Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , ciekawe ale w mojej megance również jest problem z tylnym , lewym zaciskiem -prowadnice zacisku ok., linka ręcznego jest w porządku , dźwigienka ręcznego w zacisku nie jest zablokowana a tarcza się grzeje , wczoraj w serwisie wciśnięto tłoczek zacisku maksymalnie do środka ale to nic nie zmieniło - tarcza nadal się grzeje - chyba trzeba będzie rozebrać zacisk i sprawdzić jak wygląda powierzchnia tłoczka i czy gdzieś się nie przytarł....

W zasadzie co rok zaciski były zdejmowane i czyszczone po zimie , a problem jest z tylnym lewym kołem , po zakupie auta przy 40.000 km przebiegu zauważyłem grzanie się tej tarczy , po czyszczeniu problem chwilowo znikał ale teraz grzeje się ciągle - obecnie również jedna okładzina z tego zacisku jest wytarta po skosie i może ona blokuje się i powoduje grzanie tarczy hamulcowej....???

Mam dylemat , ponieważ jesteśmy przed wymianą tarcz hamulcowych i klocków wszystkich kół na nowe i nie chciałbym by ten tylny zacisk  zniszczył od razu nową tarczę.....a cena nowego zacisku tylnego to około 700 zł...

czy to jakaś wada układu bo kolega@ mariuszekf też opisuje tylne lewe koło ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba ASO Cię nabija w butelkę wymieniałem sam przegub prawy bo pękła opaska trzymająca osłonę przegubu i niestety nie zauwarzyłem tego wcześniej i przegub padł, chyba hamulce tylne to jest słaby punkt meganek III bo ja tez najpierw wymieniałem klocki z tyłu bo skorodowały

Edytowane przez Barnaba27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , a jednak można wyjaśnić problem grzania się tylnejj tarczy hamulcowej , po pierwsze po bliższych oględzinach okazało się , że cały zacisk pracuje prawidłowo , tłoczek nie przyblokowuje się w żadnej pozycji  i  jest ok.  natomiast wewnętrzny  klocek hamulcowy był wytarty nierównomiernie (na ukos -  z jednego końca cienki a z drugiego gruby ) i to powodowało , że  nie leżał   równolegle do tarczy  po zwolnieniu hamulca i częściowo dotykał tarczę hamulcową i stąd ona się bardziej grzała , było to spowodowane sporą korozją w jednej części klocka  ( między metalową częścią klocka a specjalną podkładką metalową która jest do niego przynitowana ) , w tym miejscu klocek był jak gdyby "spuchnięty" - grubszy  , ten stan musiał trwać przez ostatnie 2 lata i dopiero teraz tak mocne zukosowanie klocka zaczęło powodować "widoczne" grzanie się tarczy , czyli warto sprawdzać nie tylko grubość  klocka ale teź stan jego powierzchni z przeciwnej strony , obecnie na próbę włożyłem najtańsze nowe 2 klocki i tarcza przestała się grzać...☺

Pytanie do wszystkich kolegów ?  w tylnych zaciskach jest dźwigienka hamulca ręcznego  oraz drugi specjalnie uformowany zaczep gdzie mogłaby być zainstalowana sprężyna która odciągałaby dźwigienkę hamulca ręcznego  po jego zwolnieniu ale nie mam tam tych sprężynek ?????????? inne marki samochodowe jednak instalują sprężyny odciągające .......czy w moim aucie ich brakuje a u Was są założone ??????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.01.2018 o 14:49, Barnaba27 napisał:

to chyba ASO Cię nabija w butelkę wymieniałem sam przegub prawy bo pękła opaska trzymająca osłonę przegubu i niestety nie zauwarzyłem tego wcześniej i przegub padł, 

 U mnie też spadła ta opaska, na szczęście obyło się bez wymiany przegubu. Wymienili opaskę oraz założyli nowe osłony na oby przegubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tjow napisał:

 w tylnych zaciskach jest dźwigienka hamulca ręcznego  oraz drugi specjalnie uformowany zaczep gdzie mogłaby być zainstalowana sprężyna która odciągałaby dźwigienkę hamulca ręcznego  po jego zwolnieniu ale nie mam tam tych sprężynek ?????????? inne marki samochodowe jednak instalują sprężyny odciągające .......czy w moim aucie ich brakuje a u Was są założone ??????????

W megane nie zakładali tych sprężyn ,ale jeśli ośka tej dźwigni nie jest zatarta i oczywiście linki ,to te dodatkowe sprężyny nie potrzebne, możesz wpuścić trochę smaru pod uszczelkę ośki

i rozruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przerabiałem temat. Brak sprężyn w Mlll. U mnie też blokowało koło i zacisk nie cofał do końca. Założenie sprężyn nie pomogło. Po odpięciu linki zacisk cofnął się do końca. Wymiana linek rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych Megane 3 PH3 jest chyba jakiś problem z tylnymi hamulcami , tak ogólnie mówiąc.

Moja Megi 3 ph1 zrobiła 260 tys km do pierwszej wymiany tylnych klocków i tarcz jednocześnie.

A Megane  z 2015 roku, m przebieg 90 tys i w ASO już zapowiedzieli, że na następnym przeglądzie ( 120 tys km) będą tylne tarcze do wymiany ( mają obecnie 80% zużycia) , a przednie jeszcze raczej nie , bo mają dopiero 50% zużycia.

Dla mnie to dziwna sytuacja, że te tylne tarcze tak szybko się zużywają, a tanie nie są ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!