Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pykanie podczas kręcenia kierownicą przy włączonym kierunkowskazie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moją uwagę zwróciło ostatnio dziwne pykanie / cykanie występujące przy kręceniu kierownicą (niezależnie lewo prawo) przy włączonych kierunkowskazach. Dźwięk przypomina operowanie manetką przerzutki rowerowej albo przeskakiwanie jakiś plastikowych zapadek. W sytuacji gdy kierunkowskazy są wyłączone lub w trybie komfortowym ten dźwięk się nie pojawia.

Żeby zobrazować nagrałem filmik:

Od razu uprzedzę, że "trzask" pojawiający się od czasu do czasu bez kierunku to przedmiot latający w uchwycie na napój i nie ma związku ze sprawą.

Będę wdzięczny za porady o co może chodzić. Jestem w 100% przekonany, iż nie jest to normalne.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Masz tak samo i uznajesz to za normalne? Pokazywałem mój filmik przejazdem w jednym z ASO (byłem innym autem) i stanowczo kierownik serwisu stwierdził, że coś jest nie tak i trzeba się umówić. Możliwe, że taśma lub przełącznik zespolony. Prawdopodobnie jutro uda się podjechać autem do ASO i zgłosić temat.

Szkoda, że na forum nikt nie ma pomysłu o co może chodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze auto? :)

Dla mnie całkowicie normalne odgłosy pracy mechanizmu powrotu dźwigni, wynikające z budowy i zasady działania.

Jest mechanizm zapadkowy, to pykanie podczas kręcenia kierownicą np w prawo, kiedy kierunek jest też załączony w prawo, to przeskakiwanie wodzika po zapadce.

Poszukaj schemat budowy, to zrozumiesz dlaczego pyka.

Większość aut ma ten system rozwiązany mechanicznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pierwsze ale pierwsze z takim "problemem".

Przerobiłem prywatnie Escorta '96, Megane I '98, Megane II '04 i teraz Megane III '14; służbowo Fabia I, Fabia II, Astra H, Auris.

W żadnym z tych samochodów takiego pykania nie miałem i jak dla mnie nie jest to normalne zachowanie.

Do powrotu i odbicia kierunku nie mam żadnych zastrzeżeń natomiast do pykania przy włączonym kierunku i skręcie w tą stronę owszem.

Samochód mam od prawie 4 miesięcy i przez 3 pierwsze miesiące tego dźwięku nie słyszałem.

U Ciebie też tak pyka?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w MI/MII nic nie pykało. Nie mam nic do stracenia, jadę w sobotę na serwis z okazji jubileuszowych 60 000 km więc zgłoszę to sobie wykorzystując resztki przedłużonej gwarancji. W ASO Lubań gdzie pokazywałem mój filmik pracownicy serwisu stwierdzili, że coś jest nie tak i trzeba to sprawdzić. Szkoda, że nie znam nikogo z MIII w bliskiej okolicy by porównać. Jak kogoś spotkam przypadkowego na jakimś parkingu aż zapytam z ciekawości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tak samo i uznajesz to za normalne?

 

Gdzie napisałem że to normalne???Napisałem że mam identycznie jak ty a to duża różnica.

Nie wiem czy normalne czy nie ale skoro Lelupi pisze że ma identycznie w obu Megankach to przyjmuję jego odpowiedź za dobrą monetę.

Na początku irytowało mnie ale po roku użytkowania auta jakoś się przyzwyczaiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. W sobotę mam serwis więc z wieczorka napiszę co powiedzieli.

Jak się okazało w sobotę był tylko dyżur i muszę się umówić w inny dzień do elektryka. "Spece" stwierdzili, że te dźwięki to faktycznie zapadki odpowiadające za powrót manetki po odbiciu kierownicy i dźwięk jest normalny tylko u mnie jakby za głośny w porównaniu do innych samochodów.

Jeszcze nie wiem czy temat odpuścić i "jeździć, obserwować" czy drążyć ponieważ szczerze mówiąc szkoda mi brać urlop by specjalnie jechać do ASO na taką wizytę.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

W zasadzie dopiero od tygodnia jeżdżę MIII, ale może pomogę: u mnie ten dźwięk jest niesłyszalny, przynajmniej na tyle, żeby był irytujący. Zauważyłem coś podobnego, niemniej zdecydowanie cichsze pykanie, w MII, którą jeździłem przez prawie 5 lat. Nie przeszkadzało to jednak w jeździe, tak jak to co słychać na przesłanym filmie - wg mnie zdecydowanie za głośno pyka.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mała aktualizacja. Jak pykało tak pyka sobie dalej. Podczas specjalnie umówionej wizyty w ASO porównywaliśmy stojące w serwisie ph2 i ph3. W ph2 pykało jeszcze głośniej niż u mnie, w ph3 ciut ciszej. Niemniej jednak serwis stwierdził, że pykają ograniczniki odpowiadające za odbijanie kierunków i nie jest dla Renault powód do zgłoszenia reklamacji ponieważ nie niesie ze sobą negatywnych skutków. Nie byli w stanie wytłumaczyć dlaczego w każdym samochodzie pykanie było inne. Gdyby świeciła się jakaś kontrolka, kierunkowskaz by nie odbijał, wywalałoby jakiś błąd lub cokolwiek innego oprócz tego dźwięku, który jak się okazuje w każdym aucie jest tylko raz bardziej, raz mniej słyszalny mogliby się za to zabrać, a tak to nie ma podstaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Już się przyzwyczaiłem. W MI i MII pykania nie było, a przynajmniej sobie nie przypominam więc wydawało mi się to dziwne po przesiadce do o wiele nowszego auta. No ale jak widać ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!