Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem podczas mycia samochodu zalałem Skrzynkę UPC miałem pęknięta obudowę z tego powodu cała się zalała

zaczęła wariować cała elektronika.

Wymieniłem na używaną skrzynkę  i została ustawiona pod clipem.

Po wymianie prze ok 2-3 Tygodni nic się nie działo aż nagle samochód zgasną i od tamtej pory odpala za chwile gaśnie czasami jak odpali to przejadę z 50 km zostawię go na wolnych obrotach to znowu zgaśnie, i tak w kółko czasami będzie klika dni chodził bez problemu a czasami będzie gasł z 10 razy.

Na clipie nie pokazuje żadnych błędów i zostały sprawdzone przewody elektryczne

Czy muszę znowu wymienić tą skrzynkę Mam UPC X84 N3

Pzdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem pozostał w skorodowanych wtyczkach. Najgorzej może być w połączeniu kolektora z przewodem - różnica materiałów. W pierwszej kolejności dają o sobie znać obwody wysokoprądowe. Żeby to zrobić pewnie należy wyciągnąć piny z wtyczek. Zanurzać na chwilę w elektrosolu i po wyschnięciu powtórnie w wysokoprocentowym spirytusie, a nastęnie zacisnąć praską lekko przeformuując połączenie przewodu z z nasadką żeńską. Podaję tu najtańszy sposób, żeby nie ingerować w wymianę wiązki. Obudowy pinów również wypłukać w spirytusie. Bardzo pracochłonne,  ale daje dobre efekty.

Wymieniłeś moduł na inny, ale zalany można po rozłożeniu również wyczyścić, tylko nie może upłynąć zbyt wiele czasu od zdarzenia.

Jeśli chodzi o UCH w kabinie pewnie jest dobre. Praktycznie UCP to wydzielona część UCH.

Delikatne złączki wielopinowe zanurzamy tylko w spirytusie. Oczywiście akumulator podłączamy dopiero przy 100% pewności, że wszystko jest suche.

Nawet jeśli szybko znajdziesz uszkodzone połączenie i je wyeliminujesz, to za chwilę stanie się kolejne. Warto się poświęcić.

Nic bardziej mylnego jak sprawdzanie połączeń elektrycznych kalkulatorem. Tak można sprawdzać pracę czujnika.

Życzę wytrwałości i dobrze wiesz, że żaden warsztat nie zrobi tego lepiej od Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj pogrzebałem w tych wszystkich przewodach i w pewnym miejscu są te przewody jakby spuchnięte lub przegrzane.

Kostki zostały wszystkie przeczyszczone ale dalej problem się pojawia dodam że jak ruszam tymi wiązkami to na zapłonie włącza się wentylator ale po chwili sie wyłączy.

Dziś pojechałem na komputer i pokazał Błąd Sterowania Komputerem

Dodam jeszcze ze jak nie chce odpalić to muszę czekać na zapłonie z 30 sekund i samochód odpala bez problemu  ale nie zawsze tak jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie wentylatora spowodowane było przerwaniem połączenia mułu UPC z komputerem wtrysku a konkretnie pin E1 brązowe złącze komputera i Pin D2 brązowe złącze UPC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis wstawiłem nowe przewody wszystkie dokładnie przejrzałem  i byle ok. 

jak odpaliłem samochód działał bez problemu i pojechałem na komputer żeby upewnić się czy nie ma żadnych błędów i był jeden Wadliwe Sterowanie Komputerem zostal ten błąd usunięty i odrazu samochód nie chciał odpalić czy muszę też wymienić komputer bo już nie mam pomysłów  

Zamówiłem dziś komputer zobaczymy czy teraz będzie dobrze chodził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz na myśli ECU czyli sterownik od auta to nie bedzie działał chyba ze kupisz wyczyszczony z immo. Jeżeli mówisz o UPC czyli skrzynce bezpieczników, to wymieniaj bez problemu. Byle numery się zgadzały. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jak narazie wszystko jest w porządku.

ale mam problem bo czujnik od temperatury zewnętrznej  raz pokazuje temperaturę a czasem w ogóle nic nie wyświetla i tylna prawa szyba tez raz działa raz nie jak usłyszę  takie pykniecie to wtedy  działa przez chwile bez problemu  i nie wiem z czym może być to powiązane czy jakiś moduł może być za to odpowiedzialny i dodam że to się zaczęło jak wymieniłem UPC i nie wiem czy UPC ma coś powiązane z szybami i z tym czujnikiem i czy moduł UCH może mieć coś powiązane z tym

Pozdrawiam

I jeszcze się zapytam czy jest jakiś sterownik działania tych modułów UPC i ECU

 

Edytowane przez rolek10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!