Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Dziś samochód stał cała noc na dworze temperatura była około - 10, rano odpalam,  odpalił ładnie pracuje i po jakimś czasie zaczęły wariować obroty tak jak na załączonym filmie. Czy ktoś może miał podobny problem?  

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No też tak myślę. Paliwo leje lotos dynamic więc powinno być ok. Tak myślę czy to nie jest przyczyną, że filtr paliwa jest dosyć nisko i coś tam w nim  przymarza? Problem pojawia się tylko przy minusowych  temperaturach, gdy jest właśnie około - 7 i więcej mrozu, w tej temperaturze wydziela się parafina. Ktoś mi mówił, że może być to też czujnik ciśnienia paliwa,  ale nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, kowalikd napisał:

Kolego nie dam rady sprawdzić bo przewody są ciemno zielone i nie widać nic 

Przed rozruchem użyj pompki ręcznej, załóż zaworek zwrotny za filtrem paliwa oraz zastosuj markowe ( sprawdzone ) filtry ; mann, knecht, purflux.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaworek zwrotny zapewnia na odcinku filtr - pompa wtryskowa, paliwo bez pęcherzy powierza.

Można zmienić pompkę ręczną na nową, przewód paliwowy na przeźroczysty aby można zobaczyć jakość paliwa, oraz zapewnić b.szczelne połączenia.

Ilość dopływającego paliwa jest w nadmiarze, dlatego są stosowane przewody nadmiarowe paliwowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim modelu nie ma pompki ręcznej. Dziwne jest to że problem pojawia się przy ujemnych temperaturach i dopiero po jakimś czasie od uruchomienia silnika, chyba że to paliwo jest trafne ale tankuje lotos dynamic niby do - 32 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Andrzej-2010 napisał:

Przed rozruchem użyj pompki ręcznej, załóż zaworek zwrotny za filtrem paliwa oraz zastosuj markowe ( sprawdzone ) filtry ; mann, knecht, purflux.

Andrzej ja zmieniłem z Filtrona na KNECHT, a jednak powietrze się trochę pojawia. Problem jest z orignami filtr-przewody, od baku załóżylem przezroczyste na objemki i tu powietrza nie ma. Ale filtr - pompa się trochę pojawia, ale tu są oringi. Na wiosnę zrobię na objemki, bo innego wyjścia nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połączenia muszą być b.szczelne.

Zmiana filtra na knecht, też znacznie poprawia sytuację, bo szereg przypadków było, że powietrze było zaciągane przez filtr paliwa nie markowy. 

Kolego kowalikd, jaki profil jazd u Ciebie? Proponuje ;

- trasę ok.100 km do 150 km, aby przegonić auto na wysokich obrotach,

- dolewać olej 2T do paliwa,

- zatankować paliwo do pełna na innej, pewnej stacji,

- tankować w okresie zimowym przy objętości paliwa  > 0,4 - 0,5  pojemności zbiornika, aby w razie gorszej jakości paliwa zatankowanego nie doprowadzić do spadku jakości całej objętości zbiornika.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariuszekf napisał:

. Na wiosnę zrobię na objemki, bo innego wyjścia nie ma 

Jest - oringi są wymienne.

1 godzinę temu, kowalikd napisał:

W moim modelu nie ma pompki ręcznej.

Wydaje mi się, że u Ciebie jest pompa elektryczna i to ona może stanowić problem.

Sprawdź napięcie na jej zaciskach (bak).

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!