Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szybkie zużywanie się tarcz hamulcowych


Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio zaważyłem, ze samochód lekko zaczął ściągać. Zanim dojechałem do stacji benzynowej aby sprawdzić ciśnienie w oponach, sprawdziłem ręką czy może hamulec w którymś z kół przypadkiem się nie zaciął. 3 tarcze były gorące jedna tylna (lewa) prawie zimna. Po napompowaniu kół problem ściągania znikł. Pojechałem jednak na kontrolę hamulców. Okazało się, że różnica siły hamowania wynosi 13% na tylnej osi. Jednocześnie okazało się, że tarcze z tyłu kwalifikują się już do wymiany (są 1 mm poniżej minimum). I teraz mam zagwozdkę: samochód ma dopiero 45 tys przejechane nie jeżdżę jak wariat, więc skąd takie szybkie zużycie? Fakt faktem samochodem nie jeżdżę codziennie (1-2 razy na tydzień) czasami tylko do supermarketu (10km w obie strony) a czasem dalej więc auto często ma kilkudniowe przestoje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie ciekawa i dziwna sprawa. Piszesz o tarczach, a jak wyglądają klocki z tyłu? Wymieniałeś je od nowości? Jak wyglądają przednie hamulce pod względem zużycia tarcz i klocków? Czy coś było robione z przodu od nowości? Zwykle to przednie hamulce kończą się szybciej od tylnych. Jaką grubość mają Twoje tylne tarcze, że jest 1 mm poniżej minimum?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przeglądzie (jeszcze na gwarancji) tylne klocki były jeszcze ok (nie pamiętam dokładnych wartości) o tarczach nikt nie wspominał. Wszystko jest "z fabryki".

W tylnych zaciskach podobno nazbierało się dużo rdzy. Moja teoria jest taka, że po zdjęciu ręcznego klocki nie do końca odskakiwały i tarły o tarczę. Zwłaszcza jak długo stał. Pytanie czy prędzej padłyby klocki czy tarcza.

Edytowane przez lukwisz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziwna sytuacja. A tą kontrolę hamulców robiło ASO czy SKP? Może jedź na inne SKP sprawdzić. Teoretycznie jeśli wszystko jest sprawne najpierw powinny polecieć klocki z przodu, później klocki z tyłu, a tarcze powinny wystarczyć na min. 2 komplety klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę swoje doświadczenie: dzisiaj miałem auto na przeglądzie w ASO; samochód całkiem podobny do auta @lukwisz'a (masa i przebieg); przy ok. 44 kkm przebiegu klocki są zużyte w 55% z przodu i 30% z tyłu. O zużyciu tarcz na teraz nie było mowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U kolegi @lukwisz sytuacja jest o tyle dziwne, że ma zużyte tarcze z tyłu, a klocki dobre (pierwsze, nie wymieniane klocki na jakich auto wyjechało z fabryki). Pomijając już fakt, że tył hamuje "mniej" niż przód, a z przodu wszystko jest w porządku. Nie ulega wątpliwości, że jeśli jest tak jak przedstawia to autor tematu to należy tarcze z klockami na tyle wymienić ale nie można na tym poprzestać i należy znaleźć przyczynę takiej sytuacji ponieważ nie jest ona normalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mariuszekf No i to jest dobry trop u mnie też lewa jest cieńsza. Konieczność wymiany tarcz + klocków nie ulega najmniejszej wątpliwości ale tak jak pisze @pbet chcę uniknąć takich niespodzianek w przyszłości. Mam głupi nawyk zaciągania ręcznego nawet w garażu i to w połączeniu z długimi przestojami (kilkudniowymi) a nawet raz w roku kilukutygodniowymi (jak wyjeżdżałem na urlop) aczkolwiek na tak długie stanie zawsze nie zaciągałem ręcznego. Wymienię i będę obserwował. Przy wizycie w ASO mimochodem wyszło, że pękła jedna z gum na przegubie. Na szczęście dużo smaru ze środka nie uciekło więc przegub jeszcze nie ucierpiał ale koszt wymiany osłon był i do tego te hamulce :58_disappointed_relieved::58_disappointed_relieved::58_disappointed_relieved::58_disappointed_relieved:. Dobrze, że to wyszło teraz bo w moim aucie podobno trzeba wymieniać całą półoś nie ma możliwości wymiany samego przegubu. A tak się cieszyłem, że po Świętach skończyły się wydatki :-D:-D. Szkoda że takie przygody dzieją się miesiąc po skończonej gwarancji...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!