Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znosi na prawo :( mechanik nie zrobił


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

 Od kilku dni jestem posiadaczem Renault Megane II silnik 1.6 16V z 2002r Privelege

Po zakupie mechanik wymienił : łączniki, sworznie, rozrząd kompletny, klocki z przodu, olej i filtry. 

Ogólnie sporo to kosztowało ale martwi mnie sprawa taka że mówiłem mu że lekko ściąga mi samochód w prawo.  Zrobili geometrie niby patrzyli ale odpowiedź była taka że mechanik powiedział że może być o jeden stopień przesunięte coś i że tak może już być bo kiedyś miał tam kolizje jakąś i ktoś nie fachowo poskładał przedłużnice czy coś takiego. Powiem szczerze że troche mnie irytuje to ściąganie "lekkie" w prawo. Z resztą nie da się kierownicy prosto ustawić. Zawsze ustawia się lekko w prawo.

Druga sprawa zaniepokoiłem się bo przejechałem raptem 50 km po wizycie u mechanika a dziś rano jak odpalilem to załapało na dosłownie sekunde po czym zgasł:/ chyba dłużej paliła się lampka od akumulatora. Za drugim razem bez problemu odpalił.

 

Chciałbym mieć na dłużej megane i o nią dbać ale mam obawy że zaraz zacznie mi się wszystko sypać skoro już czegoś nie da się ustawić:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli mechanik mówi (oczywiście zakładając, że prawdę), że podłużnica jest krzywa to niestety miałeś pecha i zostałeś oszukany przy zakupie. Kupiłeś powypadkowego, źle naprawionego szrota. Dlatego teraz mogą być problemy z ustawieniem geometrii bez dokładnej naprawy blacharskiej.

Natomiast jeżeli mechanik szukał wytłumaczenia do swojej źle wykonanej pracy to jedź do ASO i tam ustawią zbieżność jednocześnie podłączając pod komputer i ustawiając też w nim kąt zerowy kierownicy. Może pomoże. Ponadto jeszcze powinieneś sprawdzić felgi i opony - podmień na inne.

1 godzinę temu, Pogoleus napisał:

to załapało na dosłownie sekunde po czym zgasł:/

Czy wydawał też inne dziwne dźwięki jak "terkotanie"? I czy przy wymianie rozrządu wymieniane było koło zmiennych faz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedający mówił mi o kolizji komuś w tył przysunął. Zbagatelizowałem to bo od razu pojechałem na przegląd razem z nim i wycenili ogólnie te rzeczy i dodali że słabo ktoś przedłużnice naprawił. Czyli rozumiem że będzie mi zawsze ściągac w prawo???? Przecież ja załamie się. Kierownica też lekko w prawo jes? nie da się tego jakos ustawić?? załamie się chyba bo już oszczędnośći na naprawe dałem plus oc a irytuje mnie to ściąganie:/ 

 

Co do tego odpalenia to taki chyba dziwny dzwiek byl i zgasł. Kurcze nie wiem bo pare dni mam i nie poznaje jeszcze dzwiekow :/

Weźcie mnie nie dołujcie że szrot i nie da się ustawić już tego ściągania:( Mechanik ogólnie mówił że nie ma zle z autem zdrowy silnik itd.  Ja nie dam rady chyba z tym jezdzic ze mi lekko sciaga w prawo:/ wydalem wszystko co miałem. Koło faz rozrządu mechanik mówił że nie musze a mam tez fakture ze przy przebiegu 76000 było wymieniane z rozrzadem. :/ teraz ma 159000

 

a i dokladnie z przodu byla wymieniana belka  i mechanik mowil ze ktos pospawał przedluznice nie fachowo. no ale nie mówił mi na przegladzie ze to moze powodowac ze samochod nie jedzie juz prosto albo że ta podłużnica jest krzywa :/ w życiu bym nie pomyślał że może ściągać w prawo samochód nawet po naprawie :/ Co mam zrobić? Przecież nie oddam jak włożylem juz 2300zł oc 700zł :(  aa no i chodzi o lewą podłużnice

 

DODAJE ZDJĘCIE w jakiej pozycji jest zawsze kierownica jak jej nie dotykam. Kurde czy to jest jeden stopień? Czy tak krzywa kierownica może powodować że ściąga mi samochód?

FFFF.thumb.jpg.c14e900eba7d23655091e48c9295b9a4.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt 5.6 literki PL - mireczek01

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pogoleus napisał:

załamie się chyba bo już oszczędnośći na naprawe dałem plus oc a irytuje mnie to ściąganie:/ 

Mądry Polak po szkodzie...

