Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znosi na prawo :( mechanik nie zrobił


Rekomendowane odpowiedzi

A czujnik wałka/wału? Bo to on w sumie steruje zaworem. Sprawdzali czy zawór się otwiera w odpowiednim momencie? Czy tylko coś  stylu Heniek podłącz pod akumulator czy działa i włóż. 

Przy błędnych sygnałach z czujników ten zawór może być ciągle otwarty.

 

Jak dla mnie to lepiej pojeździj na tym i to 300 zł zainwestuj w naprawę jazdy. Najwyżej pozgrzyta auto trochę. Być może się okaże, że ci kiepski olej zalali albo mało a i tak będzie zgrzytać czasami.

Koło nie ucieknie a zawsze masz szanse, że pompa wody może paść/cieknąć  jeśli nie była dawno wymieniana (odpukać) to i tak trzeba rozrząd zdejmować do tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Conneus napisał:
4 godziny temu, Conneus napisał:

Przy błędnych sygnałach z czujników ten zawór może być ciągle otwartyty

Nie ma takiej opcji.

 

4 godziny temu, Conneus napisał:

Koło nie ucieknie a zawsze masz szanse,

na remont, albo zmianę głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie skąd zawór ma wiedzieć kiedy się otworzyć? Wróży sobie z fusów kiedy jest odpowiednia ilość obrotów?

Zasada jest podobna jak w v-tec przekroczy 3-4 tys. obrotów i dostaje sygnał z czujnika, który zbiera info o obrotach wału i na tej podstawie otwiera się ten zawór. 

Równie dobrze może być to zawór, albo czujnik wałka/wału. Jeśli jest elektrozawór padnięty to nowe koło też nie posłuży długo.

To że tylko go wyczyścili nie oznacza, że jest sprawny.

Bez dokładnego sprawdzenia taka wymiana to tylko zabawa w koszty. Nowe koło 300-400zł + wymiana rozrządu znów (absolutne minimum to wymiana samego paska).

Jeśli się okaże, że to jednak zawór to potem znów trzeba 300 zł wydać.

Zapewne mechanicy ci wymienią koło za 300 zł a pasek ci zostawią ten sam. Tylko potem by nie było pretensji, że pasek ponownie założony strzeli po 10tys. km i w najlepszym wypadku remont będzie wynosił tylko 3000zł. A koło ma ograniczony zakres obrotu w środku tak więc nie wiem dlaczego ma niby uszkodzić głowicę.

Póki koło słychać tylko przy 1 starcie według mnie nie jest to 100% koło. Totalnie rozwalone koło by klepało jak diesel na obrotach jałowych.

A jeszcze lepiej jakbyś nagrał zimny start to bo może się okazać, że bendix nawala, a problem leży gdzieś indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.. Dobrze że tak opisałeś sprawę bo już miałem dzwonić. Czyli muszę pojechać gdzieś gdzie mają clip do renault ? I tam wykryje mi co jest nie tak? Mam nagrane już jak przy starcie ma problem taki że po odpaleniu nie słychać zgrzytu ale moc nagle spada do prawie zera i tak jakby miał zgasnąć ale nagle idzie w góre wskazówka i normalnie chodzi. Podejrzewam że jak skończę prace o 20 to już zgrzyt będzie i zgaśnie. Nie mogę trafić z nagraniem tego zgrzytu. Czy mam rozumieć że jak to coś innego niż to koło to może się to bardzo źle dla mnie skończyć? ile ten bendix ? Ten zawór przeczyścił mi i mówił że on jest uż uszkodzony skoro dostaje się tam olej coś tam pokazywał na zdjęciu. Mówił że póki co jeździć ale że niebawem będzie trzeba go wymienić. Czyli może to być ten zawór pomimo oczyszczenia go? Mechanik krzyknął że kosztuje 200-300 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Conneus napisał:

To w takim razie skąd zawór ma wiedzieć kiedy się otworzyć? Wróży sobie z fusów kiedy jest odpowiednia ilość obrotów?

Ma zapisane w danych sterownika, że pierwsza szpilka jest podawana od 1400 obrotów, a obroty zaczytuje sygnałem czujnika walu. Dopiero od tej prędkości obrotowej jest regulowane ciśnienie oleju do mechanicznego przyspieszenia zapłonu.

W v-tek ciśnienie oleju nie jest w  żaden sposób regulowane, a pompy pracują tak samo.

Zrób sobie doświadczenie. Wymontuj zawór bez wyczepiania przewodow i zaślep otwór montażowy. Samochód odpali od razu i po cichu. Bez dotykania pedału gazu będzie pracował rownomiernie.

