Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Wykonaj Przegląd


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Wczoraj w trakcie jazdy wyświetlił mi się komunikat "Wykonaj Przegląd". Silnik 1,5 dci 110 KM FAP.

Temat o tyle dziwny, że przejechane od wymiany oleju mam ok. 13 tys. km i 6 mies.  Komunikaty mam ustawione na 30 000 km/24 mies, przebieg ok. 96 tys. km.

W trakcie jazdy najpierw pojawił się komunikat o przeglądzie za 1500 km, następnie na odcinku kilkudziesięciu km w trasie Zwardoń - Zakopane (po górach) zmniejszał się przebieg do przeglądu i w końcu wyświetlił się  komunikat "wykonaj przegląd". Dziwne o tyle, że skasowałem inspekcję serwisową i zaczął normalnie odliczać km do przeglądu, przejechałem jeszcze ok. 200 km i na razie odlicza normalnie. Czym mogło być to spowodowane, olej wymienię, ale niepokoi mnie ta sytuacja. Generalnie więcej niż połowę przebiegu wykonane było na autostradzie/drodzeekspresowej z umiarkowaną prędkością 100-120 km/h,  auto nie jest ekstremalnie eksploatowane, ten odcinek po górach był wyjątkowy , raczej jeżdżę nim po równym terenie bez forsowania go z umiarkowanymi prędkościami.

Czy są w tym silniku jakieś czujniki zużycia oleju, czy tylko na podstawie prędkości i obrotów silnika dobiera wymianę oleju.

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja odlicza 2 dystanse i czasy. Jeden do wymiany oleju, drugi do przeglądu okresowego. Może w SIII jest tak samo i podczas wymiany oleju zresetował się tylko jeden licznik lub nie zresetował się w ogóle? Sprawdź na włączonym zapłonie szczegóły zakładki "odstęp do przeglądu" (czy jakoś tak).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się zastanawiałem, czy to nie jest jakiś przegląd okresowy, a nie olejowy, ale dlaczego się tak zaczął skracać w trakcie jazdy?

SIII ma jakiś większy przegląd zapisany w inspekcji w okolicy 95 tys. km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądy w SCIII masz co 30 kkm. Przynajmniej tak mówi oficjalna instrukcja.

U siebie regularnie wymieniam olej i filtry co 10 kkm i kasuję "przegląd" chociaż nie wyrzuca jeszcze komunikatu.

Pomiędzy 120 kkm (odkąd kupiłem), a 182 kkm (do dziś) nie było anomalii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój mi tak zrobił już drugi raz. Po raz pierwszy miesiąc od zakupu rok temu, w tym roku 4 miesiące od wymiany oleju i 3 miesiące od przeglądu. Tłumaczyli mi że oblicza ilości włączeń silnika (jazda miejska itp) i wg tego kwalifikuje olej do wymiany. Ja w wymieniam mniej więcej co 15-20000 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, pizza napisał:

Tłumaczyli mi że oblicza ilości włączeń silnika (jazda miejska itp) i wg tego kwalifikuje olej do wymiany.

Ciekawe jak ma się do tego system start-stop. Używacie go?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam odruch że jak odpalam to od razu lewa ręka do wyłącznika ;) Póki mam samochód w leasingu z taką umową jak mam nie robię podchodów czy da się to ustrojstwo wyłączyć. Próbowałem trochę z tym jeździć ale za bardzo mnie wkurzało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zliczanie włączenia i wyłączenia silnika u mnie raczej odpada, większość tras jest na odcinku 25 km, do tego na to 13 tys. km wchodzi jeden dłuższy wyjazd łącznie ponad 2,5 tys km, a do tego to ostatnie zmniejszenie dystansu nastąpiło na odcinku kilkudziesięciu km, gdzie chyba raz silnik był odpalany.  Poprzednio nie miałem takich anomalii, minimalnie się różnił przebieg odliczany przez komputer do wymiany oleju od przejechanych km, ale to była korekta kilku procent, a nie jak tu zamiast 30 kkm odliczył 13 kkm. Do tego auto nie jest przesadnie ciężko eksploatowane, raczej lekka trasa obroty 1,8 - 2,5 tys. Spalanie podane przez komputer to 5,4-5,6 l/100 km, rzeczywiste 5,0-5,4 l/100 km, to też potwierdza, że auto nie jest katowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!