Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie silnikiem na zimno


kowalikd

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie nic, przy -10 pokazuje temperaturę paliwa wyższą o 8 stopni a to powoduje zwiększenie dawki bo sterownik widzi cieplejsze więc i rzadsze paliwo. W temperaturze roboczej ta różnica wynosi już tylko około 2-3 stopnie więc nie robi wielkiej różnicy. Oczywiście lepiej stosować wyłącznik termiczny umocowany najlepiej do rury z cieczą chłodząca by wszystko było jak fabryka przewidziała. Niektórzy stosują zwykły wyłącznik przy rezystorze i jak kończą się mrozy to się wyłącza się to na stałe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cześć, mamy dokładnie ten sam problem z naszym silnikiem- po odpaleniu na zimnym, po kilku sekundach zaczyna szarpać, po jakichś 30 sekundach wszystko ustaje i silnik pracuje jak złoto. Aleee, u nas ten nieszczęsny objaw występuje nie poniżej 0 stopni, a tak powyżej 10stopni. Próbowaliśmy opcji z rezystorem 8,2kohm, jest inaczej, ale nie rozwiązało to problemu ?

Macie może jakieś pomysły? 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, SpinyLight napisał:

po odpaleniu na zimnym, po kilku sekundach zaczyna szarpać, po jakichś 30 sekundach wszystko ustaje i silnik pracuje jak złoto.

Sprawdzić działanie;

   - układu świec żarowych,

   - czujnika temperatury płynu chłodzącego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, SpinyLight napisał:

Cześć, mamy dokładnie ten sam problem z naszym silnikiem- po odpaleniu na zimnym, po kilku sekundach zaczyna szarpać, po jakichś 30 sekundach wszystko ustaje i silnik pracuje jak złoto. Aleee, u nas ten nieszczęsny objaw występuje nie poniżej 0 stopni, a tak powyżej 10stopni. Próbowaliśmy opcji z rezystorem 8,2kohm, jest inaczej, ale nie rozwiązało to problemu ?

Macie może jakieś pomysły? 

Z góry dzięki za pomoc.

Z którego roku auto? Napewno silnik k9k636? Filtr pod autem czy pod maską?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece sprawne, wymieniane w międzyczasie, a wymiana niczego nie zmieniła. Czujnik temperatury płynu teoretycznie też ok, nie wyrzuca żadnych błędów, odczyty z czujników wyglądają poprawnie.

Samochód z 2013, silnik k9k. Filtr paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to przypadkiem w momencie jak otwiera się EGR? Jak odepniesz EGR jest ok?

Ps. Wszystkie 1.5dci są k9k a jednak różnią się między sobą. Ale z 2013 to powinien być 636

1 minutę temu, halas2 napisał:

 

Edytowane przez halas2
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, SpinyLight napisał:

Dzisiaj sprawdziliśmy z odpiętym EGR, silnik działa bez zarzutu. 

1/ Jak nie wyczyścisz, to może ;

    -  się zacinać ,

    -  nie domykać,

    -  nie otwierać prawidłowo i wtedy może wywalać błędy,

2; Warto przeczyścić styki elektryczne egr,

3/ W większości przypadków egr - blokuje się w pozycji otwartej;

    - zabrudzony egr otwiera się nadmiernie i powoduje duszenie silnika oraz jego gaśnięcie,

    - zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr,

    - jeżeli było dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach ;

        - to egr będzie często się blokował,

4/ Przy wymianie lub czyszczeniu egr;

     - trzeba wyczyścić kolektor dolotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

4/ Przy wymianie lub czyszczeniu egr;

     - trzeba wyczyścić kolektor dolotowy.

Tylko powiedz jak to zrobić bez zdejmowania głowicy w 1,5 dci.:-D 

4 godziny temu, SpinyLight napisał:

Wymieniać czy czyścić?

Zacznij od czyszczenia, nic nie kosztuje i jest dosyć łatwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść ale to pewnie nie rozwiąże pewnie problemu:) u siebie mam taką przypadłość z którą walczę już 1.5 roku. Zimny silnik jak się uruchamia po około 7-10sekundschnotwiera się EGR i silnik poszarpuje. Potem wszystko jest ok. Inny EGR inna przepływka. Nowe świece żarowe,czujniki cisnienień. Nawet innego kompa wtrysku wrzuciłem. Pomiar kompresji wychodzi ok. W duże morzu pali na dotyk. Nic mu nie pomaga. Zrobił tak już ponad 20tys km. I pogodziłem się z tym faktem. Kiedyś znajdę:) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, halas2 napisał:

u siebie mam taką przypadłość z którą walczę już 1.5 roku.

Zimny silnik jak się uruchamia po około 7-10 sekundach otwiera się EGR i silnik poszarpuje. Potem wszystko jest ok.

Inny EGR inna przepływka. Nowe świece żarowe, czujniki cisnienień. Nawet innego kompa wtrysku wrzuciłem.

Pomiar kompresji wychodzi ok. W duże mrozy pali na dotyk.

1/ Zdejmij rurę przy kolektorze, zobacz w jakiej jest pozycji egr ;

       a/ czy słychać jak zawór egr się zamyka i otwiera ?

       b/ w egr kąt otwarcia przepustnicy powinien zmieniać się płynnie,

       c/ egr - najczęściej blokuje się w pozycji otwartej;

            - zabrudzony egr, nie zamknięty całkowicie,

            - otwiera się nadmiernie co powoduje duszenie silnika,

2/ Warto co jakiś czas „ dać po garach „ ;

     -  obroty silnika >3000 obr/min,

     -  dystans ok;100 km,

     -  zabieg powtarzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 dał byś mi jakąś nową radę. Te już znam:) ciężko już więcej dawać po garach. Mam jeździć z zamkniętym obrotomierzem?:) Auto nie jeździ w mieście i jeżdżę dynamicznie. Codziennie kawałek ekspresówki. Ostatnio nawet autostrady. I co? I nic:)

EGR otwiera się płynnie zgodnie z zdaniem przez silnik. 3 różne zawory nic nie zmieniły i chyba nie sądzisz że wkładałem brudne. Czyszczenie rurek dolotu. Nic. Odpięcie odmy nic. Zapięcie drugiego zaworu w powietrzu powoduje otwarcie go na maxa bo  sterownik nie widzi spadku zasysanego powietrza z przepływki i silnik chodzi wtedy równo. Ja osobiście jak nie w DPF to upatruje problemów przytkanym kanale wlotowym któregoś cylindra.. ale głowicy nie mam zamiaru ściągać:) przynajmniej narazie. Ale przy najbliższej wymianie oleju zadam sprayu do czyszczenia dolotu. Ale cudu się nie spodziewam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, halas2 napisał:

EGR otwiera się płynnie zgodnie z zdaniem przez silnik. 3 różne zawory nic nie zmieniły i chyba nie sądzisz że wkładałem brudne. Czyszczenie rurek dolotu. Nic. Odpięcie odmy nic.

Widzę, że kolega udziela się na forum, 

Egr ; czysty, wymyty - nie znaczy sprawny w 100 %,

   - jeżeli poprawnie się zamyka - to wyjmij wtyczkę od egr i obserwuj,

   - zobacz na stan czujników przy pedałach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!