2 godziny temu, Pogoleus napisał:

Ja nie dam rady chyba z tym jezdzic ze mi lekko sciaga w prawo:/ wydalem wszystko co miałem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na początek zamień koła aby wykluczyć opony, ustawieniem kierownicy że nie jest na wprost nie przejmuj się bo to błąd tego co zbieżność ustawiał ,nie zblokował idealnie kiery na wprost.

Trzeba obejrzeć czy wahacz czy nie skrzywiony, czy nie uszkodzona tylna belka ,nie tylko przez zużycie ,bo może być skrzywiona wskutek niefachowego prostowania podłużnicy. najlepiej podjedź do blacharza żeby zmierzył różnice w odległości między kołami lewa vs prawa, oczywiście pomiar podwozia przekątne i będziesz wiedział na czym stoisz.Gdyby różnice w przekątnej dotyczyły tylko samego przodu podłużnicy, a do miejsca mocowania wahacza wymiary będą się zgadzały to nie ma to wpływu na ściąganie i trzeba szukać w zawieszeniu. 

Nie ma teraz co płakać tylko trzeba zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądry polak po szkodzie? Ale o co ci kurde chodzi? Zanim kupiłem pojechałem do mechanika na przegląd to co niby jeszcze mam robić przy zakupie?? myślałem że skoro mechanik mówił że spawana lewa podluznica nie bedzie wplywac na komfort ani nic to skąd miałem wiedzieć że okaże się to najgorszą rzeczą jaka mogła mnie spotkać...czyli wiecznie prostować auto:/ Nie wiem czy to coś da ale ściąga tylko jak puszczam kierownice.  Jakie koszty sprawdzenia u blacharza? i czy po takiej wizycie będzie juz wiadomo czy to tego wina?

 

Jeśli chodzi o wahacz i belka to w sumie by to zauwazyli chyba skoro zaplacilem 150zl za przeglad calego auta przed zakupem.. Mogę się mylić? warsztat wybralem niestety trochę drogi ale opinie miał dobrą:/

Edytowane przez Pogoleus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, na przyszłość, to od razu trzeba odpuścić sobie samochód w którym spawali podłużnicę (najważniejszy element bezpieczeństwa biernego z przodu pojazdu), nawet jak by był za grosze. No chyba, że na części :-) Rozumiem, że mogłeś tego nie wiedzieć dlatego mechanik który Ci sprawdził to jakiś lekkoduch i partacz nie znający się na bezpieczeństwie samochodu.

Tak szczerze to zawieszenie przednie nie jest powiązane z podłużnicą. Zawieszenie przednie przykręcane jest do sanek które przykręcone są do podwozia. Do podłużnicy dokręcona jest dolna belka chłodnicy i nawet ona nie styka się z sankami. Dlatego nie załamywać rąk tylko tak jak napisał @krzychu73 najpierw koła (jest wiele tematów, że ich wymiana pomogła przy ściąganiu), później zbieżność ale pamiętaj, że musi to być warsztat z CLIPEm, aby ustawić w komputerze kąt zerowy kierownicy (dlatego chyba najlepiej ASO) - zobacz tutaj czasami rozwiązanie jest proste. Poszukaj na forum jeszcze i zobaczysz, że najczęściej przyczyną ściągania nie był "krzywy samochód", tylko źle wykonana naprawa, regulacja albo uszkodzona jakaś część lub opony.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie wiadomo jak pomierzy, a koszt za sam pomiar nie duży, warsztat pewnie sprawdzał czy nie ma wybitych tulei.W który miejscu masz wspawaną podłużnice, jak już naprawisz to kup sobie środek do konserwacji profili i ją zabezpiecz.

XXX

XXX

XXX

Usunąłem ponad 150 pustych linijek wierszy!

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok muszę się tym zając. Dzisiaj zmierze ciśnienie w oponach jak to wygląda w ogóle. Jutro zadzwonie do nich że geometrie robili a kierownice mam krzywo niech naprostują. i przy okazji spojrzą co może być przyczyną. Potem zamienie koła. A jak to nie przyniesie nic ciekawego pojade do blacharza. Czy takie chociaż naprostowanie aby jechał równo to duże koszty? Czy trzeba od razu wymieniac te podluznice? bo z tego co czytałem to koszta ogromne jakieś chyba. W najgorszym wypadku jakie poniosę koszty (prócz życia)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Pogoleus napisał:

Mądry polak po szkodzie? Ale o co ci kurde chodzi?

