Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 101kw piana w przewodach na powrocie z wtrysków


Rekomendowane odpowiedzi

witam od 2 miesiecy męczę się ze swoją meganką 1.5 101kw  dci 2004 rok, zregenerowałem wtryski bo ciężko palił, po pewnym czasie zaczął mi się zapowietrzać. Pali od kopa ale po 10 minutach jazdy samochód gaśnie i trzeba podpompować gruszką paliwo i potem znów jedzie.
Mechanik wymienił wszystkie przewody paliwowe od baku do końca układu, ale nic to nie dało wciąż się to samo dzieje.
Zauważyłem w przewodach powrotu z wtrysków dużą ilość bąbbli wygląda to jak piana. Czy ma to wpływ na zapowietrzanie ? czy szukać przyczyny gdzieś indziej?
pozdrawiam proszę o pomoc

Edytowane przez michalroza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

U mnie ten sam problem z piana na powrocie, silnik nie gaśnie, ale podejrzewam, że jest to przyczyną błędu "check injection" przy większych obrotach (wyprzedzanie) przeważnie na 4 biegu. Silnik mam ten sam 1.5dci 101KM/74KW, czy ktoś sobie poradził z tym problemem? Prosze o pomóc, dodaje film gdzie widać co pare sekund pianę w przewodzie.

 

Edytowane przez mary22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewny czy w 1.5 dCi jest tak samo jak w 1.9 dCi ( aczkolwiek gruszkę mają obydwa ). Za gruszką jest zawór zwrotny- ma on zamykać obwód aby go nie cofało i tym samym nie zapowietrzało układu. Najprawdopodpobniej to jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Dnia 7.08.2019 o 19:03, mary22 napisał:

U mnie ten sam problem z piana na powrocie, silnik nie gaśnie, ale podejrzewam, że jest to przyczyną błędu "check injection"

przy większych obrotach (wyprzedzanie) przeważnie na 4 biegu.

Zalecam ;

- odseparować powrót paliwa z wtryskiwaczy i połączyć ich z przewodem powrotnym z filtra paliwa do zbiornika, poprzez trójnik;

  Ciepłe paliwo powracające z pompy wtryskowej wystarczy do podgrzania filtra paliwa,

2 godziny temu, mary22 napisał:

czy gruszka po pompowaniu odpowiedniej ilości paliwa musi być twarda?

- filtr paliwa powinien być markowy; mann, knecht, purflux,

- założyć nowe przewody paliwowe z gruszki do filtra paliwa jak i z filtra do pompy wtryskowej;

      -  oryginały z szybko-złączkami,

      -  silikonowe lub gumowe plus opaski  metalowe zaciskowe, porządnie zaciśnięte,

- zakupić nową gruszkę paliwa z dwoma zaworami zwrotnymi;

         - gruszka sprawna musi być twarda,

Są to podstawowe zalecenia, które powinny pomóc w pozbyciu się pęcherzy powietrznych,

które mogą doprowadzić do zniszczenia pompy wtryskowej i wtryskiwaczy.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Andrzej-2010 tak jak zaleciłeś, odseparowany powrót paliwa i założony trójnik. Efekt brak piany, auto odpala lepiej, ale niestety "check injection" nadal się pojawia na 4 biegu powyżej 2k obrotów. Jeżeli chodzi o wymianę gruszki to tu mam problem, ponieważ do mojego silnika nie ma gruszek zamiennych (1.5dci 101KM/74KW), trzeba kupić komplet przewodów - link.

Zastanawiałem się nad zaworkiem zwrotnym, tylko w jakim miejscu go zamontować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, mary22 napisał:

Efekt brak piany, auto odpala lepiej,

ale niestety "check injection" nadal się pojawia na 4 biegu powyżej 2k obrotów.

Nie może być pęcherzy powietrza pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową;

   - bo grozi to awarią pompy i wtryskiwaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, karolaa napisał:

gruszke możesz kupić uniwersalną, ale powietrze w przewodach to nie kwestia gruszki. Filtr paliwa założony oryginalny?

 

Nie widziałem gruszki - uniwersalnej, która ma króćce kontowe przeciwległe jak jest w ori. Jeżeli chodzi o filtr paliwa to jest zamontowany Mann

 

Edit: jednak są gruszki gdzie króćce można obracać, mam pytanie czy do mojego układu jest fi 8mm, czy 10mm?

Edytowane przez mary22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mary22 napisał:

Efekt brak piany, auto odpala lepiej, ale niestety "check injection" nadal się pojawia na 4 biegu powyżej 2k obrotów. ......

Zastanawiałem się nad zaworkiem zwrotnym, tylko w jakim miejscu go zamontować?

 

Jak nie masz piany to nie ma sensu kombinować z przewodami i gruszką bo to nie jest przyczyną komunikatu check injection. 

Podłącz jakikolwiek diagnoskop i odczytaj błędy, będziesz wiedział czy są związane z paliwem czy doładowaniem. A może któryś zaworek puszcza na przelewie, zrób próbę przelewową wtryskiwaczy. Nic nie kosztuje a dużo powie o stanie układu paliwowego. Jak to zrobić masz kilka filmików na YT.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@aniewa Test przelewowy (4min / bieg jałowy) zrobiony wcześniej i wygląda on następująco:

 

test.thumb.jpg.194ad181f82d4ec6392774b561d659c6.jpg

 

Trzeci wtrysk trochę przelewa, nie wiem jaka jest dopuszczalna różnica?

 

Edit: 1 wtrysk ma 29ml pomyłka w dodawaniu opisu do zdjecia

 

Jeżeli chodzi o błędy to po "check injection" zawsze mam DF054 i DF089

 

ecu.thumb.jpg.55ffe64e3b58691fd6c653eeaaea35df.jpg

 

Dodam, że zmieniałem map sensor i czujnik ciśnienia doładowania, ale zawsze brałem używki, możliwe że i one były uszkodzone. Zastanawiam się, czy zamówić nowy oryginalny czujnik doładowania, ale dziwne że aż trzy zakupione używki były uszkodzone. :?:

14 minut temu, karolaa napisał:

A EGR czyszczony był?

 

EGR mam zaślepiony

Edytowane przez mary22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te błędy są związane z zacinającą się kierownicą turbosprężarki. Nie ma najmniejszego sensu tracić pieniądze na podmianę czujników.

Przelewy nie są rewelacyjne ale da się z nimi jeździć. Nie powinny powodować błędów ale pomału szykuj kasę na wymianę zaworków.

Edytowane przez aniewa
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!