Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III phI 1.6 16v


MichalVTS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panów i Panie!

XXX

Jestem nowy na forum i właśnie zaczynam szukać Megane III 1.6 16v dla siebie.

Pytania mam do was 2: 

1. Na co konkretnie zwracać uwagę przy zakupie Megane, gdzie są jej słabe punkty?

2. Co sądzicie o tych dwóch egzemplarzach:

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6-pb-zlpg-aso-nawi-oplaty-idealny-gwarancja-ID6zq2qT.html

XXX

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-6pb-zlpg-nawi-klimatronic-aso-alu-oplaty-gwarancja-ID6zpcAn.html

XXX

Bardzo będę wdzięczny za pomoc, i informacje o godnych uwagi ofertach w okolicy Katowic :-)

XXX

Pozdrawiam

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli już szukasz auta dla siebie na dłuższy czas to polecił bym Ci Megane z silnikiem 1.4tce lub 2.0Tce te silniki są naprawdę dynamiczne i dają frajdę z jazdy.

Najlepszym wyborem byłby 2.0Tce ale jest ich bardzo mało na polskim rynku niestety. Takie jest moje zdanie:),ale kazdy woli co innego...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiałem się nad 1.4 Tce, ale dotarłem do wątku na forum o pękających UPG i cylindrach, więc po przygodach z obecną Mazdą, wolę jednak wybrać słabszy ale prosty i niezawodny 1.6, chyba że się mylę i silniki 1.4Tce jednak nie są takie złe. Pytanie też czy z budżetem około 25tys. uda się kupić dobry egzemplarz z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam swój temat, bo Mazda sprzedana i już teraz na poważnie szukam Megane.

Czy ktoś może ocenić poniższe ogłoszenia zanim się wybiorę któreś zobaczyć?:

1. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-grandtour-kombii-ID6zDfuU.html

2. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-1-4-navi-klimatyzacja-skora-alufelgi-bogata-opcja-ID6zrobN.html

3. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2010-r-1-4-turbo-klimatron-hak-serwis-parktronik-ze-szwajcarii-ID6zBXEZ.html

I jedno ważne pytanie, czy warto spoglądać na Megane z 1.4 TCe która ma około 200 tys. przebiegu, czy to jest raczej proszenie się o kłopoty w postaci UPG i rozrządu do wymiany?

Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko się udzielam na forum ale muszę się odezwać z perspektywy użytkownika silnika 1.4 TCe.  Motywacją jest może to, że noszę się z zamiarem sprzedaży, więc mogę nie być obiektywny.

x

Mam 1.4 TCe, użytkuję zgodnie z przyjętymi zasadami auta dla turbo czy też zwykłego, wymiana płynów, oleju zgodnie z parametrami producenta, na oryginalnych elementach, nie pałuję na zimnym, po jeździe każdej jest wystudzone i nic mi się nie stało i nie odnotowuję złych prognoz.

x

Jak by tak każde auto prześwietlić to musielibyśmy jeździć autobusem :-)

x

p.s dodam że moje autko ma 180 tysięcy km.

x

x

x

x

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@MichalVTS Nikt ci nie doradzi na temat 1.4 Tce, bo zdania w tej materii są podzielone. Nie ma jednak co ukrywać że jest to silnik podwyższonego ryzyka.

Tak jak pisał @Marcin91 jeżeli auto było użytkowane zgodnie ze sztuką jest szansa że nic się stanie. Tylko czy było? Tego nie wiesz :mad:.

Jeżeli chcesz żeby ten samochód jechał to nie masz innego wyboru, chyba że M4R (głowica była poprawiona w 2012 aby lepiej tolerowała LPG).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lionel2000, o 1.4 Tce już przeczytałem chyba wszystko co jest dostępne na internecie i mimo "podwyższonego ryzyka" szukam takiego samochodu, a czy dobrze trafię, to już zależy od mojego, bardziej lub mniej, wprawnego oka i kupy szczęścia przy wyborze :-) a poza tym jak napisał @Marcin91 każde auto ma jaikeś mankamenty.

A tak serio pytałem o te ogłoszenia bardziej w kontekście wyposażenia i ogólnego stanu widocznego na zdjęciach. Ja dopiero co zaczynam przygodę z Renault i ktoś z forum może wyłapie drobne różnice między stanem samochodu na zdjęciach a tym co powinno być w tym egzemplarzu. 

Co do M4R to właśnie wizja regeneracji głowicy odepchnęła mnie od decyzji o zakupie Laguny 3...

Edytowane przez MichalVTS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lionel2000, masz rację, nie dość że chyba najładniejsze kombi z tego okresu, to jeszcze z dobrym, mocnym silnikiem. Wszytko super, jednak z tego co wiem, to nie było F4RT z manualem, a do tego ceny Laguny z tym motorem to już trochę poza moje możliwości...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to tego nie wiedziałem, ale jednak przy 205KM to spalanie będzie wysokie, a jednak poprzednie auto sprzedałem bo właśnie potrzebuje czegoś bardziej ekonomicznego. Wydaje mi się więc, że tutaj idealnym kompromisem będzie 1.4 TCe i mimo ryzyka się opłaca, nawet gdybym miał wymieniać UPG i rozrząd po jakimś czasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!