Chodziło mi o to, że kupiłeś auto i teraz jesteś zaskoczony tym, że krzywo jeździ. A podczas jazdy próbnej jeździło prosto? Nie ale właściciel Cię zapewniał, że wszystko miodzio? Albo mechanik powiedział żeby się nie przejmować? Domyślam się po lekturze tego tematu, że jesteś laikiem jeśli chodzi o takie rzeczy jak mechanika (z resztą podobnie jak ja i 3/4 zwykłych użytkowników samochodów). To nic złego ale wtedy kupując auto trzeba być dużo bardziej rozsądnym i ostrożnym, a każdą nieprawidłowości traktować bardzo poważnie bo jak sam piszesz nie wiesz czy się da i jeśli się da to za jaką cenę. Kolejna rzecz to już się spłukałeś, wymieniając głównie pozakupowe ABC i kupując obowiązkowe OC, a jak wiadomo przy zakupie używanego auta trzeba mieć świadomość co i za ile trzeba naprawić aby doprowadzić auto do akceptowalnego dla siebie stanu. Jeśli mam być szczery to gdybym ja usłyszał od mechanika, że podłużnica była spawana i zobaczył, że auto nie trzyma prostej to bym takiego auta nie kupił choćby nie wiem jakie miałoby inne zalety. Dla jasności napiszę, żebyś nie odbierał tego co pisałem osobiście i się nie obrażał ponieważ nie mam zamiaru Ciebie krytykować tylko przestrzec innych, którzy być może poszukując auta natkną się na Twój temat.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sorry po to pojechałem na przegląd żeby mi powiedzieli czy jest Ok. Mówili ze jest to naprawione ale nie fachowo. Skąd miałem wiedzieć ze krzywo jechać będzie:/ w ogole w życiu bym nie pomyślał ze trzeba spojrzeć czy samochodu nie ściąga:/ gdyby mechanik powiedział ze może ściągać samochód to bym w życiu nie brał go:/ Ok dałem ciała ale jakie koszty doprowadzenia do prostej jazdy?? To już do wymiany jest podłużnica?ile kosztuje i ile wymiana? Będę zbierać po prostu na to:( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Pogoleus napisał:

Mówili ze jest to naprawione ale nie fachowo.

No i to powinno Ci zapalić pomarańczowe, jak nie czerwone światło w głowie.

10 minut temu, Pogoleus napisał:

Skąd miałem wiedzieć ze krzywo jechać będzie:/

Przepraszam ale muszę zapytać. Czy jechałeś tym autem przed zakupem jako kierowca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie naprawa tego nie będzie opłacalna. Wyniesie około 2-3tys. i mówię tu o dość akceptowanej jakości w naprawie. Jednak jeśli prócz podłużnicy dostała dalej geometria auta to się okaże, że dalej będzie ściągać... Oczywiście w koszcie mam na myśli przyzwoitą naprawę blacharską (prostowanie podłużnicy). Ogólnie tego elementu nie powinno się od tak wymieniać ze względu bezpieczeństwa. Jeśli kupiłeś auto na Fv od komisu idź do kogoś kto się zna na poradach prawnych, kasę z OC można odzyskać, jednak z napraw już niestety będzie ciężko. Jeśli kupiłeś na umowę na dane niemca to już praktycznie masz 0% szans, że coś ugrasz. 

A ten pseudo zakład mechaniczny to powinien przestać istnieć, i jeśli sprzedający ci go polecił to istnieje 99% szans, że jest w znajomości z mechanikiem. Ogólnie powinieneś zauważyć w czasie auta, że coś ściąga, a na tekst "to auto tak ma" albo "jak dopompuje pan koła to będzie wszystko ok" podziękować i szukać czegoś innego. 

Co do zgaśnięcia, jeśli ci klepie jak diesel przy ciepłym silniku to przestawił ci się rozrząd, albo został ustawiony bez blokad... (nie wiem czy ten silnik ma KZFR).

 

Ogólnie sprawdź belkę, wahacze, sworznie, wybite tuleje, luzy w zawieszeniu, ciśnienie w oponach i ich stan. Może po taniości ci dołożyli używane ścięte opony od innego auta i też będzie znosić i skręcać kierownicę. Ściąganie może też powodować zabezpieczony zacisk hamulca w którymś kole, tak więc sprawdź czy któreś koło nie jest bardziej nagrzane niż pozostałe.

Edytowane przez Conneus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!