Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Funkcja automatycznego usuwania szronu zaparowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Jestem posiadaczem Scenica I PhII z 2001r. Posiadam klimatyzację automatyczną. Chciałbym wiedzieć jak u was działa funkcja automatycznego usuwania szronu-zaparowania przedniej szyby. Chodzi o to jak zachowuje się klimatyzacja po wciśnięciu przycisku nr 5 na panelu klimatyzacji. Samochód posiadam od roku i wydaje mi się do tej pory po wciśnięciu tego przycisku automatycznie załączała się sprężarka klimatyzacji (tzn. zapalała się dioda AC) a siła nawiewu ustawiała się na maksymalną, nawiew był kierowany w całości na szybę natomiast temperatura pozostawała taka jaka była ustawiona przed wciśnięciem tego przycisku. Około tygodnia temu zauważyłem, że teraz po wciśnięciu tego przycisku siła nawiewu nie ustawia się już na maksymalną ale ustawia się na połowie skali, reszta parametrów ustawia się jak wcześniej.  Jeżeli ktoś ma możliwość proszę o sprawdzenie jak w obecnych warunkach działa u was ta funkcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ustawiona w połowie skali siła nawiewu nie rośnie z czasem? W Megane II i III wygląda to tak, że w momencie wejścia do samochodu zaparkowanego na zewnątrz przy obecnie panujących temperaturach (okolice zera st. C), a następnie wciśnięcia przycisku 'dobra widoczność' nawiew startuje (nie wiem, być może od połowy skali, być może od niższej prędkości) i zaczyna zwiększać prędkość w miarę upływu czasu, aż do osiągnięcia maksymalnej, na której się utrzymuje. Dmuchanie na pełnej prędkości nawiewu występuje - wg moich obserwacji - po osiągnięciu jakiejś temperatury, wyższej od panującej wokół. W momencie, kiedy samochodem jadę, jest zagrzany i coś mi szyby zaparują, włączenie ww. funkcji właściwie z marszu uruchamia pełną prędkość nawiewów. Fakt: temperatura zadana pozostaje bez zmian. Fakt: w Meganie II (gdzie jest sygnalizacja włączenia klimatyzacji) od razu włącza się sprężarka i kontrolka AC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowy auto nawiew na szybę jest sterowany z kompa. Więc nawet jak wsiądziesz do auta z minusem zewnętrznym to nawiew i tak nie pójdzie na maxa. Testowałem to już  ie raz. Komputer, ma również za zadanie oszczędzanie akumulatora i dozuje obrotami tak, aby nie uwalić akumulatora, korygując sobie oczywiście temperaturę płynu chłodniczego itd. Owszem, możesz sam podnosić prędkość nawiewu, ale czy będzie to dobre dla ustawień kompa?

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za szybką odpowiedź konwil i ZygaM. Dzisiaj jeszcze raz sprawdziłem jak zachowuje się obecnie klimatyzacja po włączeniu tej funkcji. Nie ważne czy silnik jest zimny czy rozgrzany siła nawiewu ustawia się automatycznie na połowę i nie zmienia się (sprawdzone również podczas jazdy i podczas wystąpienia zaparowania gdy padał deszcz.). Jestem niemal pewien, ze wcześniej ustawiała się na maksimum. Sprawdziłem jeszcze jak działa klimatyzacja w trybie auto i tutaj wszystko działa jak do tej pory. Nie wiem czym może być spowodowana zmiana w działaniu funkcji oszraniania/odparowania. Wcześniejsze zachowanie tej funkcji było bardzo wygodne gdyż nawiew na maksimum znacznie przyśpieszał odparowanie szyb a teraz muszę ręcznie zwiększać jego siłę. Najlepiej gdyby ktoś z takim samym scenikiem sprawdził jak to teraz działa u niego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, ZygaM napisał:

. Więc nawet jak wsiądziesz do auta z minusem zewnętrznym to nawiew i tak nie pójdzie na maxa.

Bardzo słuszna uwaga!

Przy max na starcie para wodna wydzielana z ust marzła by na szybie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o załączanie się sprężarki klimatyzacji to zapalenie się diody AC nie oznacza, że sprężarka rzeczywiście się załączyła. Sprawdzałem to już wcześniej i poniżej pewnej temperatury (niestety nie sprawdzałem jakiej) pomimo palenia się diody AC sprężarka nie była załączona.

Jeżeli chodzi o funkcję automatycznego usuwania szronu i odparowania to w sobotę były dodatnie temperatury (9st. C) i jeszcze raz sprawdziłem jak to działa. Nadal nic się nie zmieniło. Nawiew automatycznie ustawia się w połowie skali i jego siła się nie zmienia w czasie podroży ani rozgrzewania silnika.

Przeszukując „internet” znalazłem na forach stare wpisy dotyczące tej funkcji i tam też pojawia się informacja, że nawiew ustawia się automatycznie na max. Teraz sprawą otwartą pozostaje jakie warunki mają wpływ na to jak komputer ustawia siłę nawiewu.

Ponawiam wiec moją prośbę do użytkowników Scenica I phII o sprawdzenie jak to obecnie działa u was. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!