Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć , ciekawe ale w mojej megance również jest problem z tylnym , lewym zaciskiem -prowadnice zacisku ok., linka ręcznego jest w porządku , dźwigienka ręcznego w zacisku nie jest zablokowana a tarcza się grzeje , wczoraj w serwisie wciśnięto tłoczek zacisku maksymalnie do środka ale to nic nie zmieniło - tarcza nadal się grzeje - chyba trzeba będzie rozebrać zacisk i sprawdzić jak wygląda powierzchnia tłoczka i czy gdzieś się nie przytarł....

W zasadzie co rok zaciski były zdejmowane i czyszczone po zimie , a problem jest z tylnym lewym kołem , po zakupie auta przy 40.000 km przebiegu zauważyłem grzanie się tej tarczy , po czyszczeniu problem chwilowo znikał ale teraz grzeje się ciągle - obecnie również jedna okładzina z tego zacisku jest wytarta po skosie i może ona blokuje się i powoduje grzanie tarczy hamulcowej....???

Mam dylemat , ponieważ jesteśmy przed wymianą tarcz hamulcowych i klocków wszystkich kół na nowe i nie chciałbym by ten tylny zacisk  zniszczył od razu nową tarczę.....a cena nowego zacisku tylnego to około 700 zł...

czy to jakaś wada układu bo kolega@ mariuszekf też opisuje tylne lewe koło ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba ASO Cię nabija w butelkę wymieniałem sam przegub prawy bo pękła opaska trzymająca osłonę przegubu i niestety nie zauwarzyłem tego wcześniej i przegub padł, chyba hamulce tylne to jest słaby punkt meganek III bo ja tez najpierw wymieniałem klocki z tyłu bo skorodowały

Edytowane przez Barnaba27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć , a jednak można wyjaśnić problem grzania się tylnejj tarczy hamulcowej , po pierwsze po bliższych oględzinach okazało się , że cały zacisk pracuje prawidłowo , tłoczek nie przyblokowuje się w żadnej pozycji  i  jest ok.  natomiast wewnętrzny  klocek hamulcowy był wytarty nierównomiernie (na ukos -  z jednego końca cienki a z drugiego gruby ) i to powodowało , że  nie leżał   równolegle do tarczy  po zwolnieniu hamulca i częściowo dotykał tarczę hamulcową i stąd ona się bardziej grzała , było to spowodowane sporą korozją w jednej części klocka  ( między metalową częścią klocka a specjalną podkładką metalową która jest do niego przynitowana ) , w tym miejscu klocek był jak gdyby "spuchnięty" - grubszy  , ten stan musiał trwać przez ostatnie 2 lata i dopiero teraz tak mocne zukosowanie klocka zaczęło powodować "widoczne" grzanie się tarczy , czyli warto sprawdzać nie tylko grubość  klocka ale teź stan jego powierzchni z przeciwnej strony , obecnie na próbę włożyłem najtańsze nowe 2 klocki i tarcza przestała się grzać...☺

Pytanie do wszystkich kolegów ?  w tylnych zaciskach jest dźwigienka hamulca ręcznego  oraz drugi specjalnie uformowany zaczep gdzie mogłaby być zainstalowana sprężyna która odciągałaby dźwigienkę hamulca ręcznego  po jego zwolnieniu ale nie mam tam tych sprężynek ?????????? inne marki samochodowe jednak instalują sprężyny odciągające .......czy w moim aucie ich brakuje a u Was są założone ??????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.01.2018 o 14:49, Barnaba27 napisał:

to chyba ASO Cię nabija w butelkę wymieniałem sam przegub prawy bo pękła opaska trzymająca osłonę przegubu i niestety nie zauwarzyłem tego wcześniej i przegub padł, 

 U mnie też spadła ta opaska, na szczęście obyło się bez wymiany przegubu. Wymienili opaskę oraz założyli nowe osłony na oby przegubach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, tjow napisał:

 w tylnych zaciskach jest dźwigienka hamulca ręcznego  oraz drugi specjalnie uformowany zaczep gdzie mogłaby być zainstalowana sprężyna która odciągałaby dźwigienkę hamulca ręcznego  po jego zwolnieniu ale nie mam tam tych sprężynek ?????????? inne marki samochodowe jednak instalują sprężyny odciągające .......czy w moim aucie ich brakuje a u Was są założone ??????????

W megane nie zakładali tych sprężyn ,ale jeśli ośka tej dźwigni nie jest zatarta i oczywiście linki ,to te dodatkowe sprężyny nie potrzebne, możesz wpuścić trochę smaru pod uszczelkę ośki

i rozruszać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Przerabiałem temat. Brak sprężyn w Mlll. U mnie też blokowało koło i zacisk nie cofał do końca. Założenie sprężyn nie pomogło. Po odpięciu linki zacisk cofnął się do końca. Wymiana linek rozwiązała problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tych Megane 3 PH3 jest chyba jakiś problem z tylnymi hamulcami , tak ogólnie mówiąc.

Moja Megi 3 ph1 zrobiła 260 tys km do pierwszej wymiany tylnych klocków i tarcz jednocześnie.

A Megane  z 2015 roku, m przebieg 90 tys i w ASO już zapowiedzieli, że na następnym przeglądzie ( 120 tys km) będą tylne tarcze do wymiany ( mają obecnie 80% zużycia) , a przednie jeszcze raczej nie , bo mają dopiero 50% zużycia.

Dla mnie to dziwna sytuacja, że te tylne tarcze tak szybko się zużywają, a tanie nie są ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!