Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

Więc tak, przyszły przymrozki i zaczął się problem z pracą na zimnym silniku chwilę po uruchomieniu. Silnik to k9k 636 w megane III z 2014r.  Zgodnie z tym co wcześniej napisałem  wlutowałem rezystor 8,2 kΩ do przewodów we wtyczce czujnika temperatury paliwa umieszczonego na króćcu powrotnym pompy paliwa. By do niego się dostać należy zdjąć rurę powietrzną od intercoolera i osłonę głowicy silnika. 10 minut roboty. Na rysunku zaznaczyłem miejsce montażu dodatkowego rezystora.

Dzisiaj nad ranem było -22, silnik odpalił i pracował bez żadnego szarpania więc rezystor w 100 % spełnił swoją rolę. Pozostało zakupić termostat bimetaliczny na 35 °C by rozłączał wlutowany rezystor po nagrzaniu silnika. 

1128577241_rezystorczujnika.thumb.jpg.4a7cf84aee1b4fda785902590744bbfd.jpg

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, pomysłowy Dobromir :), to lubię. A o co kaman w tym wynalazku? Co Ci się dzieje z tym silnikiem, że chodzi nierówno? Ja takiego problemu nie mam, chociaż fakt, samochód garażowany, ale przecież często gdzieś jestem i stoi na zewnątrz. Wczoraj też "nocował" na zewnątrz i rano po uruchomieniu normalnie odpala. Oczywiście telepnie nim 3-5 sek. zaczym się wszystko ustabilizuje, dojdzie paliwo, ciśnienie w szynie itp. tylko to normalne chyba taka chwilka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, omega napisał:

A o co kaman w tym wynalazku? Co Ci się dzieje z tym silnikiem, że chodzi nierówno?

Problem poruszany na tym forum od przynajmniej dwóch lat, dotyczy właśnie silnika 636 ze sterownikiem sid 307. Występuje tam "niedogranie" temperatury paliwa do temperatury wody. Podczas mrozu silnik uruchamia się wzorcowo ale po kilku chwilach w miarę nagrzewania się silnika zaczyna tracić obroty, nie bardzo reaguje na pedał gazu. Rolą rezystora jest zmiana wartości odczytywanej temperatury paliwa przez sterownik silnika a co za tym idzie zmiana dawki paliwa. Nie dotyczy to wszystkich 636 ale część z nich tak ma. Serwisy rozkładają ręce, proponują wymianę wtryskiwaczy itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uuu poważna sprawa, mnie to na szczęście ominęło, w życiu bym się tego nie spodziewał. Nigdy zresztą od prawie 10 lat takich problemów nie mam. Ale mam inny sterownik SID 305 Szacun, że udało Ci się to namierzyć i dobrać opornik. To niestety także stawia mnie w szeregu daleko, co do wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa.

Wielki dzięki za info oraz instruktarz. Wczoraj myślałem, że mój Scenic wyzionie ducha przy tych temperaturach.

Wybieram się do elektryka gdyż jestem laikiem w tym temacie.

Mógłbyś jeszcze doprecyzować motyw zamontowania  termostatu bimetaliczny na 35 °C? Gdzie go wlutować/zamieścić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włącznik bimetaliczny wpinasz szeregowo z opornikiem, sam wyłącznik mocujesz taśmą do gumowej rury wodnej przebiegającej poniżej pompy wtryskowej. Płyn w silniku osiągnie 35 °C i bimetal rozłączy rezystor. Zamiast wyłącznika bimetalicznego można zastosować dowolny wyłącznik umieszczony gdziekolwiek pod maską. W sumie może być i bez wyłącznika bo w temperaturze roboczej przekłamanie czujnika temperatury wyniesie wyniesie max 2 St. C. Na rysunku zaznaczyłem jak poprowadzić przewody, jeżeli umiesz lutować to sam to ogarniesz.

21164701_podczenie.thumb.jpg.6776e09cd040cfafcd88c2365d10931d.jpg

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termostat bimetaliczny KSD 250 5 A. Ten z rysunku od góry, ważne by w opisie miał rozwarcie styków po osiągnięciu temperatury np. https://allegro.pl/oferta/termostat-bimetaliczny-ksd9700-5a-250v-nc-30c-7915430873. Warto założyć ten rezystor, u córki w M III jest o niebo lepiej, żadnego szarpania, spadków obrotów itp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, dzięki za informację. Na początku następnego tygodnia będę montował. 
Dam znać jak poszło.

18 godzin temu, aniewa napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania :!: - Prezes 

 

Aniewa jeszcze pytanko: ile watów powinien mieć opornik 8,2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Edit : rano - 14 układ spełnił oczekiwania 

 

Cześć. 

Potwierdzam działanie patentu, który proponuję i opisuje Aniewa. 

Wykonałem instalację zgodnie z jego wskazówkami. 

Dzisiaj rano silnik ładnie chodził przy - 7 stopniach.

Wcześniej bez tej instalacji silnik dławił się, szarpał a w efekcie gasł. 

 

Koszty wykonania:

12 zł - materiał z przesyłką 

80 zł - montaż w warsztacie 

 

Aniewa dziękuję za wskazówki. 

Edytowane przez sikorek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra Panowie. Mam ten sam problem. Scenic 3 1.5 dCi 110 14'. Świece żarowe, filtr paliwa wymienione, niestety nie pomogło. Dopiero teraz trafiłem na temat.

Panowie czyli termostat ten:

https://allegro.pl/oferta/termostat-bimetaliczny-ksd9700-5a-250v-nc-35c-7338427730?reco_id=4048dc75-6475-11eb-bfb0-246e9684a138&sid=f8bddad5d737919e6c726c989b66bdbe96499e13bc806f55bd0c404f69ac7020

A rezystor ten:

https://allegro.pl/oferta/rezystor-opornik-8r2-3w-5-8-2ohm-x10szt-10133793315

Będzie ok?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyłącznik bimetaliczy ok ale rezystor musi być 8,2 kΩ. Ten z podanej Twojej aukcji ma 8,2 oma czyli 1000 razy mniejszy. Przykładowy link do rezystora https://allegro.pl/oferta/rezystor-8k2-8-2k-0-25w-5-tht-opornik-x100szt-8731611173

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.02.2021 o 14:12, sikorek1 napisał:

"Panie w internecie to ludzie cuda piszą".

Trzeba było mu powiedzieć, że nie z interneta a z FORUM MEGANE, a tu zazwyczaj ludzie wiedzą co piszą, gdyż często sami to zdiagnozowali, przećwiczyli i ulepszyli :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!