Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przedmuchy z silnika - dziwne objawy


kamikadze20077

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam następujący problem moja renia zaczęła pic olej na około 1000km pociągnęła 0.5l no to dolałem oleju i tak coś mnie natknęło żeby odpalić auto i ściągnąć przewód z odmy. Ku mojemu zdziwieniu pompuje z niej tak ze można kola pompować, teraz po przejechaniu kolejnego tysiąca zero ubytku oleju. Z odmy dalej pompuje tak jak wcześniej może deko mniej. Z mocą żadnych problemów nie ma. Dodam ze nie dawno przegonione było ponad 100km z prędkościami 160-180km/h (po niemieckiej autostradzie oczywiście)i w sumie po tym tak się stało. Podpowiedzcie mi o co tu chodzi bo jakby cały czas brała olej to wiadomo motor do roboty ale co w takim przypadku? W spalinach nie czuć oleju, dymu żadnego tez nie ma. Zastosować kuracje naftą na tłoki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z odmy dalej pompuje tak jak wcześniej może deko mniej. Z mocą żadnych problemów nie ma.

To się kupy nie trzyma. Od kiedy masz auto? Jaki olej stosujesz? Ile to auto ma mocy?

Poczytaj;Główna przyczyna uszkodzenia turbo

Po ściągnięciu przewodu z odmy i po przejechaniu kolejnego tysiąca zero ubytku oleju.

Trzeba dokładnie zaznajomić się z tematem i doprowadzić auto do normalnego stanu.

Wg.tych objawów co napisałeś, auto ma co najmniej ok.300.000 km . Zalecam stosować olej full syntetyk

(zmniejszyć okres I wymiany do 60-70 % przebiegu ) i obserwować. Żadnych cudownych leków nie polecam

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to się kupy nie trzyma, auto mam od roku zrobione nim 40tys. Po zakupie wymieniona turbina, rurka zasilajaca, odma i zawór odmy oryginał. Jeździłem na oleju elf 5w40 a 6tys km temu przy wymianie wlany valvoline all climate 5w40. I właśnie zgłupiałem juz bo raz wciagnie oleju raz nie, z odmy wali jak z parowozu a silnik swoja moc ma. Z luzem zaworow może cos być?

 

Dodano: 09 lip 2017 - 09:56

Przebieg oryginalny sprawdzany w serwisie 195tys wszystkie wpisy się zgadzają także na 99% pewny chyba ze handlarz od którego bralem silnik przekładał z jakiegoś tam powodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiej mocy silnik ? Ile auto pali na 100 km ?

Zapoznaj się ze zrozumieniem z tematem zaleconym, bo mimo wymiany odmy, zaworu odmy, turbiny, coś jest nie prawidłowo działające, bo jak masz założoną odmę to bierze olej a jak ściągnąłeś odmę to oleju nie bierze.

Dokładnie przeglądnij całą instalację odmy i połączenie jej z turbiną.

Z odmy wali jak z parowozu a silnik swoja moc ma. Czyli dzieją się cuda. Wygląda, że nie wiesz jaką moc powinien mieć silnik.

Obserwuj, zrób to co zaleciłem, a jak będzie tak nadal to prawdopodobnie masz zapieczone, popękane pierścienie tłokowe.

Zalecam wykonanie pomiaru kompresji, po zrealizowaniu zaleceń oraz po zalogowaniu i przestudiowaniu tematu;

Dlaczego 1,9dci z lat 2001 - 2005 są awaryjne. Różnice między 1,9dci 120 KM i 130 KM, naprawa i modyfikacje

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik ma 120KM a ze swoja moc ma stwierdzam po wizycie na hamowni wyplul 118KM było to dwa miesiące temu a od tamtej pory auto nie oslablo gdyż jeżdżę tym cały czas i poczułbym różnice. Jeśli chodzi Ci o droznosc rurki ktora z odmy idzie w miskę to drozna jak najbardziej. A z tym ściągnięciem przewodu od odmy mi chodziło ze ścignąłem na odpalonym silniku zobaczyłem jak dmucha i założyłem znowu po kilku sekundach, jezdzone cały czas na połączonych przewodach tak jak powinno być. Zmierze jutro ciśnienie i dam znać jaki wynik wyszedł.

 

Dodano: 09 lip 2017 - 10:56

A pali max do 6l ropy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jazda mogła przegrzać silnik ;

-nowa turbina, smarowanie silnika wątpliwe (duży przebieg, słaba pompa oleju w silniku ze 120 KM ),

-nie obserwowałeś temperatury silnika i pierścienie przegrzane,

-dobrze, że panewki wytrzymały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie temperature obserwowałem cały czas ale faktycznie mógł ten motor nie wytrzymać takoej jazdy, sprawdziłem właśnie wszystkie polaczenia odmy i droznosc wszystkich przewodów i kruccow wszytko drozne. Odpaliłem auto i dmucha z tego krucca wychodzącego z bloku obok puszki odmy. Trudno, z tego co widzę to jednak czeka mnie wymiana pierscieni, tylko żeby nie okazało się ze cylindry wyjechane;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz racje kolego bo jak nie dymi i nie śmierdzi olejem z wydechu a ze raz połknął sobie olej to olać to. Ciśnienie oleju musi być skoro turbo po takiej przejażdżce chodzi nadal bez zarzutu. Zmierzę jutro ciśnienie na cylindrach i jak będzie w miarę spoko to oleje temat jak padnie to się bd martwił :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co turbo jak było wyjęte z auta to markerem był napis "scenic 2" czyli handlarzyk wymienił turbo bo było padnięte i założył podobne albo potrzebował do innego auta sprawnego i wyciągnął, a zawór odmy z przewodami wymieniłem z rurka zasilającą bo po prostu chciałem mieć pewne ze turbo będzie chodzić a nie padnie zaraz. Ciśnienie było mierzone podczas wymiany i nie odbiegało od wartości katalogowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisnienia na cylindrach

27

29

27

28

a cisnoenie oleju prawidlowe noe dopytalem nawet jakie.

i co w takim przypadku?

kolejne 400km zrobione oleju nie ubylo

 

Nie przestrzegasz regulaminu forum

pkt. 5.6 Na forum istnieje obowiązek stosowania polskich znaków diakrytycznych oraz zasad interpunkcji.

5.7 Użytkownicy forum muszą stosować się do zasad gramatycznych, ortografii i sposobu logicznego formułowania myśli, pełnym zdaniem. Nie jest stosowana żadna taryfa ulgowa dla użytkowników z różnymi dysfunkcjami w tym zakresie. - mireczek01

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!