź w ostateczności to teżbyśmy sprawdzili.

 

Dzięki jeszcze raz.

Pozdrawiam

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Prawdopodobnie uszkodzony/zanieczyszczony zawór egr. Wyłącz wtyczkę i obserwuj.

Czy słychać „ terkotanie „ które jest charakterystyczne dla uszkodzonego EGR?

Czy miałeś dużo jazd po mieście, na krótkich trasach? Jeżeli tak, to tym samym zawór egr będzie b.zawalony sadzą i nie będzie pracował prawidłowo. 

Przy wymianie/czyszczeniu EGR trzeba wyczyścić kolektor dolotowy.

Sprawdź wężyki do egr i turbiny, które uszkadzają się w miejscu mocowania. Pomaga obcięcie uszkodzonego końca i założenie go z powrotem.

Wymień wyłącznik światła stop.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!