On go wtedy nie potrzebuje.

Natomiast czujnik walka cały czas kontroluje prace rozrzadu.

Koło, które samoistnie nie wraca do pozycji zerowej jest kołem do wymiany.

Terkotanie przy zapalaniu mówi o tym, że tak jest, bo czujnik walka odebrał niezsynchronizowany sygnal, który wpływa na zmianę punktu zapłonowego lub nawet jego zaniechanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co mam robić w takim razie?? Mechanik mówi że zawór za 200-300 zł. Tutaj że koło to kolejne 300 zł. Kurcze i do tego pasek rozrządu który dopiero mi wymienili. Kurde zaraz wyjdzie cena silnika przy tym rozrządzie. Jak sprawdzić co mam do wymiany u licha. Wychodzi na to że i zawór i koło?? Dzwoniłem do gościa który robi tym clipem diagnostyke mówił że takie rzeczy nie wykryje a jesli wykryje to małe błędy ale nie będzie wiadomo co jest do wymiany.. Ręce opadły mi. Mówił też że spartolili mi robotę bo koło faz dla zasady wymienia się przy rozrządzie a teraz jak będą grzebać znowu przy rozrządzie to i muszą pasek jakiś wymienić bo się rozsypie. No kurde zwariuje zaraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek przed chwilą wymienili na nowy, a elektrozawór jeśli będzie potrzeba to ostatnia rzecz. Jeśli nie wymienisz możesz jedynie mieć mniejsze przyspieszenie. Tego jeszcze nie wiesz.

To że źle pracuje koło to jest widać na monitoringu pracy silnika, tylko warunek, że trzeba dobrze znać dany silnik. Sprawdzając błędy ECU moga się pojawiać czasowo, a są kasowane każdym kolejnym zapłonem. Lampka service moze tego nie sygnalizować, bo w obwodzie zespolonym pracuje w dopuszczalnych parametrach.

W v-tec sprawa prosta. Jak nie czujnik, to sterownik, a w oprogramowaniu widać niewiele - ważne, że nie brakuje oleju.

Zawór to żadna praca, a często można samemu reanimowac.

 

Nagraj dźwięk przy rozruchu z okolic rozrzadu, żeby mozna było wyeliminować rozrusznik tak jak pisze @Pogoleus lub go potwierdzic.

 

5 godzin temu, Conneus napisał:

 Totalnie rozwalone koło by klepało jak diesel na obrotach jałowych.

Klekot nie występuje - dodatkowy czujnik wałka rozrządu.

Konstrukcja Twojego silnika nie zawiera tego czujnika, chociaż zawiera koło, ale uszkodzonego nie można porównać do zepsutej benzyny np. Opla z naprężaczami hydraulicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem tam. Mają dziś dzwonić jaki mają plan. Upierają się że koło jest dobre ale wymienią jak będzie trzeba. Najpierw zaproponowali że bez kosztów wezma jakiś inny zawór władują mi do auta i parę dni pewnie posprawdzam czy to wina zaworka. Chyba nie chcą mnie oszukać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro chcą ci dać na parę dni zaworek to sprawdź najpierw jak będzie auto się zachowywać na dobrym zaworze. Jeśli nie będzie różnicy to wtedy wymienić koło trzeba. Jeśli czujesz się na siłach to wyjmij zawór i podłącz pod akumulator. Jeśli będzie się przesuwać to oznacza, że zawór dobry i problem może być w kole, opcjonalnie w wiązce elektrycznej tego zaworu.

 

Najlepiej jakbyś dał filmik z dźwiękiem, oraz najlepiej 2 film z zachowaniem wskaźników na desce przy zgrzytaniu (obroty interesują mnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dziś odpalił normalnie. Obroty to po wciśnieciu start odpala i obroty spadaja prawie do zera jakby miał już zgasnąć ale tak jakby wysiłkiem do góry wskazówke samochód pchał. Może akumulator ? :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raz odpala bez problemów czyściutko. Raz ze zgrzytem i gaśnie. A czasem tak jak na filmiku który wstawiam(bez zgrzytu). 

 

https://ovomeble.pl/wp-content/uploads/2018/02/27922352_143705039659903_7126332199925710848_n.mp4

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dość dziwne odpalanie, u mnie tak odpalał ze spadkiem obrotów jak mi się rozrząd o ząb przestawił. Czasami za 2-3 razem i czasami za 1 poprawnie. Tylko, że znów u mnie nie było zgrzytów, ale za to silnik po rozgrzaniu klepał jak diesel. 

 

Najlepiej jakbyś zgrzyt złapał jeszcze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 20 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!