Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ściąganie kierownicy na lewo + świszczenie sprzęgła


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów. na wstępie chciałbym napisać, że jest to mój pierwszy post na forum i po dogłębnym przejrzeniu kilkunastu tematów z podobną usterką niestety nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi dotyczącej mojego problemu, więc pozwoliłem sobie założyć nowy temat. z góry wszystkim dziękuje za pomoc i proszę o wyrozumiałość, gdyż z motoryzacją nie miałem zbyt dużo styczności i jestem w tym temacie zielony. do sedna:

od niedawna posiadam Megane 2, 2004 rok, 1.6 benz 16v. zauważyłem, że przy skręcie w lewo i puszczeniu kierownicy, nie wraca ona dokładnie do poziomu lecz jest lekko odchylona (przez co ściąga na lewą stronę). przy skrętach w prawo wszystko jest w porządku i kierownica wraca do poziomu, do pozycji wyjściowej. zawieszenie zostało zrobione (amortyzatory, poduszki i łożyska amorków, wahacze, drążki kierownicze i końcówki są ok) i auto miało zrobioną zbieżność. przy jeździe na kostce lub nierównej drodze po puszczeniu kierownicy sam przechyla i ściąga kierownice na lewo. zauważyłem również, że przy skrętach kierownicy słyszę w samej kierownicy dźwięki w stylu napinania sprężyny i lekkiego przeskakiwania (ciężko mi je dokładniej opisać), a przy najechaniu na dziurę lub większą nierówność przy dość znacznym skręcie, słychać odgłos stukających kawałków metalu (coś jakby dwa kielichy obijały o siebie). czy może być to uszkodzona maglownica? dodam, że na prostej drodze typu obwodnica lub autostrada, puszczona kierownica zostaje w tym samym poziomym położeniu i nic nie ściąga. 

drugi problem objawia się świszczeniem sprzęgła podczas zmiany biegów powyżej 2-2,5 tys obrotów. dzieje się tak tylko na zimnym silniku i przy niskiej temperaturze powietrza. gdy silnik się rozgrzeje, problem ustępuje. nie wiem co to może być, ale dosyć jest to dokuczliwe, bo hałas jest całkiem głośny. wydaje mi się, że sprzęgło same w sobie jest ok (nie ślizga się i łapie w połowie). 

z góry serdeczne dzięki za samo przeczytanie moich wypocin i pomoc. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściąganie ( blokowanie ) kierownicy to następstwo uszkodzenia łożyska kolumny macPersona. (Wymieniamy parami).

Druga rzecz to hałasujące łożysko wysprzęglika. Wymiana to trochę kasy. Pozostaje się na razie przyzwyczaić. Tak się dzieje jak samochód długo stoi. Po rozjeżdżeniu czasami hałas jest mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, Bojdzio napisał:

 - przy jeździe na kostce lub nierównej drodze po puszczeniu kierownicy sam przechyla i ściąga kierownice na lewo..... 

- dodam, że na prostej drodze typu obwodnica lub autostrada, puszczona kierownica zostaje w tym samym poziomym

położeniu i nic nie ściąga. 

Sprawdzić czy ;

- opony tej samej marki, w tym samym stanie są na przodzie,

- opony mają takie same wartości ciśnienia powietrza,

 Po tych czynnościach warto sprawdzić czy nie ściąga auta przy gwałtownym hamowaniu.

Jeżeli będzie dalej ściągać, należy dokonać pomiaru/regulacji kąta pochylenia koła.

16 godzin temu, Bojdzio napisał:

przy dość znacznym skręcie, słychać odgłos stukających kawałków metalu

Sprawdzić stan osłon gumowych przekładni, stan mocowania wału kierownicy, prawidłowość mocowania osi kolumny kierowniczej w stosunku do blokady kierownicy. Konieczna wizyta u kumatego mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak mogła nie przewidzieć?? Słabo to wygląda ;/

 

BTW. czy macie jakieś porady w zakresie tego jak poprawnie dokręcić koła w samochodzie? Co myślicie o takich poradach https://teamtotal.pl/artykul/jak-prawidlowo-dokrecic-kola-w-samochodzie

Edytowane przez kajata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!