Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło zmiennych faz rozrządu, APEL !!!!!


NRJ

Rekomendowane odpowiedzi

<ok> fak! mam wadliwe KZFR zaczeło się od błęu czujnika położenia wałka rozrząu. Teraz jak opalam silnik załacza się tarka i auto gaśnie. Odpalam drugi raz tarka przez 1sec i wszystko ok, dzieje mi się tak tylko jak odpalam auto rano. Oprócz obciachowego dzwięku podczas odpalania dzieje się coś złego z silnikiem... spaek mocy, większe spalanie ? Jadę w sobotę do ASO. Ale boję się że u mnie to nie przejdzie praktycznie wszystko w mojej Megi jest pozmieniane stylizacja zew. i wew MII RS, w silniku coprawda tylko jest stozek ale mogą się dosadzić że źle użytkuje auto :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Driver

 

Co do gaśnięcia przy starcie to ja mam to samo i KZFR też <ok>

Jeżeli chodzi o gaśnięcie to przepustnice pewnie masz albo brudną albo rozsynchronizowaną (to ostatnie mi jeden z serwisów powiedział), ale ja bardziej stawiam na zabrudzenia w przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale gaśnie mi tylko wtedy gdy dochodzą odgłosy z KZFR. Praktycznie zdaża mi się tylko raz ziennie podczas pierwszego rozruchu. Później mogę zapalać gasić i żadnych ogłosów silnik też się nie wył. Przepustnice ostatnio czyściłem ze wzglęu że mam stożek i łapie trochę więcej syfu niż przy zwykłym filtrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajcie się naciągać przez serwis na czyszczenie przepustnicy (chyba że na ich koszt). Przepustnicę w MII można wyczyścić samemu (opisywałem jak to zrobić). Widziałem już kilka przepustnic od środka po przebiegu kilkudziesięciu kkm i były tam minimalne ilości kurzu/ brudu/ nagaru, to nie jest tak że prześwit jest zarośnięty od środka jak nie przymierzająć EGR ;-)

 

Jeżeli chodzi o gaśnięcie silnika na zimnym to wykluczcie przepustnicę i skupcie się na czujniku wałka rozrządu i KZFR. Ja sam mam już czystą przepustnicę, ale zimny silnik pracuje nierówno i ma tendencję do gaśnięcia jeżeli na chwilę nie podniosę obrotów (na ciepłym jest OK). Czasami pojawia mi się żółta kontrolka silnik+service (czujnik wałka), po jakimś czasie sama gaśnie.

 

Zaciekawiło mnie to, że jest współzależność między uszkodzeniem czujnika wałka rozrządu i awarią KZFR. U mnie objawy uszkodzenia KZFR nie występują (mimo że mam MII pI z końca 2003 - czyli powinny), zamierzam wkrótce wymienić rozrząd i zastanawiam się poważnie nad KZFR... hm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam auto z 2003 niecałe 2 lata temu kupiłem o babki która wszystko robiła w ASO u lisowskiego w krakowie. Wybrałem się w takim razie do ASO powiedziałem o co chodzi i na wstępie 2500/3000zł ale że nie może sprawdzić historii naprawy z racji tgo że nie mam pozwolenia od poprzedniego właściciela na wgląd (dane osobowe TAJNE!). A babka gdzieś po świecie lata i nie mam kontaktu :/ co robić ? i jakie dokumenty są potrzebne aby sprawdzić historię auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VIN i trochę dobrej woli gostka z przyjęć auta na serwis ;-)

Danych babki nie musi ci podawać (chyba że atrakcyjna ale to sam wiesz skoro od niej kupiłeś i jej dane też masz <ok> ) - wystarczy, że powie co było robione, kiedy i przy jakim przebiegu.

Myślę że starczy OT na sprawy nie związane z tym tematem :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Driver - to kompletna sciema gosci z serwisu - do sparwdzenia historii napraw nie trzeba danych wlasciciela - mi sprawdzali i sie dało - btw. a ksiazki serwisowej badz faktur z przeglądów nie masz???

 

saygone - 80%

 

co do gasniecia przy terkotaniu to normalny objaw padnietego KZFR - żadna przepustnica - kolejna ściema serwisu w celu wyrwania grosza od klienta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Driver - to kompletna sciema gosci z serwisu - do sparwdzenia historii napraw nie trzeba danych wlasciciela - mi sprawdzali i sie dało - btw. a ksiazki serwisowej badz faktur z przeglądów nie masz???

 

No własnie o to chodzi że nie mam a wiem że poprzedni właściciel robił wszystko w ASO nawet zrobił przegląd w ASO przed sprzedażą i to jest jedyny dokument jaki posiadam że coś tam było robione, a ksiazki nie chcą mi udostępnić (laska zażyczyła sobie żeby wszystkie dokumenty zostały w ASO żeby nie musiała za każdym razem ich szukać)a na podstawie tych dokumentów mogę ubiegać się o naprawę KZFR. Ale dorwałem poprzedniego właściciela i spisałem z nim oświadczenie o udostępnienie papierów. Jutro jadę do ASO <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dajcie się Renault! Ja wpadłam do ASO, zażądałam ich wkładu w naprawę mojego samochodu i po jednym dniu dostałam odpowiedź - pokryją większa część naprawy-ja dopłaciłam ok.400 zł.

Druga sprawa- to było w czerwcu- czy jest możliwy powrót usterki KZFR? Bo zdarza jej się znowu ten grzechot. I co dziwne nie po dłuższym postoju, a rzadziej i po krótszym ( 1-2 godziny). Czy ktoś z Was miał już taki problem?

Z góry dzięki, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kicha...........

fajnie dorzucają się 50%...ale dorzucą się do koła, korków i elektrozaworu....co w sumie daje mi i tak koszmarną kwotę ponad 3 tyś, bo muszę wymianę oleju zrobić jeszcze bo za długo jeżdżę i do tych 3 tyś mam sobie doliczyć 420 pln za wymianę filtrów i oleju. W innym serwisie bez dopłaty firmy (co zabawne aso renault) chcą to samo z wymianą oleju zrobić za 2800.....

 

 

Kurcze wiedziałem że tak będzie <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!