Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie dało się otworzyć z karty ani z HF


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziwna sytuacja z dzisiaj. Parkuję i odchodzę od auta, a ono zamyka się przez HF. Słychać rygle zamków oraz charakterystyczne piknięcie. Wracam, podchodzę do bagażnika, wciskam przycisk w klapie i auto nie reaguje. Przyciski w drzwiach to samo. Przyciski na karcie również bez skutku. Otworzyłem auto awaryjnie kluczykiem, drzwi tylnego pasażera od środka i spakowałem zakupy. Poszedłem odprowadzić wózek i auto samo się zamknęło z HF. Po powrocie taka sama sytuacja czyli brak reakcji na kartę i przyciski od HF. Wszystkie zamki odblokowałem wciskając przycisk od zamknięcia/otwarcia drzwi od środka. Przepakowałem się do bagażnika, odpaliłem normalnie z kartą w slocie (bez nie próbowałem) i pojechałem do domu. Myślałem, że może bateria padła ale po 1) auto nie sygnalizowało słabej baterii, a po 2) po dojechaniu na miejsce wszystko z powrotem działa i auto reaguje na kartę. O co mogło chodzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, jabrze napisał:

Zamarzła wilgoć - nie ma czym się martwić.

Nie mogła zamarznąć bo było na plusie. Tzn. w nocy był lekki przymrozek ale jak wsiadłem do auta jakoś po 11 to szyby były już odmrożone, temp. 3 st.C i wszystko działało. Przejechałem 35 km w jednym ciągu, umyli mi auto na myjni ręcznej (może to ma jakiś związek? chociaż zawsze myją tak samo i nic się nie działo), przejechałem kilka km i postój 1h, następny krótki z postojem 1h i dopiero wtedy pojechałem do marketu po którym było j.w. Temperatura cały czas na plusie, w szczycie koło 5 st.C.

@mich64 Nie szukałeś przyczyny? Co jakiś czas czyli mniej więcej co jaki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, będę obserwował ale już wiem, że muszę żonę nauczyć awaryjnie otwierać samochód :-)

3 godziny temu, onomatopeja napisał:

lub coś z systemem HF zaczyna się psuć

Tylko że na przyciski na karcie również był brak jakiejkolwiek reakcji, a jak wsadziłem kartę do slotu to od razu uruchomił się zapłon, test oleju i auto odpaliło po pyknięciu w start.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, pbet napisał:

Tylko że na przyciski na karcie również był brak jakiejkolwiek reakcji, a jak wsadziłem kartę do slotu to od razu uruchomił się zapłon

A może warto profilaktycznie wymienić baterię w karcie, mimo braku komunikatu o słabej baterii. To, że sam się zamyka świadczy o tym że nie wykrywa karty w zasięgu działania HF  lub w skutek słabej baterii. Efekt ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też pomyślałem, że jeśli to się powtórzy to wymienię baterię. Z drugiej strony dziwne, że godzinę później (po skończonej jeździe) z karty można było zamknąć i otworzyć auto bez problemu.

4 minuty temu, aniewa napisał:

To, że sam się zamyka świadczy o tym że nie wykrywa karty w zasięgu działania HF  lub w skutek słabej baterii. Efekt ten sam.

Tzn. nie zamknął się kiedy stałem obok tylko kiedy oddaliłem się by odprowadzić sklepowy wózek czyli zamykanie przez HF zadziałało prawidłowo i auto wiedziało, że jakieś drzwi zostały otwarte. Nie działało jednak otwieranie przez HF ani z karty (zero reakcji jak pisałem). Reakcja wróciła dopiero po odpaleniu, przejechaniu odcinka i zgaszeniu.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poobserwować bym kartę. W M3 jest delikatna. Koledze wypadła z ręki na kostkę brukową i miał podobnie. Raz otwierała z HF raz nie. U Ciebie może tak być z przycisków. Oby nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie tropy są cenne. Dzięki za udział w dyskusji. Karty mam dwie jakby co. Jedna chyba nigdy nie była używana bo nie nosi żadnych śladów więc tylko profilaktycznie sprawdzałem czy działa jakiś czas temu i leży sobie awaryjnie w bezpiecznym miejscu. Kartę, którą mamy w użytku codziennym traktujemy z poszanowaniem, często jeździ w slocie, pod slotem lub w torebce żony. Rzadko kiedy w kieszeni moich spodni choć nie powiem - zdarza się. Jeśli chodzi upadki tego typu jak wspomniałeś to nic takiego nie było, na pewno nie ostatnio, a od 22.12 jeździłem praktycznie codziennie i wszystko było ok. Z resztą auto mamy już praktycznie 9 miesięcy i nigdy wcześniej nic podobnego się nie wydarzyło. Nawet jak był komunikat o słabej baterii wszystko działało bez problemu.

12 minut temu, jabrze napisał:

Raz otwierała z HF raz nie. U Ciebie może tak być z przycisków.

Tylko u mnie nie otwierała ani tak, ani tak. Odpalenie jakby coś zresetowało w komputerze i wszystko wróciło (teoretycznie) do normy. Zobaczymy co pokażą następne dni.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o to ja jeszcze dodam od siebie, że jakiś tydzien temu wyskoczył mi komunikat "słaba bateria w karcie" ale tylko jeden raz potem przy każdym kolejnym odpaleniu komunikatu nie było, nie zauważyłem żeby zasięg działania HF spadł. Moja karta slot widzi od święta, zazwyczaj jak CLIP podpinam i to też nie zawsze ;) Baterię do świętego spokoju wymieniłem (poprzednia miała ponad 1,5 roku).

 

Zdarza się natomiast mojej furze nie zamknąć po wyjściu i zamknięciu drzwi tj. zamykam drzwi odchodzę na dobry kawał (zawsze patrzę czy mrugną kierunki) a tu nic. Mogę wtedy otworzyć drzwi zamknąć znów odejść i znów nic. Ponowne odpalenie auta i zgaszenie powoduje poprawne już działanie HF (nigdy do końca nie wierzę temu systemowi). Zdarzyło mi się takie coś może ze 2-3 razy od kąd mam auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak Ty odchodząc od auta odwracam się, obserwuję kierunki, nasłuchuję piknięcia i dźwięku ryglowania zamków. Mi się jeszcze nie zdarzyło żeby auto się nie zamknęło ale jak widać wszystko przed nami i czeka nas z Renatką wiele zaskakujących momentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!