Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Fluence dziwna praca na zimnym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 
mam mały problem, posiadam Fluence 2.0 140km M4R714 rok 2012. 
Auto na zimnym silniku po przygazowaniu, bądź w czasie jazdy przy naciśnięciu sprzęgła (nawet do zmiany biegu) spada do około 500 obrotów dosłownie na sekunde i wraca na właściwe parametry biegu jałowego (czyli 750 obrotów). Problem ten ustępuje w momencie rozgrzania się auta do odpowiedniej temperatury pracy (ok . 90 stopni) i już nie ma z tym problemu. 
Jest to o tyle drażniące że nie raz wole zostawić auto po odpaleniu aż się rozgrzeje i wtedy jadę niż czuć drgania przy wyżej wymienionych czynnościach. 
Nadmienię też iż auto posiada instalację gazową (wiem wiem, niektórzy twierdzą iż nie jest to silnik przystosowany idealnie do gazu). Niestety problem występował już wcześniej na benzynie, więc raczej nie jest to związane z lpg. Tym bardziej jak jeżdżę nawet na benzynie problem cały czas wisi w powietrzu. Niektórzy twierdzą też iż trzeba dokonać regulacji zaworów, w dwóch ASO powiedzieli że nie ma jak regulować bo akurat w tym modelu 714 występuje hydrauliczna regulacja luzów. To samo jest z niezależnymi serwisami, jedni mówią tak drudzy tak. 
Clip - nic nie pokazał, 
Wymienione zostały świece.
Dokonano adaptacji przepustnicy z CLIPa a problem nadal występuje. 
Przepustnica została przeczyszczona chociaż też nie pokazuje błędów .
Czy ma ktoś jakiś pomysł w tym temacie ? ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić poprawność przetwarzania czujnika temperatury płynu na clipie. Różnica wskazań między termometrem zewnętrznym na zimnym silniku przed odpaleniem może dać odpowiedź.

Sprawdzić również górny czujnik położenia sprzęgła. Jeśli masz tempomat zrobisz to sam  bez clipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najczęstsze powody falowania obrotów silnika ;

- to zaśniedziałe łącza,wtyczki, złączki,

- zanieczyszczony filtr powietrza,
- brak szczelności układu dolotowego,szczególnie kolektora ssącego,silniczka krokowego,( czystość, stan o-ringu),

- jeżeli było dużo jazd po mieście, na krótkich odcinkach, to warto auto przegonić na wysokich obrotach na dystanie > 100 km,

- w tym silniku luzy zaworowe są na tzw. szklankach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.02.2018 o 00:04, jabrze napisał:

Sprawdzić poprawność przetwarzania czujnika temperatury płynu na clipie. Różnica wskazań między termometrem zewnętrznym na zimnym silniku przed odpaleniem może dać odpowiedź.

Sprawdzić również górny czujnik położenia sprzęgła. Jeśli masz tempomat zrobisz to sam  bez clipa.

X
No właśnie ostatnio myślałem też o czujniku temperatury. Znajomy mi powiedział abym odrazu go wymienił bo nie jest to wielkim kosztem. 
X
Co do sprawdzenia tempomatem to niestety nie wiem jak sprawdzić górne położenie czujnika sprzęgła. ;/
X
X

X

Dnia 16.02.2018 o 08:26, Andrzej-2010 napisał:

Najczęstsze powody falowania obrotów silnika ;

- to zaśniedziałe łącza,wtyczki, złączki,

- zanieczyszczony filtr powietrza,
- brak szczelności układu dolotowego,szczególnie kolektora ssącego,silniczka krokowego,( czystość, stan o-ringu),

- jeżeli było dużo jazd po mieście, na krótkich odcinkach, to warto auto przegonić na wysokich obrotach na dystanie > 100 km,

- w tym silniku luzy zaworowe są na tzw. szklankach.

 

X
1. Filtr powietrza też nowy. 
2. Złączki w okolicach przepustnicy itp już sprawdzałem.
3. Nieszczelności póki co nie wykrywałem ale dalej szukam. 
4. Jeżdżony głównie w trasie. na Autostradach lub obwodnicach, średnio po 300 km w jednym kierunku.
5. Co do luzów to sam już nie wiem, serwisy jedne twierdzą tak, drugie tak, ASO twierdzi że hydraulika, na necie schematy są różne, w hurtowni z częściami mówią o hydraulice w tym 714, bo to niby nie 704 i jeszcze jakiś. 
Już człowiek sam nie wie.
X
X
Zastanawiam się też jaki wzgląd może mieć luz zaworowy do zimnego silnika, bo jak pisałem jak silnik się nagrzeje cały problem ustępuje. Nie ma żadnego ale to żadnego problemu wtedy.

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czujnik temperatury cieczy - wymienić, 

- Zapewnić czystość i szczelność przepustnicy oraz silniczka krokowego ( wymiana uszczelek,  starego sparciałego o-ringu).

- Hydrauliczną regulację zaworów mają silniki ;

  a/ 1,6/16V /K4M,

  b/  2,0 T/ F4RT ,

  c/  2.0/TCe /180 KM, oparty na starej konstrukcji F4R

- Regulację luzów zaworowych na tzw. szklankach ;  M4R - regulacja zaworów .

- U Ciebie, warto pomierzyć te luzy ponieważ masz instalację gazową i trzeba tego pilnować jak i poprawnej regulacji instalacji LPG aby nie wypalić gniazd i zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki : ) 
Wymienię czujnik temperatury cieczy i zobaczę co dalej będzie się dziać. A nie wiesz może czy jest potrzebna po wymianie kolejna jakaś adaptacja ? 
No najgorsze że działo się to zanim została założona instalacja gazowa.  O wypalaniu wiem, dlatego też mam w tym kierunku i załączony dotrysk jak i też dodatkowe smarowanie (nie lubryfikacja tylko jakoś innaczej się nazywa - na podstawie jakiegoś płynu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko porządne odpowietrzenie układu chłodzenia 

" Co do sprawdzenia tempomatem to niestety nie wiem jak sprawdzić górne położenie czujnika sprzęgła. ;/ "

Po załączeniu jazdy na tempomacie lekko przyciskasz pedał sprzęgła i sprawny powinien wyłączyć tempomat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!