Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przedmuchy z silnika - dziwne objawy


kamikadze20077

Rekomendowane odpowiedzi

Z luzem zaworów może coś być?

 

1/Przebieg 195.000 km, wszystkie wpisy się zgadzają także na 99 % pewny, chyba ze handlarz

od którego brałem silnik przekładał z jakiegoś tam powodu.

2/A pali max do 6 l ropy,

3/Wg. mnie, wyniki w dolnej dopuszczalnej granicy 28 bar, ( dlatego takie przedmuchy, )

4/Wartości luzów zaworowych mają wpływ na wartości pomiaru i jeżeli masz wątpliwości co do wartości

luzów zaworowych, to należy przeprowadzić regulację. Pomiar ciśnienia sprężania powinno się wykonywać

na silniku o prawidłowych luzach zaworowych. Rozumie, że pomiar był wykonany na sucho i na 100 % nie

mamy pewności czy wyniki to wina zaworów czy pierścieni. Zakładam, że pierścienie uległy przegrzaniu,

5/Połknięcie 0,5 l oleju wg. mnie nastąpiło ponieważ " nie dawno auto przegonione było ponad 100 km

z prędkościami 160-180 km/h (po niemieckiej autostradzie oczywiście) i w sumie po tym tak się stało ",

6/Wg.mnie, mimo wszystko;

a/ wymieniłbym pompę oleju na nową lub na mocniejszą z wersji 130 KM ( zmiana misy )

b/ sprawdziłbym stan panewek i ew.wymiana na nowe,

c/ nie jeździł z taką dużą prędkością,

d/ obserwował zużycie oleju,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o pompie i panewkach tovjuz myslalem dawno zeby zapobiegawczo wrzucic. A takie dmuchanie z odmy nie uszkodzi mi turbiny jak bede dluzszy czas jezdzil?

 

Regulamin pkt. 5.6 Na forum istnieje obowiązek stosowania polskich znaków diakrytycznych oraz zasad interpunkcji.

Czy przeczytałeś to co napisałeś!? - mireczek01

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli odma i zawór odmy sprawny, to opary nie dotrą do turbiny, a prawidłowa jakość oleju i jego ciśnienie zapewni trwałość i bezawaryjność pracy turbiny. Znaczne przedmuchy, to spadek sprawności silnika, wzrost zużycia paliwa, spadek mocy.

Zamierzenia w/wymienione, warto połączyć z wymianą pierścieni tłokowych ( rozrząd ), aby bezpiecznie przejeździć następne 200.000 km

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kompletuje czesci i w wolnym czasie zacznie sie remont tego motoru:) Wiesz mam tylko jeszcze jedno pytanie, na serwisie sa dostepne dwa rodzaje pomp oleju. Jedna ma plastikowa obudowe druga aluminiowa czy ta w plastiku bedzie slabsza i krocej wytrzyma , czy juz nie wymyslac i brac ktora tansza? Panewki kolbenshmit? A pierscienie SM germany? Tak mi polecil gosciu w sklepie ze szlifierze chwala sobie wlasnie pierscienie tej firmy. Podobno ladnie sie ukladaja.

Nie przestrzegasz regulaminu forum

pkt. 5.6 Na forum istnieje obowiązek stosowania polskich znaków diakrytycznych oraz zasad interpunkcji.

Za recydywę ostrzeżenie! - mireczek01

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Policz sobie na jakie koszty musisz się przygotować.

Pompa oleju 250zł (dobrze będzie jak zmienisz na taką jak masz, wymiana na wersję 130KM to wyższe koszty)

panewki 90 lub 200zł (glyco lub Kolbenschmit)

Pierścienie - nie wiem ile. W Łodzi robią pierścienie - zapytaj.

Uszczelka pod głowicę pewnie ze 130-150zł

Jak głowica na wierzchu to i uszczelniacze zaworowe zrób. Strzelam że sztuka kosztuje ok 10zł, a zaworów masz 8.

Nowy rozrząd z pompą wody 400-500zł

Silikon do miski olejowej 30zł

Być może koło pasowe 200-300zł

Pasek akcesoriów ok 50zł

Uszczelniacz wału od strony skrzyni (lubi cieknąć - warto zrobić)

Uszczelniacze pod wtryski

Olej, filtr.

Do tego dojdzie jeszcze sporo pierdół, które wyjdą przy okazji a warto będzie zrobić, bo silnik rozebrany.

Sam pewnie tego nie zrobisz, mechanik też Cię za to skasuje, a nie wiadomo czy sobie poradzi. Może gdzieś popełni błąd i później powtórka z rozrywki.

Podejrzewam, że do 3tys zł dojdziesz. A niech się okaże, że dwumasa jest w słabym stanie to szkoda będzie zakładać zużytą, bo skrzynia na wierzchu. Nowy dwumas ok 2 tys zł. A wysprzęglik też stary, może warto wymienić - 200zł.

 

Pompa oleju do tego silnika jest jedna. Cała metalowa, ma 20 zębów. Koniec tematu. Jak chcesz pompę ze 130KM (ma 24 zęby) to czeka Cię wymiana pompy, miski, łańcuszka napędzającego, odmy i przeróbka plastiku mocowanego pod wałem.

Przed remontem ja bym się może pokusił o płukankę silnika. Są ludzie, którzy sobie to chwalą. Ja tego nie robię, bo zmieniam częściej olej.

Miałem kilka 1.9 dCi z różnymi przebiegami. Jeździły tyle, na ile fabryka pozwoliła - zero problemów. Nawet Espace IV 1,9 120KM jak musiał to "latał" 170. Nigdy się pierścienie nie zgrzały, a olej brał każdy - 0,5 litra między wymianami, czyli 0,5l/15000km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-6 tys km temu przy wymianie wlany valvoline all climate 5w40 - wystarczy za płukankę, po remoncie wymiana na nowy.

Wymiana oleju i filtra co 10.000-12.000 km,

-wał, cylindry - należy przed decyzją o wymianie panewek, pierścieni, pomierzyć i dopiero decydować,

-przeczyścić miskę, smoka, kanały olejowe, magistralę olejową turbiny( najlepiej wymienić na nową ),

-większość części można kupić przez internet. Polecam tylko markowe,

-koło dwumasowe można zastąpić kołem sztywnym ;Sztywne koło zamachowe,

-zdjęta głowica to; planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy zaworowych, regulacja zaworów ,

-warto poczytać ;Zatarcie turbiny i silnika 1.9dci (F9Q B800),

-po weryfikacji silnika przez mechanika, żądać kosztorysu naprawy,

-kumaty mechanik zamawia części,

-po naprawie, sprawdzić ciśnienie oleju na gorącym silniku, odejście ( kop ) auta,

-domagać się faktury, gwarancji na naprawę i dopiero jak wszystko OK - płacić

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!