Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poszukiwanie nowszego Megane


the_saint

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, the_saint napisał:

Właśnie ta intensywna eksploatacja trochę mnie martwi 140 tyś w 2 lata to dość dużo.

Takiej bym osobiście nie kupił ale to tylko moje zdanie. Przebieg oznacza, że było gonione i to ostro choć w trasach, głównie po autostradach i drogach ekspresowych. Sam dużo jeżdżę służbowym autem ale nie tyle więc nie wyobrażam sobie jak można trzasnąć 70 tysi w roku. Trzeba by przez 5 dni w tygodniu praktycznie z samochodu nie wysiadać. No chyba, że codziennie inny kierowca wsiada bo jeśli nie to masakryczna męczarnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładam, że PH spędza jeden w dzień w biurze albo w domu na umawianiu spotkań, robieniu ofert, obsłudze zamówień itp. Czasami dwa dni zależy od PH, portfela klientów i branży. Nie biorę pod uwagę spożywki i innych dóbr szybko zbywalnych bo tam królują auta niższego segmentu niż Megane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stereotyp, autami służbowymi poruszają się nie tylko przedstawiciele handlowi.

Takie auto może, z naciskiem na może, bo auta nie widziałem, mieć wiele zalet. Pewny przebieg, raczej drogowy niż miejski, serwis itp. Ale, właśnie może być ale...

Znajomy komis, zakupił na przetargu, flotę Toyot Auris, niestety 50% aut była  wykończona mechanicznie. Po kontroli, stopnie sprężania poniżej normy. Sprawę trochę poprawił, na krótki czas, "syrop" LM  do oleju. Oczywiście wszystkie auta wizualnie w stanie bardzo dobrym, więc sprzedały się z komisu jak "świeże bułeczki".

Dlatego nie rozmyślać, tylko  mądrze oglądać, testować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PH może ogólnie, ale kadra wyższa, czy pracownicy biurowi też siedzą czasami w biurze :-) Najgorsze wg mnie będą auta dyżurne czyli nie przypisane do konkretnego użytkownika. Takie, które stoją pod firmą i są do dyspozycji pracowników jeżdżących np. w różne delegacje. Oczywiście, że nie ma zasady ani 100% pewności. Pełna zgoda, że nic nie zastąpi zdrowego rozsądku i chłodnej głowy przy zakupie (jakiegokolwiek) samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się swoimi doświadczeniami: przez ostatnie 15 lat jeździłem autami za którymi niemiec płakał, jak sprzedawał. Gdy byłem już nieco mądrzejszy, to uświadomiłem sobie że zawsze z takim autem było coś nie tak - było albo po wypadku (raz mi się zdarzyło, że przy regeneracji skóry kierownicy odkryłem opornik zamiast airbaga), albo miało skręcony licznik o min. 100k km. Przez pewien czas chciałem sam ściągnąć auto z DE (omaniony ich drogami bez dziur i brakiem tendencji do kręcenia) i takie poszukiwania uświadomiły mi, że wszystkie ściągane auta miały cofany przebieg bądź były klepane - inaczej nie byłoby to realne, bo ceny samochodów w PL (tych ściąganych z DE) są dużo niższe niż tam u nich. Zacząłem więc szukać fur z polskich sieci dealerskich i od dwóch lat już tylko takie auta kupuję (i zamierzam kupować), choć nie jest to łatwe (na moją pierwszą megankę polowałem pół roku). Oczywiście fajnie byłoby kupić furę od osoby prywatnej (która to sama wymieniałaby olej co 10k km, a już na pewno poza ASO), ale nie ma się co oszukiwać - większość takich samochodów ludzie trzymają po >5 lat (ja szukałem do 3 lat), a ich wyposażenie czy nawet wersje silnikowe są zazwyczaj słabe. Dlatego zdecydowałem się zakup dwóch meganek poleasingowych, no i jestem zadowolony. Wyposażenie zarąbiste, serwisowane (wprawdzie co te 25-30k km to nie mało, ale mimo wszystko bardziej wierzę w te nasze ASO niż pieczątki warsztatów niemieckich 'z doopy', które równie dobrze mógł przybić handlarz). I naprawdę teraz po tych wszystkich doświadczeniach wolę prawdziwe 130k km, niż 100k km które zostały cofnięte z 200 czy 300k km.

