Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z napięciem w kabinie, start stop, HF i zamkami.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Megane II ph1 1,6 16V

Problemy z napięciem. Pod maską akumulator i ładowanie ok, a w kabinie na zapalniczce po dłuższej jeździe 13,6V

Ponadto problem z zamknięciem z guzika ( jest HF). Karta zamyka normalnie.

Otwieranie działa tylko z karty, a czasami zadziałają czujniki i klamka. Wsiadam wciskam sprzęgło, karty nie wkładam do kieszeni start i komunikat brak karty.

Wkładam kartę do czytnika, sprzęgło i komunikat brak karty. Zamykam drzwi siedząc w środku z pilota i otwieram również tylko pilotem wkładam kartę i jest zapłon i wszystko ok.

Przyczyna uszkodzenia - spadek napięcia między bezpiecznikami z pod maski, a gniazdem zapalniczki. Oczywiście on występuję dopiero po czasie przy normalnym obciążeniu instalacją odbiorczą.

Mam pytanie.

Który przewód z pod maski doprowadza prąd do instalacji przed zapłonem silnika i gdzie są jego łączenia ( nie znam instalacji Megane 2).

Szukałem na forum swój przypadek ale konkretów nie znalazłem. Zdaje sobie sprawę, że to typowa usterka.

Proszę o podpowiedzi.

Może dodam.

Gdzie jest w samochodzie BSI ( pod kierownicą, czy pod UCH w komorze silnika?.

Problem jest z zasilaniem BSI, ale również może być w głównym obwodzie prądowym przed zapłonem.

A może ktoś ma schemat UPC?

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to w dziale pliki masz schematy elektryczne. Znajdziesz tam rysunki instalacji ich rozmieszczenie oraz schematy.

UCH jest w kabinie pod bezpiecznikami. Pod maską przy lewym błotniku jest UPC (zabezpieczający moduł połączeń) a przy akumulatorze jest komputer silnika.

Tak na szybko to ze względu na problemy z kartą to może być problem z UCH. Natomiast to, że nie działają przyciski w klamkach lub nie dokładnie działa fotokomórka w drzwiach to raczej oddzielny problem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13,6V to i ja mam w instalacji, a pomiar jest brany bezpośrednio z akumulatora.

Gdy brałem pomiar z zapalniczki to wartośc była podobna lub 0,1V mniej.

Po odpaleniu pojawia się 14,4V ale po czasie (różnym w zależności od wyładowania akumulatora) spada do 13,5 - 13,6V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Ja również podejrzewam zaśniedziałe połączenia na UPC.  Mamy po ulewnych deszczach więc jest związek. Wody tam nie stwierdzłiem,  Wszystkie wtyki i bezpieczniki wyczyściłem. Podwyższyła się tylko różnica napięć na zapalniczce zaraz po zapłonie.

To musi siedzieć pod obudową UPC. Nie wiem jak to wyciągnąć.

Megane ma inne nazewnistwo niż Laguna. Szukam komputera, bo on jest źle zasilany. Za bezpiecznikami w kabinie go nie znalazłem. Czy przypadkiem nie jest pod modułem UPC lub w nim?

9 godzin temu, mrarek napisał:

Cięcie.

Problem w tym, że na akumulatorze jest 14,2. Po odpaleniu na gnieździe 14,1 z włączonymi światłami, a po półgodzinnej jeździe 13,6 ( akumulator 14,1V).

Mierze na zapalniczce, ale domyślam się, że to występuje w zasilaniu przed przekaźnikiem zapłonu, bo głupieje elektronika.

Wsiadam do zimnego muszę otworzyć kartą i odpalam od razu.

Dobrze będzie jak różnica nie przekroczy 0,2V-0,3V po długim czasie podróży.

Ja wiem, że naładowany sprawny akumulator może mieć nie mniej niż 13,7 przy pracującym silniku.

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13 Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

21 minut temu, jabrze napisał:

To musi siedzieć pod obudową UPC. Nie wiem jak to wyciągnąć.

Pod modułem UPC pod maską są tylko (albo aż) bezpieczniki. Moduł odkręcasz z przodu kluczem 13 (przewód od akumulatora). Jeszcze chyba z tyłu trzyma się na jakimś zatrzasku i to wszystko. Żeby swobodnie wyjąć trzeba jeszcze odłączyć wszystkie wiązki. 

Ale ja bym stawiał jednak na UCH. W poprzednim poście miałem literówkę, napisałem UPC ale chodziło o UCH :-) - to i to na U.

Aha pod samą obudową UPC nic nie ma - blacha i tyle.

32 minuty temu, jabrze napisał:

Za bezpiecznikami w kabinie go nie znalazłem.

Za bezpiecznikami w kabinie musi być moduł UCH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatrzask znalazłem, śrubę poszukam po południu.

Muszę dodać, że zimą jak jechałem z podgrzewanymi siedzeniami wyskoczył mi dwukrotnie błąd wycieraczek działających z czujnika. Łącze do tego tematu, ale wtedy wszystko działało prawidłowo. Różnica napięć wynosiła 0,3 V więc dochodzę do wniosku, że to ona jest problemem.

Szukam procesora, bo to w jego zasilaniu  (12V) może być coś nie tak.

Wszystkie wiązki i śruba od zacisku z plusa były odłączone. Wyjść nie chciało. Również przeszkadza dolna obudowa. Jakoś to trzeba przesunąć w lewo, tylko coś trzyma.

 

Dzisiaj trzy godziny pojeździłem tym samochodem i podładowałem akumulator. Przedtem stał trzy tygodnie.

Mogę sprecyzować uszkodzenie.

Mój rzeczywisty problem to zapłon i gaszenie samochodu. Muszę długo trzymać przycisk, żeby zgasić. Po otwarciu drzwi kierowcy wyświetlacz powinien wygasnąć, a u mnie zrobi to na chwilę i pojawia się "wciśnij sprzęgło ...". Nawet po zamknięciu drzwi kierowcy jest ten napis. Samochód mogę zamknąć tylko z karty. Jeśli za chwilę otworzę z karty, to zaczyna działać HF ( zamykanie guzikiem i otwieranie optyką).

Również wtedy zapłonu mogę dokonać bez karty w kieszeni.

To co zrobiłem do tej pory to znaczna poprawa sygnału dźwiękowego i pracy podnośników elektrycznych szyb ( tu mam wrażenie, że pracują dwa razy szybciej ).

Prace będę kontynuował dalej czyszcząc wszystko w pojemniku pod maską, aż dojdę do UCH. Wymaga to sporo czasu.

Jeśli mogę prosić o linki do schematów połączeń UPC i UCH to byłbym wdzięczny. Będę wiedział nad czym się skupić..

22 godziny temu, jabrze napisał:

 

 

Cytat

 

 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!