Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

No na odpietym jest ok. Z prostego powodu. Nie otwiera się EGR nie zmienia się ilość zasysanego powietrza. Dlatego odrazu się zapytałem kolegi spinylight co się dzieje jak odepnie zawor. Taki sam efekt jak mam drugi zawór podpięty w powietrzu. Czysty nie znaczy sprawny ok. Ale nie uwierzę że mam 3 uszkodzone zawory i 3 uszkodzone przepływomierze. Zrobienie klona sterownika nic nie zmienia bo myślałem że może któryś tor pomiarowy jest uszkodzony ale nie. Wiązka przedzwoniona przejechana kontaktem. Ale jak w tym momencie dodamy gazu silnik będzie chodził równo. Tylko podczas obrotów jałowych się to dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, halas2 napisał:

Nie otwiera się EGR, nie zmienia się ilość zasysanego powietrza.

Egr - steruje porcjami spalin wracającymi do silnika;

   -  przy niskim i średnim obciążeniu,

  -  zwłaszcza w średnim zakresie obrotów,

13 minut temu, halas2 napisał:

No na odpietym jest ok.

Silnik przechodzi na sterowanie wg; mapy;

   - egr - na 99% do wymiany na nowy.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem czym steruje EGR:) ja poprostu nie wierzę że to EGR. 3 co prawda używane przyuczane clipem zawory pracują identycznie? Aż w takie cuda nie uwierzę. Napisałem że EGR nie otwiera się bo jest odłączony a to powoduje brak spadku zasysanego powietrza podczas otwierania egr. Mam wrażenie że nie zrozumiałeś mojego wcześniejszego posta. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poczekajmy co kolega SpinyLight powie w kwestii naprawy jego silnika:)

 

Ja u siebie jestem pewny że to nie EGR. I kolejny mogę zamówić tylko pod warunkiem że osoba która przysłowiowo da sobie rękę obciąć że to EGR odkupi go odemnie jak to nie pomoże:)

 

Andrzej -2010 żebyśmy mieli jasność. Nie neguje twojej wiedzy która udzieliłeś na tym forum. Ja co prawda mechanikiem nie jestem ale coś tam zjadłem. I w moim przypadku jestem pewny że to nie jest kwestia samego zaworu.

 

Ewentualnie mogę ci wysłać któryś z rzekomo uszkodzonych i zobaczysz czy u Ciebie objaw wystąpi.

Edytowane przez halas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na weekend zaplanowane czyszczenie, zobaczymy co tam w trawnie piszczy i czy coś to pomoże/zmieni. Dam znać 

 

Update

Czyszczenie przełożone na następny weekend, ale wymieniliśmy na nowy zawór ciśnienia pn8200762162, wydaje się, że jest lepiej, ale jeszcze sprawdzimy jutro rano.

Edytowane przez SpinyLight
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, sory za pytanie raczej nie do końca w temacie, ale nie chcę tworzyć oddzielnego wątku. Macie może pomysł co to za przewód, a raczej czy powinien tak wisieć? Na pierwszym skąd wychodzi, na drugim zdjęciu od spodu.

Z góry wielkie dzięki 

1392581466_signal-2021-09-10-144605(1).thumb.jpg.00857ffc8be27180642411a5137b1d95.jpg

signal-2021-09-10-144605.thumb.jpg.51fbb1dd27f8c419b10605c3abb4d90b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@SpinyLight Mógłbyś napisać kiedy u ciebie zaczęło szarpać z rana? jakaś wymiana czegoś czy coś?

@aniewa Mógłbym cie poprosić o kilka logów? Miedzy innymi Ciśnienie doładowania i ciśnienie spalin przed turbina(PR636) Temperatura powietrza zasysanego PR059(u mnie zawsze większa o 3 stopnie od zewnętrznej) oraz parametry PR916,PR018,PR146.

 

Mianowicie co podejrzewam. Że elektrycznie czujnikowo itp jest wszystko ok. Przez tydzień autko nie szarpało ale miało wlany dodatek zmniejszający dymienie. Więc to może być po prostu puszczające olej turbo. Lub złe ciśnienie brutto filtra. Niestety razem z zatankowaniem czystego paliwa bez dodatku zrobiłem nowe przyuczenie czujnika i w tym momencie widzę że przyuczone ciśnienie filtra robi się -3 co powoduje jego wcześniejsze wypalenie ale ta wartość rośnie więc może nie wszystko stracone. :)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam logi z dzisiaj. Jeden jest podczas jazdy. Temperatury powietrza porównam na zimnym silniku.

Ciśnienie spalin przed turbiną jest zawsze wyższe o około bodajże 0,4 bara lub więcej.

 

trackLog 1.csv trackLog2.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to u mnie Ciśnienie spalin jest wyższe zawsze o 0,2-0,3 bara. wiec wygląda ok:). A PR916,pr08,pr146 się chyba nie zapisały. W tych plikach oprócz danych GPS i danych z akcelerometru jest tylko przepływ paliwa :) Tamte parametry to chciałbym tylko ostatecznie potwierdzić że wartości powietrza wsysane przez silnik są generalnie podobne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy log z porannego uruchomienia silnika z otwartymi parametrami pr 916, pr 08, pr 146. Temperatura powietrza zassanego tuż po uruchomieniu jest wyższa o 2,5 stopnia od tej wskazanej na wyświetlaczu.

trackLog.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!