 

Aha - na pewno nie ma co wierzyć, że jeśli auto (jakiekolwiek) sprzedaje ASO, to że zostało tam cokolwiek zrobione/sprawdzone. Tam tylko idzie pranie tapicerki i polerowanie lakieru. Płaci się niestety za złudne poczucie bezpieczeństwa. Lepiej szukać aukcji takich poleasingowych fur, one mają praktycznie zawsze całkiem niezłą opinię rzeczoznawcy, więc nie jedzie się tam całkiem w ciemno. Przed zakupem warto też sprawdzić w karcie pojazdu kto był pierwszym właścicielem - raz natknąłem się na fluenca który był po 'rent a car' (choć w 99% będzie po prostu firma leasingowa) :/

 

I tak krótko o tych moich poleasingowcach ;) Pierwsza była użytkowana przez kobietę, co w połączeniu z słabym wykończeniem skończyło się wytarciem guziczków od klimy i szyb. Druga natomiast imo była po kimś od budowy dróg (kierownik/inspektor etc.), bo maska miała naprawdę sporo odprysków, a schowek dość mocno porysowany (dokumenty pewnie). Natomiast w obu megankach - tfu tfu - mechanicznie wszystko jak w zegarku. Większość z tych rzeczy udało mi się jakośtam zamaskować zaprawką (odpryski) czy gorącym powietrzem (schowek). A gdyby mnie irytowały te plastiki, to wszystko można za grosze kupić na allegro ;)

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Kaloteck napisał:

Cięcie.

Miałem na myśli, czy jeżeli w takim raporcie napiszą - zawieszenie w porządku. To czy można temu wierzyć?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie tak chociaż Dekra nie zawsze jest wyznacznikiem jakości. Kiedyś w AŚ był test żarówek H7 i były tam m.in. żarówki sygnowane logiem Dekry. Badziewie jakich mało. Link. Najlepiej to jakbyś zlecił inspekcję i przy niej był. Wtedy można powiedzieć, że w to co na wydruku można wierzyć na 100%. Nie wiadomo jakie kto ma układy tam gdzie zleca takie raporty.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem obejrzeć samochód. Prezentuje się całkiem przyzwoicie. Wewnątrz plastyki są faktycznie trochę porysowane w kilku miejscach, ale poza tym ogólnie jest znośnie. Nie będę ukrywał, że trochę martwi mnie cena, 2 letni samochód za takie pieniądze to chyba podejrzane? Przy okazji zapytam jeszcze jak wygląda waszym zdaniem poziom skomplikowania Megane III 1.6 względem Megane  II 1.6? Mam na myśli czy w tej generacji doszły jakieś modernizacje mogące skutkować kosztownymi naprawami, na które warto zwrócić uwagę? Martwi mnie też trochę kwestia przeglądu przed zakupem w ASO do Serwisu Pietrzaka nie ma zaufania, u Zięby nigdy nie byłem. Aktualne Megane przed zakupem sprawdzałem tylko na SKO. Czy ktoś zna może jakieś doświadczenia z ASO Zięby?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy o jakiej cenie piszesz i o jakim aucie bo nie wkleiłeś linku do ogłoszenia. Ja u Zięby kupiłem auto i polecam ich jako sprzedawcę. Przed zakupem na moje życzenie auto przeszło ścieżkę diagnostyczną i badanie miernikiem lakieru. Nie wzięli za to pieniędzy i dostałem wydruki skuteczności hamulców i amortyzatorów. Konstrukcyjnie benzynowy 1.6 to jeden z prostszych i najmniej kłopotliwych silników ze stajni Renault. Legendy krążą tylko o KZFR ale w MII też to ustrojstwo było :-) Pietrzak natomiast wystawia ogłoszenia z opisem "bezwypadkowe" nawet jeśli auto miało jakieś lekkie przygody.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie taniutka jak na ten rocznik. Pewnie przez przebieg. Wyposażenie w miarę ok, szkoda że bez automatycznego ręcznego. Miała już zmieniony rozrząd? Przy tym przebiegu powinna więc jeśli nie to pierwsze co czeka nowego właściciela. Podobnie pasek i rolki akcesoriów, płyn chłodniczy, olej, filtry. Dość spora inwestycja co też może wpływać na cenę. Płyn hamulcowy powinien być już zmieniony przy 120kkm i świece dwa razy od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firmy leasingowe , gdy wiedzą, ze użytkownicy będą robili duże przebiegi proponują atrakcyjny cenowo ( w porównaniu oczywiście)  leasing na 2 lata .

Jest on niewiele droższy niż ten na 3 lata.

A firmie leasingowej łatwiej jest sprzedać takie auto 2 letnie z przebiegiem 140 tys km, niż jak by to auto miało 3 lata i przebieg 210 tys km.

A do tego doszły by koszty opon, sprzęgła, rozrządu, tarcz hamulcowych, pompy wody,  itp.

 

a co do tego auta, to dodam , ze sporo jakiś ciężkich rzeczy było wożonych w bagażniku, bo mocno powycierany jest.

 

Edytowane przez kacper69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwi mnie tylko, że ktoś do takich przebiegów wybrał tego benzyniaka. Dużo taniej by jeździł 1.5 dCi, a jak sprzedaje po leasingu to i tak nic poważnego jeszcze by mu się przecież nie zepsuło.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!