Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana opon żarówek


ROBRAT
Wiadomość dodana przez Krzychu

Proszę poprawić nazwę tematu i zawartość postu. Regulamin pkt 5.7

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać wczoraj stałem się posiadaczem megane3 z 2016r. czyli na gwarancji.

Teraz mam 2 pytanka;czy na wymianę opon na zimowe muszę jechać do ASO czy mogę w zwykłem warsztacie gdzie się tym zajmują?drugie pytanko to czy mogę sobie wymienić żarówki w podsufitce na ledy takie z oprawkami typu 5W5.Miałem  je założone w poprzedniej M II i świeciły elegancko jasnym światłem ,więc i tu pewnie się sprawdzą,no chyba że coś nabroję! Dokładnie o taką mi chodzi Znalezione obrazy dla zapytania żarówka led t10 5w5

Wolę zapytać żeby później nie mieś problemów jak pojadę na przegląd,albo nie stracić gwarancji.

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc też się zastanawiałem jak to jest z tymi oponami. W końcu to jakby nie patrzeć dosyć istotny element samochodu. Przeglądając swego czasu warunki gwarancji nie doszedłem, albo nie pamiętam, punktu odnośnie tego tematu. Pewnie lepiej mieć fakturę na montaż. No dobrze, a na same opony? Temat jest raczej prosty, a i chyba w szczegółowej specyfikacji od Renault brak informacji o oponach (marka, model) jakie zostały zamontowane w samochodzie. Takie tam dygresje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie z Renault ale mam przykład z drugiego auta (Toyota). Na gwarancji. Opony przechowuję i wymieniam w zwykłym "oponiarstwie" by nie zasuwać do ASO 100 km za każdym razem. Mówiłem nawet o tym w ASO przy przeglądzie i słowa nie powiedzieli, że coś z gwarancją będzie nie tak. Co może się popsuć przy zmianie kół? Nie popadajmy w skrajności ale zrobisz jak uważasz. Masz gwarancję więc masz pewnie jej warunki. Chcesz mieć 100% pewności to poczytaj. Jeśli nic nie będzie na ten temat to droga wolna i rób jak Ci wygodniej. Idąc tym tropem to auto powinno się myć również tylko w ASO ze względu na gwarancję na lakier i powłokę antykorozyjną. Pielęgnować środek tylko w ASO i zalecanymi przez nich produktami. Żarówki też zmieniać w ASO i tylko na takie kupione w ASO, nawet jak przepali się na drodze o 23... Nie popadajmy w skrajności :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz. Więc wszystko jasne.

12 minut temu, ROBRAT napisał:

aby nie zamieniać felg bo są przypisane z czujnikiem do każdej strony

A to ciekawe. Z lektury forum można wnioskować inaczej. Poszukaj tematu o czujnikach w MIII. Ja się o tym przekonam 6.11 ponieważ jestem wtedy umówiony na przerzucenie całych kół już z czujnikami.

12 minut temu, ROBRAT napisał:

zapraszali do siebie 100PLN przekładaka<zolta>

Cena nie jest tragiczna więc do przeżycia jeśli masz blisko.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w warunkach gwarancji nie ma nic o oponach, a bądź co bądź jest to cześć odpowiedzialna nie tyle za bezpieczeństwo, co również za zużycie innych elementów np. zawieszenia. Ale skoro ASO wyjaśnia to niby w porządku, niemniej jeśli to wyjaśnienie jest tak samo wiarygodne jak ta informacja o czujnikach to już nie wiem co myśleć. Również 6 listopada przekładam opony, 16", również za 100 zł (u mnie konserwacja - cokolwiek to znaczy - i przechowywanie sezonowe dodatkowe 100 zł) i wówczas zobaczymy jak z tymi czujnikami. Ale z przeprowadzonego wywiadu i doświadczenia gumiarzy pracujących tam, gdzie będę zmieniał opony, wynika że jeśli czujniki nie mają tych kolorowych gumek, to powinny się same ustawić/skalibrować, niemniej oni starają aby felga (z czujnikiem) zawsze wracała na swoje miejsce. Tyle teorii, praktyka za 2 tygodnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, tomqu86 napisał:

(...) w 15min było po sprawie

@tomqu86 - czas jak w pit stopie :-) Napisz gdzie tak szybko działają. Ja się wybieram do Torusa, tam też kupiłem opony (w sumie już trzecie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!