Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chiptuning 1.2 TCe 130KM ktoś robił?


gmbs

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...

Pany, teraz to już nie wiem: bawić się w ten przyrost mocy czy dać sobie spokój? Auto nie najmłodsze, bo dziewięcioletnie, przejechane niby 154.000 km. Jutro zamierzam się umówić na założenie gazu w Czakramie i pytanie czy zmieniać też te mapy. Nie chcę żadnego wyczynowego sportowca, ale te 10 czy 15 koni to zawsze coś. Jak radzicie? Silnik 1,4 Tce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 10 czy 15 koni nic Ci nie da, bo raczej nie jeździsz co chwilę z MAX prędkością, bo tylko do tego są te kuce w zasadzie. Jak jesteś w stanie ruszyć znacznie moment to można się zastanawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, teksas napisał:

 ale te 10 czy 15 koni to zawsze coś. Jak radzicie? Silnik 1,4 Tce

Niech robi i się nie zastanawia. Wtedy to dopiero będziesz gość po takim chipie, że klękajcie użytkownicy dróg. Niech moc będzie z tobą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  W każdym razie dzwoniłem dziś do Tarnowa i gość mówił że zmieniali już mapy w wielu takich samochodach i że silnik mi bokiem po pół roku nie wylezie. Przyrost o 22 konie (pewnie mają gotowca już). Przemyślę to jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Capturze fabrycznie 120/190, przyrost zmierzony na 142/236, a różnica jest bardzo duża, w jeździe, dynamice, wyprzedzaniu itd przy aucie o tych gabarytach.

Czytam wypociny co niektórych i się śmieję jak można być tak cofniętym w rozwoju, nie dotknąć czegoś a na siłę komentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie, ostateczna konfiguracja jest taka: we wtorek jadę do Dynamite na chiptunning, a 16 marca do czakramu w Mysłowicach na gaz. Ostatnia moja wątpliwość to dokładanie lubryfikacji. Jest potrzeba, czy to olać? Gość w czakramie twierdzi, że to zbędne. Stosują tylko tą elektroniczną i jeśli bym się zdecydował, to będzie mnie to kosztować sześć stów. Ale jestem w stanie zapłacić, jeśli jest to uzasadnione. Doradźcie plis. @witman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza operacja za mną. Ale szczerze powiedziawszy spodziewałem się więcej. Nie koni, tylko wrażeń z jazdy. Auto jest żwawsze, zwłaszcza na niskich biegach, ale jakaś kolosalna różnica to nie jest. No cóż, to jednak tylko silnik 1,4. Rajdówki z niego nie zrobię:-). Potwierdza się opinia o kilku fabrycznych koniach więcej niż deklaruje producent.

20200306_004259.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ja się przymierzałem i przymierzam dość długo do zrobienia programu w aucie. Ale póki co zmieniłem jedną rzecz w aucie. Mianowicie zamontowałem wkładkę K&N zamiast seryjnego filtra powietrza

Na pierwszy  rzut oka autko jest żwawsze dynamiczniejsze lepiej się zbiera.  w piątek następny tj.  26 umówiony jestem na hamownie. Nie wiem ile miała seria bo nie była mierzona. ale Hamownia powie jak poprawiła się elastyczność po samej wkładce.  Jeśli seria nie trzyma mocy a raczej ma więcej niż seryjnie w katalogu + wkładka może się okazać że autko bez chipa osiągnie zadowalające rezultaty.  

Po wynikach wrzucę fotkę z wykresem. 

Było by dziś ale w jednej hamowni pan nie wiedział jak wyłączyć trakcje tudzież wywołać błąd  trakcji żeby można było auto zhamować.  :-(

Dodam że nie mam u siebie możliwość wyłączenia trakcji przyciskiem ani w r-linku   :-(

:lapka:

Regulamin forum się kłania. 

Włącz sobie sprawdzanie pisowni i zanim wyślesz POPRAW BŁĘDY i LITERÓWKI :!: 

Miej szacunek dla czytających :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kolesio napisał:

 

Było by dziś ale w jedej hamowni pan nie wiedział jak wyłaczyc trakcje tudziez wowołać bład  trakcji zeby można było auto schamować.  :-(

Dodam że nie mam u siebie możliwośc wyłaczenia trakcji przyciskiem ani w r-linku   :-(

Wkładka niewiele da bez przerobienia dolotu . Jak Ci napisałem w innym temacie- zmień tunera. Jak gość nie wie jak wyłączyć TC to niech nie robi nic z elektroniką. Jeśli nie ma pojęcia o limiterach , temperaturach itd to zrobi Ci mega moc i dupa za kilka miesięcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuner dobry. 

Robią głownie Vaga Bmw i Forda.    Do francuskich nie ma kabli itp. Pojechałem tylko zmierzyć moc . Licząc że mu się uda. ale cóż życie weryfikuje nasze chęci. 

26 jadę do innej firmy  oni już podobno dłubali meganki 1,2 tce i maja jakiś wynik z hamowni ale chce tylko sprawdzić ile dała wkładka.  Ewentualnie wtedy decyzja czy program czy nie. 

A o wkładce napisałem 1 raz  chyba mnie z kimś pomyliłeś.  Chyba że mam aż taką sklerozę:-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Kolesio napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

 

To że robi  Vag czy BMW nie znaczy że dobry tuner. Jak nie wie jak wyłączyć TC w Renault to pacan i tyle. O K&N pisałeś raz . Zobaczysz że niewiele da.

Że on porównanie z nowym Knecht lub MANN A się przekonasz . 

Ciekaw jestem co Ci wydłubie na remapie ? 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!:  - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No po założeniu K&N  a ten który był oryginalny jest znaczna poprawa.

A to czy jst pacanem tamten gośc to nie wiem. Patrząc po placu i samochodach to raczej cos wie i umie. 

Tak jak napisałem Nie chciał zarobić to nie. Na siłe nikogo nie wolno usszczęśliwiać nawet pieniędzmi. Ja nie straciłem pieniędzy jedynie troche czasu. 

A co do knechta lub Manna to znam firmy ale nie stosowałem w zadnym aucie zazwyczaj fitron albo oryginalny lub K&N. 

:lapka:

Regulamin forum się kłania. 

Włącz sobie sprawdzanie pisowni i zanim wyślesz POPRAW BŁĘDY i LITERÓWKI :!: 

Miej szacunek dla czytających :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiliśmy testy w kilku samochodach.  Na filtrach Knecht i K&N , bez przerabiania dolotu. Różnicę minimalne. Jak chcesz robić dobrze , zrób dolot i nowy filtr. Zobaczysz różnicę. Zobaczysz co usiądzie na przepływce od olejku z K&N :)

Edytowane przez Komarek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!