Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 110KM - klekot przy przyspieszaniu


niebianskaskurwoala

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, w tej chwili już nic nie zrobię (ciekawe swoją drogą czy podłączenie auta do kompa tylko po to, żeby odczytać parametry i błędy, a więc bez dokonywania żadnych modyfikacji może spowodować utratę gwarancji? jest to jakoś logowane?). Po prostu gdzieś w głębi czuję, że ASO albo się wypnie ("ten typ tak ma") albo powie, że to wina użytkownika lub że nie został o czasie zrobiony przegląd ("gwarancja nie obowiązuje") i sam będę musiał działać. Druga wersja jest o tyle dobra, że daje mi furtkę do walki z tytułu rękojmi, choć średnio mnie to tak naprawdę ratuje. Najgorsze co mogłoby być to wydanie 3k na wymianę wtryskiwaczy żeby potem się okazało, że to nie z ich przyczyny był klekot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie panikuj, silnik ma moc, mało pali, ma właściwe ciśnienie na listwie, korekty wtrysków w normie. Zastosuj zalecenia z postu #34 a będziesz zadowolony, opiszesz przygodę na forum. ASO - może zaproponować; my pokrywamy ewentualne koszty robocizny a Ty koszt części.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest zapis zabraniający stosowanie jakichkolwiek dodatków do oleju i paliwa w trakcie trwania gwarancji więc osobiście bym się wstrzymał do diagnozy. Jeśli powiedzą, że ten typ tak ma możesz znaleźć drugi taki sam i im udowodnić, że to nie prawda (o ile faktycznie ten typ tak nie ma). Powodzenia. Ciekaw jestem rozwoju sprawy i trzymam kciuki żeby było po Twojej myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem po diagnostyce w ASO ze Szczecina. Generalnie jestem załamany.

Zapocony silnik przy odmie? Ten silnik tak ma.

Klekot przy przyspieszaniu? Ten silnik tak ma.

Wysokie spalanie? Ten silnik tak ma.

Szczytem chamstwa i bezczelności było włączenie radia na poziom vol. 15, w sytuacji gdy ja specjalnie im to radio wyłączyłem (żeby mogli w ciszy posłuchać klekotu). Ręce mi opadły, nie wiem co z tym dalej robić, odbiłem się od ściany. Podejrzewam, że ci mechanicy nawet maski nie otworzyli, za to chętnie skasowali 320 zł nawet nie wiem za co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałeś jakiś papier po wizycie w ASO? Ja bym pojechał do innego i poprosił o możliwość bycia przy oględzinach. Zawsze możesz napisać do Renault Polska ze swoją opinią serwisu, w którym byłeś i tym co Ci mówili. Może zaproszą Cię na ponowne sprawdzenie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dostałem w zasadzie takiego papieru, natomiast oddałem auto ze zgłoszeniem klekotania (odnośnie spalania pan nie chciał tego zapisać, a o zapoceniu odmy powiedział że oni i tak to sprawdzają). Dostałem po prostu samochód z informacją, że przegląd został zrobiony. O Renault myślałem żeby jutro zadzwonić, ale może faktycznie jak napiszę to będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że nie wziąłeś nic na piśmie. Np. kserokopii ich wewnętrznego formularza serwisowego. Nie powinni mieć problemu by Ci bo dać.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, niebianskaskurwoala napisał:

Ręce mi opadły, nie wiem co z tym dalej robić, odbiłem się od ściany. Podejrzewam, że ci mechanicy nawet maski nie otworzyli, za to chętnie skasowali 320 zł nawet nie wiem za co.

Kolego, to za co Ty zapłaciłeś ?  Zgłaszając  problem  w  serwisie ,  przy  otwieraniu  zlecenia;  czy  podałeś  swoje wymagania co mają zrobić mechanicy ?   Ten  kto  płaci  to  i  wymaga .  W  razie  problemu , trzeba  prosić kierownika  serwisu  a  nawet  właściciela  i  dochodzić  swoich praw. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłaciłem za przegląd, taki gwarancyjny (bez wymiany oleju). Z tym, że naprawdę dyskusja z argumentami "ten typ tak ma", "mechanik mówi że jest ok" jest naprawdę ciężka. W pewnym momencie pan przestał nawet jakoś się ustosunkowywać do tego co mówię, po prostu stał i się patrzał. I jeszcze jeden mały hit: odebrałem auto, próbuję wsiąść, a tu "hands free" nie działa. Gość pojechał na serwis, wraca po chwili z tekstem że już działa i.... "proszę pamiętać, że to renault... takie kaprysy elektroniki to tutaj norma" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zamknęli auto przyciskiem z karty i wtedy HF przestaje działać. Trzeba otworzyć i odpalić, później wszystko wraca do normy.

Co do ceny przeglądu to skasowali Cię bez litości. Ja za przegląd serwisowy na 60000km z wymianą oleju, filtra i podkładki  (bez materiału) zapłaciłem w sobotę 187 zł. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to możliwe, chociaż niezła to głupota (z tym, że resetuje to odpalenie silnika).

Co do ceny, to tyle kosztują gwarancyjne przeglądy. Pierwszy przegląd robiony jeszcze w Warszawie z wymianą oleju i filtrem kabinowym kosztował 900 zł. Za przedłużanie gwarancji się niestety płaci (choć po co ona - jak widać - nie wiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!