Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy - wysokie obroty od startu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Wentylator chłodnicy wchodzi na wysokie obroty zaraz po uruchomieniu silnika.
Silnik zimny czy ciepły - obojętnie - wiatrak wyje.
Megane II 2004 1,6 16V, silnik K4M.
Czujnik temperatury z pomiarów wyglada na dobry. Ciekawostka: po odpięciu z niego wtyczki i odpaleniu silnika - to samo - wentylator pracuje na wysokich obrotach, a po zatrzymaniu silnika wentylator nadal pracuje ale już na niskich obrotach (prawdopodobnie komputer wykrył brak/awarię czujnika i schładza silnik profilaktycznie).

Czujnik 3-pin z których wykorzystane są 2.
Termostat - dobry.
Wskazania termometru - prawidłowe.
Błędów brak (spr. na 2 różnych komputerach).
Wtyczki i styki przedmuchane plus przemyte Kontaktem.

 

Rzućcie proszę jakąś dobrą myśl;  jak "zatrzymać" ten wentylator pracujący non-stop na wysokich obrotach od startu do zatrzymania silnika bez względu na temp. silnika. ?

 

Przeczytałem wątki związane z pracą wentylatora i nie znalazłem podobnego rozwiązanego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czujnika dochodzą 3 przewody, czy 2 przewody?

Jaka jest odczytana temp. płynu przy starcie zimnego silnika odczytana z clipa?

Sterownik silnika nie widzi obecności czujnika płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, jabrze napisał:

Do czujnika dochodzą 3 przewody, czy 2 przewody?

Jaka jest odczytana temp. płynu przy starcie zimnego silnika odczytana z clipa?

Sterownik silnika nie widzi obecności czujnika płynu.

-   2 przewody; szaro-brąz i różowo-brąz.

-    odczytana z clipa temp. zimnego silnika? - nie wiem. Dojechałem do warsztatu więc odczyt zaczął się od ~65oC i rósł podczas pracy.

-    Chodzi o poziom płynu? Bardzo pożyteczny trop, dziękuję.

Edytowane przez meg2004
dopisek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nagrzej silnik do 60 stopni ( na oko ) i wyłącz silnik, wyciągnij wtyczkę i podaj wartość oporu zmierzonego omomierzem na czujniku temperatury płynu.

Ta sama wartość musimy mieć (po założeniu wtyczki na czujniku) na wtyczce do sterownika.

Podaj wynik czujnika - bo gdzieś jest przerwa w obwodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jabrze napisał:

Nie papuguj.

Pomiary z wczoraj, wykonane na pracującym silniku (cienkimi przewodami podłączyłem się do pinów), temperatura orientacyjna:

~40oC:   1,52V   750ohm  (w układzie)

~60oC:   0,81V   600ohm

jutro zmierzę na odpiętym czujniku.

Która z wtyczek ma te przewody? Gdzie jej szukać: na module zabezpieczeń czy komputerze wtrysku?

lapka2.gif

REGULAMIN

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyles napięcia tzn. że jest połączenie. Napięcia są różne dla różnych sterowników więc z głowy nie podam. Widać, że działa, ale pytanie czy dobrze. Identyfikuje po oporze, bo można odczytać z charakterystyki termoelementu.

Opory podane przez Ciebie są nawet zblzone.

Wynika z tego, że na goracym nie masz problemów z wypadaniem zapłonów.

Zakładam, że może tylko brakować mocy przy przyspieszeniu ze względu na podwyższone obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. tylko co dalej z tym wentylatorem?

 

"mrarek" - można jakoś skontrolować presostat przed wymianą? Wymiana presostatu pociągnie za sobą wymianę czynnika, więc kolejne koszty bez gwarancji sukcesu. Jest zawór pod presostatem? Teraz klimy nie używamy.

 

"jabrze" - ogólnie autko jest bardzo ok, od nowości w rodzinie. Nie dodałem że silnik był wymieniony w styczniu tego toku. Ale ponieważ nie ja nim jeżdżę to nie wiem od kedy występuje ta usterka. Zresztą w środku tego praktycznie nie słychać. Wkurza zbędne mieszanie i zużycie paliwa i wiatraka. Chłodnicę też pewnie zatyka przez wciąganie brudów. Co do spalania to w mieszanym nie wychodzi ponad 7,5 l.

Piszesz: " Zakładam, że może tylko brakować mocy przy przyspieszeniu ze względu na podwyższone obroty. "  Wyjaśnij to proszę.

 

Edytowane przez meg2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, meg2004 napisał:

"mrarek" - można jakoś skontrolować presostat przed wymianą? Wymiana presostatu pociągnie za sobą wymianę czynnika, więc kolejne koszty bez gwarancji sukcesu. Jest zawór pod presostatem? Teraz klimy nie używamy.

Zrób jak pisze aniewa.

Wymiana presostatu nie powoduje ucieczki a tym bardziej wymiany czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,  jutro pobadam presostat.

Proszę o informację gdzie z grubsza go szukać, czy z kanału czy z góry? Dla was to elementarz a u mnie to potrwa...

I pytanie: jeśli presostat ma zwarcie lub przerwę to jak się zachowa klima po jej załączeniu ?

 

Edytowane przez meg2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.11.2017 o 17:31, aniewa napisał:

Po co od razu wyminiać. Kilka postów wyżej zasugerowałem by wypiąć z niego wtyczkę. Jak pomoże to winny preaostat.

Dzięki, ale by wypiąć wtyczkę presostatu trzeba wymontować zderzak albo mieć tresowanego  węża który to zrobi inaczej :-)

Za dużo roboty jak na samą diagnostykę.

Czekałem na przesyłkę z nowym presostatem za 39 PLN i uznałem że teraz demontaż ma sens.

Po robocie oświadczam: problem wynika z budowy chłodnicy Megane II 1,6 16V. ;

skraplacz klimatyzacji jest przed chłodnicą silnika i ma te same wymiary. Więc wentylator jest wspólny dla obu wymienników i może być zasterowany z obu układów.

aniewa, mrarek - jesteście Guru !

A poważnie: dziękuję za pomoc, trafna diagnoza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!