Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pedał gazu, nie pracuje płynnie


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

   jaki jest u Was z pedałem gazu ? Wydawało mi się, że jest wszystko ok ( przy przyspieszaniu)że, dociskam do końca ale zobaczyłem na autostradzie, że pedał gazu ma jeszcze większy zakres pracy -pedał przeskakuje do samej podłogi. Chodzi o to czy Wy też macie takie "kliknięcie"/przeskok ? Czy to normalne w Megane IV czy jednak do serwisu trzeba podjechać?

Pozdrawiam

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tempomat/ogranicznik? Ten przeskok jest własnie do ogranicznika prędkości. Gdy masz go włączonego i wciśniesz pedał po za to ograniczenie to powoduje to chwilową dezaktywację ogranicznika prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Z tego co się orientuję, to to kliknięcie jest potrzebne przy ograniczniku prędkości. Jeżeli ustawisz sobie ogranicznik na daną prędkość, auto jej nie przekroczy. W sytuacjach awaryjnych możesz tego jednak potrzebować, więc jeżeli dociśniesz pedał gazu "za" kliknięcie, samochód zacznie przyspieszać pomimo ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na autostradzie?:-D

14 minut temu, m.bobinski napisał:

Witam,

 

Z tego co się orientuję, to to kliknięcie jest potrzebne przy ograniczniku prędkości. Jeżeli ustawisz sobie ogranicznik na daną prędkość, auto jej nie przekroczy. W sytuacjach awaryjnych możesz tego jednak potrzebować, więc jeżeli dociśniesz pedał gazu "za" kliknięcie, samochód zacznie przyspieszać pomimo ogranicznika.

Dziwne tłumaczenie ogranicznikiem. Jeździłem autami z tempomatem, żaden (prócz Renault) nie ma takiego "kliknięcia". Tu pewnie chodzi o ekologię i mniejsze spalanie.

8 minut temu, nssk napisał:

W jakich sytuacjach ustawiacie ten ogranicznik ;)? 

 

Na autostradzie?;-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myl ogranicznika z tempomatem. Renówkowy tempomat ma dwa tryby pracy - w pierwszy działa jak normalny tempomat - włączasz puszczasz gaz i jedziesz. W drugim - ogranicznik jedziesz normalnie tylko masz elektroniczny kaganiec - szybciej nie da rady. I właśnie w tym trybie jet potrzebne owo "kliknięcie" pedału gazu. Jęsli systuacja na drodze wymaga nagłego przyspieszenia ponad ustawiona wartość to naciskasz gaz "do dechy" i auto przyspiesza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, nssk napisał:

W jakich sytuacjach ustawiacie ten ogranicznik ;)?

"Kaganiec" świetnie sprawdza się przy odcinkowym pomiarze prędkości albo tam gdzie wiemy, że stoi fotoradar.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy sposób wykorzystania jest dobry. Różnica też taka, że gdy przyhamujesz albo wciśniesz sprzędło tempomat się wyłączy, a "kaganiec" nie. Kolejna opcja wykorzystania może być taka, że jak ktoś jedzie z dorosłą już "pociechą" i nie ma jeszcze zaufania/pewności to może ustawić prędkość maksymalną i nie będzie musiał zwracać uwagi, że jedzie za szybko :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!