Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc w wyborze


maciejmacku

Rekomendowane odpowiedzi

Sam miałem ten dylemat jak kupowałem, nawet z tworzyłem tu temat jakieś 4 miesiące temu o tym między 1.6 zwykłym benz i 1.5 dCi, odradzali 1.6 i to była prawda, przejechałem się benzyniakiem 110KM i dieslem 110KM to bez porównania, wygrał diesel, od wtedy moje wątpliwości zostały rozwiane.Nie będę tu spekulował co jest lepsze, ale dieslem można już poszaleć i w miarę normalnie jechać a nie machać biegami jak pies łapami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te benzyniaki 1.6 są głośne jak cholera przy wyższej prędkości/obrotach, nie dość, że muł to na dodatek przy większej prędkości słyszysz silnik okropnie, niby stara, tania i raczej bez awaryjna konstrukcja, ale to już nie te czasy, jeszcze ta skrzynia 6 ... bez sens, nie wiem czy 5 też są, ale ja akurat jechałem 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak u Ciebie z tłumieniem dziur przy sztywnej wersji GT? Części zawieszenia też są droższe do takiego auta?

nie ukrywam, że szukałem tanich ale amortyzator musiałem wymienić (komplet oczywiście) to wychyaczyłem za 126 zł / sztuka :-) - monrooe! (czy jak się to pisze)

@Pbet - bardziej na pionowe oparcie, na brak miejsca nikt się nie skarżył jeszcze. 

Wiadomo to nie demon prędkości ale bez tragedii. Jak jest z turbobenzyną nie wiem ale osobiście nawet nie brałem Tce pod uwagę szukając auta używanego. Może jakbym miał od nowości to co innego

- nic dodać i nic ująć. Ja bym dodał tylko tyle, że biegi są po prostu "krótkie". gdyby były dłuższe to zestawienie dla większości kierowców - niemal idealne (cena / jakość / spalanie / dynamika) - patrząc tylko wyłącznie jako na wolnossącą benzynę. 

Edytowane przez dreq02
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@maciejmacku Wybór należy do Ciebie :-) Każdy z nas podpowiada co uważa za stosowne.

@blake to oczywiste i nie podlega dyskusji, że turbo diesel ma większy moment ale trzeba umieć się z nim obchodzić. Nie nadaje się na krótkie miejskie odcinki i nie opłaca przy przebiegu 8-10 tysięcy rocznie. Szybciej zakatujesz turbo, EGR, DPF czy wtryski nim się będziesz cieszył z dynamicznej jazdy. Diesel nie lubi gdy nie jest w stanie osiągnąć właściwej temperatury pracy, gdy się go nie rozgrzewa spokojnie i nie studzi po jeździe.

Z tymi biegami to pojechałeś... Skrzynia jest krótka ale biegów nie trzeba zmieniać co chwilę czyli tak jak strzałki podpowiadają. 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze w temacie przełożeń to zmieniając biegi w 1.6 w okolicy 3000-3100 obrotów jedzie się całkiem fajnie. 1 - ruszenie, 2 - 30 km/h, 3 - do 50, 4 - do 70, 5 - do 90, 6 - powyżej. Faktem jest, że pod stromą górkę jadąc 100 na 6 trzeba zredukować na 5.

Ja tam jestem zadowolony i się przyzwyczaiłem mimo, że mam porównanie do MII 1.5 101 KM, a na codzień jeżdżę dieslem Toyoty 1.6 110KM (torpeda).

@maciejmacku nie wydawaj wszystkiego tylko zostaw coś na pierwsze wydatki, które są zawsze. Lepiej kupić starszy rocznik w lepszym stanie i wyższej cenie, niż nowszy i bardziej wyeksploatowany za mniejsze pieniądze.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz diesla i koniec, jesteś w tej sytuacji co ja 4 miesiące temu, chyba, że chcesz żeby Ci się śniło i dokładnie tak samo całe oszczędności miałem na auto, oczywiście na podstawowe wymiany podzespołów też miałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam megane III phI hb z 2012 ,ma silnik 1,6 16v i przebieg 42.tys km. Wcale się z tym nie zgodzę że auto jest słabe ,a silniki 1,6 benzynowe były chyba najbardziej udane .Niema co się oszukiwać ciężko będzie ci znaleźć diesla kombi z małym przebiegiem  i do tego z Niemiec .Tam kombi  służą przeważnie do zarabiania , a nie do jazdy po bułki czy w niedziele do kościoła .Używany diesel może się okazać droższy w trakcie eksploatacji  .Bo takie auta często gęsto mają połowę większe przebiegi jak podczas  sprzedaży w Polsce .Zgadzam się z kolegą pbet że auto daje dużo przyjemnośći z jazdy.Co byś nie kupił zawsze będzie dylemat a może inne trzeba było.

Edytowane przez woker30
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym rozwiązniem autora tematu jest wersja 2.0Tce +LPG , bedzie szybko , tanio w ekspolatacji i komfortowo . Tylko trzeba dużo czasu na znalezienie dobrego egzemplarza zwłasza w kombi,  i cena to jakieś 130% ceny 1.5dci.  Ja nie znalazłem tekiej i kupiłem 1.9dci (130KM) i jestem zadowolony  a też się przesiadałem z benzyny N/A 177KM.
1.6 i 1.5 nie brałem wogóle pod uwagę.  W dieslu możesz zrobić program (1000zł) i będzie dużo lepiej w wolnossącej benzynie nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja się wypowiem subiektywnie :-)

Mam porównanie:

M3 HB 2010 1.6benz 110 6-biegów - moich rodziców

M3 HB 2013 1.5dCi energy 110 6-biegów - mój

- dCi duuużo lepsze na trasę, moment obrotowy robi swoje

- po mieście porównywalne

- dCi skrzynia biegów świetnie zestopniowana (oraz 120kmph = 2000RPM), benzyna skrzynia słabo zestopniowana

- przyjemność z jazdy (jak na auto ~100KM): 1.5dCi na 5-, 1.6benzyna na 3+ (w skali 2-6)

- spalanie średnie z 50kkm - 5.25 dCi, ~7.5 benz

 

Nawet moja matka która na codzień jeździ 1.6b, po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów 1.5dCi stwierdziła, że 1.5 jeździ lepiej. Tyle że ona jeździ głównie po mieście krótkie dystanse, więc dCi byłoby dla niej bez sensu.

Na miasto do <10kkm rocznie brałbym 1.6b, a przy trasach i >10kkm 1.5dCi, lub 2.0dCi/TCe ale to inne pieniądze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Z tymi biegami to pojechałeś... Skrzynia jest krótka ale biegów nie trzeba zmieniać co chwilę czyli tak jak strzałki podpowiadają.  

dzięki, nie wiedziałem, teraz moje życie będzie inne  :P

poza tym 6 już się czuje przy 80 km, że trzeba wrzucić bo już jest ponad 3 tys obrotów na 5. A co do silnika to wg mnie fajnie chodzi i nie ma problemu aby go wkręcać do 4500 tys czy nawet więcej jak niekiedy trzeba. To duży plus. Oczywiście sytuacje sporadyczne ale problemu nie ma z tym.

 

Niestety ale uwierz, że jeżdżę trochę samochodami i w większości 6 jest od około 100-110 km i dzięki temu jedziemy szybciej i ciszej. Bo jeśli 6 w megane zaczyna się znacznie poniżej to oczywiste jest, że przy wyższych prędkościach obroty będą zdecydowanie większe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!