Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.6 110KM dziwnie pracujący silnik


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie miałem czasu bo w rozjazdach

Broń Panie Boże przed LPG - nie mam

Auto faluje na obrotach zaraz po odpaleniu 

Robione było u Smektały i wybieram sie ponownie w najbliższym czasie.

Obroty wygladają tak jak na filmiku. Niestety nie mogę załączyć wiec wstawiam na yt 

 

A cykanie na nagraniu

20180107_160651.m4a

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Edytowane przez kamilm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja żadnego specjalnego cykania nie słyszę. Czy samochód muli i szarpie po ruszeniu na zimnym? Moim zdaniem dźwięk silnika jest taki jak u mnie. W razie czego możesz posłuchać mojego - jestem z Leszna.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie z obrotami, też gdzieś na forum umieściłem filmik.

https://youtu.be/pWEb4anP-Uo

Jak znajdę link do tematu to podepnę. Podobno falowanie obrotów na ssaniu i luzie jest normalne w tym silniku. Czyścili mi w ASO przepustnicę z adaptacją i trochę pomogło ale bez rewelacji. Obiecany link.

 

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie tylko szarpania nie zauważyłem. Może dlatego, że najczęściej jak ruszam to ssanie już przestaje działać i obroty schodzą do właściwego dla wolnych poziomu (?). Z drugiej strony żona często odpala i po prostu rusza, nie zgłasza żadnego szarpania.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie niestety jest różnie :(  Nie ma reguły i to jest frustrujące. To znaczy można z tym żyć, jednak w żadnym poprzednim aucie nie miałem takiego problemu. Oczywiście wg serwisu wszystko jest w idealnym porządku.

Edytowane przez mich64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już piszemy o anomaliach na ssaniu to u mnie z kolei czasami gdy ruszę na ssaniu tj. dodam gazu, puszczę sprzęgło albo na półsprzęgle i dosłownie chwilę później odpuszczę gaz i wcisnę sprzęgło (sytuacja jakbym wyjeżdżał np. z parkingu i zauważył, że coś jedzie) to auto nie trzyma stałych obrotów tylko dodaje i odpuszcza samo gazu co jest słyszalne i wyczuwalne. Obroty chwilę dość mocno falują. Jak znowu ruszę i np. po kilku(nastu) metrach zrobię to samo np. do zatrzymania to wszystko chodzi jak w zegarku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zaś co jakiś czas jest inna anomalia, ruszam z jedynki wrzucam 2 bieg dodaje gazu i auto nagle łapie sporego laga traci moc trwa to może 1-2s po czym ciągnie dalej

dzieje się podobnie raz na jakiś czas w moim służbowym Focusie 1.6 Pb 2017.

po wyjęciu przepustnicy i wyczyszczeniu jest lepiej ale raz na jakiś czas dalej się to dzieje, lekkie falowanie obrotów również wyeliminowałem porządnym czyszczeniem przepustnicy  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@lordboss bardzo rzadko ale też czasami to zauważam, zazwyczaj gdy ruszam delikatnie tzn. nie wkręcam 1 na obroty tylko ruszam i od razu 2. Jak się delikatnie rozpędzę na 1 to nigdy nie wystąpiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak komuś w ASO "czyścili" przepustnice to jest duża szansa że nie wyjmowali jej tylko zdejmowali dolot, psik środkiem do czyszczenia, szmata i czysta :-)

u mnie niby z 2 razy była czyszczona a ewidentnie pierwszy raz była zdejmowana przeze mnie :-D

Nie mam jeszcze Clipa bo zastanawiam się czy kalibracja przepustnicy coś pomoże 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kamilm napisał:

Witam, nie miałem czasu bo w rozjazdach

Broń Panie Boże przed LPG - nie mam

Auto faluje na obrotach zaraz po odpaleniu 

Robione było u Smektały i wybieram sie ponownie w najbliższym czasie.

Obroty wygladają tak jak na filmiku. Niestety nie mogę załączyć wiec wstawiam na yt 

 

A cykanie na nagraniu

20180107_160651.m4a

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

 

U mnie zachowuje się identycznie zwłaszcza na zimnym silniku i auto miało tak od nowości. Jeśli obroty utrzymują się ponad 1 tys to przepustnica do wyczyszczenia. Inny objaw przepustnicy to inny dźwięk przy odpalaniu: tak jak by ułamek sekundy po tym jak auto odpaliło silnik się przydławiał. Umiem to u siebie wysłuchać i zawsze po wyczyszczeniu przepustnicy problem ustępował;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, lordboss napisał:

U mnie zaś co jakiś czas jest inna anomalia, ruszam z jedynki wrzucam 2 bieg dodaje gazu i auto nagle łapie sporego laga traci moc trwa to może 1-2s po czym ciągnie dalej

dzieje się podobnie raz na jakiś czas w moim służbowym Focusie 1.6 Pb 2017.

po wyjęciu przepustnicy i wyczyszczeniu jest lepiej ale raz na jakiś czas dalej się to dzieje, lekkie falowanie obrotów również wyeliminowałem porządnym czyszczeniem przepustnicy  

No to mam tak samo z paroma wyjątkami. Po pierwsze jak uruchomię samochód i obroty falują to lag murowany. Można go trochę obejść wcześniejszym wrzuceniem dwójki. Gorzej jednak jak lag pojawia się później a obroty nie falują. Wtedy mam trudności z włączeniem się do ruchu bo szarpie i nie reaguje na gaz. Miałem tak od wyjazdu z salonu. Serwis twierdzi, że wszystko ok, przepustnica czysta itp. W żadnym samochodzie tego nie miałem. Czyżby norma euro 5 się kłaniała?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zapomniałem jeszcze o jednym, najczęściej jak pojawia się lag , w momencie jak auto przejdzie na gaz w momencie schodzenia z obrotów najczęściej gaśnie silnik w momencie jak wrzucę sprzęgło. poza tą sytuacją i brudną przepustnicą nigdy nie gaśnie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!