Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie, dławienie się na zimnym silniku na PB 1,4tce


megiwgm

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 29.08.2017 o 16:30, Andrzej-2010 napisał:

Cięcie.

Zasugerowałem się tym że może "LPG rozjeżdża mapy"

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy można się dowiedzieć jaki ciąg dalszy tej historii? Ostatnio w mojej Megi III z 1.4 TCe i LPG, po przejechaniu ok. 6 tys. na gazie (bez żadnych problemów) zaczął się na zimno podobny objaw - po odpaleniu rano przy kilku stopniach w powietrzu, a potem ruszeniu na benzynie przy zmianie biegu i dodaniu gazu, w okolicy 1800-2000 obr. następuje niezbyt mocne, ale odczuwalne szarpnięcie. Po przełączeniu na gaz objaw ustępuje jak ręką odjął. Nie działo się to też wcześniej, gdy na dworze było cieplej.
Na ciepłym silniku (gdy już pierwsza kreska przynajmniej się na wskaźniku temperatury pokaże) i przełączeniu na benzynę też nie ma problemu, przyspiesza gładko, jak się już silnik całkowicie nagrzeje, to idzie jak taran.
Świece były wymieniane na nowe przy montażu instalacji, a wcześniej jeszcze w ASO Renault była wgrywana ostatnia aktualizacja mapy wtrysku.
Jeszcze nie miałem kiedy jechać z tym do mechanika, a wpadłem dziś na ten wątek, który od kilkunastu dni zamarł, więc ciekawi mnie, czy się sprawa rozwiązała i czy zamiast do mechanika nie powinienem pierw do gaziarza uderzyć w razie czego. :-)

Edytowane przez Blatio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Źle ustawiona mapa gazu powoduje rozjechanie mapy pb. Gdy przełączenie na gaz jest realizowane przy niedogrzanym silniku to rozruch jest kończony na gazie, którego jest za mało lub za dużo.

Zrób tak jak pisze Andrzej-2010.

Jak po pewnym czasie wróci do tego co teraz to masz odpowiedź.

Dlatego producenci instalacji LPG mają w ofercie sterowniki które wystawiają korekty czasów wtrysków na podstawie danych z OBD lub opracowują własny algorytm korekt aby zmniejszyć niekorzystne zjawisko. Temat jest trudny, długi do opisania a dodatkową zmienną w tym jest proporcja tankowanego gazu za każdym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 pisze o nieszczelnej instalacji gazowej na rozruchu .Po wizycie u mechanika stwierdził on podobnie iż samochód zachowuje się jakby dostawał podwójną dawkę : paliwo + resztkę gazu i dopóki  tego nie przepali się dławi.

Jezdziłem samochodem na gazie 3 lata i nic się nie działo .Czyli teoretycznie  rozwiązaniem może być pózniejsze przełączanie na gaz?

Edytowane przez maariaan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!