Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

adfire, witam, mam ten sam problem megane, jestem z wrocławia, czy moglbys mi podac nr tel i jakies namiary na ten warsztat 100 km od pozn :-|

pzdrawiam

 

[ Dodano: 2009-05-03, 01:36 ]

 

[ Dodano: 2009-05-05, 18:35 ]

witam, miałam ten sam problem, na wyswietlaczu pojawila mi sie informacja Steering locked lub steering not locked. Auto calkowicie unieruchomione, obdzwonilam pol Wrocławia w poszukiwaniu pomocy. W serwisie powiedzieli, ze trzeba zrobic diagnostyke na poczatek koszt 460 zl :-/ . Polecam warsztat zulu garaż, naprawili mi to w ciagu jednego dnia, koszt naprawy 500 zl. Nie polecam natomiast warsztatu FRANPOL na paczkowskiej !!! telefon odebrala Pani ktora nie miala zielonego pojecia o problemie, a zaczela "strzelac " jakimis terminami z kosmosu i teoretyzowac co to moze byc, uznala ze nie musi mnie laczyc z nikim bardziej kompetentnym od siebie, kazala zwiesc auto na lawecie i poinrormowala bardzo pretensjonalnym tonem ze zaczniemy od diagnostyki za 340 zl ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, miałem ten sam problem w Scenic II z 2004 r. Steering locked i na odwrót...

Wykręciłem blokadę -sprawdziłem że napięcie jest podawane na złączu więc zabrałem się za samą blokadę. Po przeczytaniu na forum że silniczek lubi się zawiesić wziąłem się za rozebranie blokady. TU UWAGA nigdzie tego nie było - przy rozbieraniu i składaniu można sporo zaoszczędzić czasu i nerw... tam jest taka pułapka tak to można chyba nazwać. Na załączonym foto zaznaczyłem "kółkiem" ale z obrazkami jest różnie więc kładziemy blokadę złączem elektrycznym do góry i aluminiową częścią w naszą stronę. Na styku metalowego korpusu i obudowy jest część którą trzeba zablokować np zapałką - to nie może się ruszyć! teraz można zdjąć dekielek - przeciwna strona obudowy z dużym napisem Valeo .

Po otwarciu pokręcić kołem czyli ruszyć silniczek. Zamknąć i spróbować podłączyć do samochodu. Ja zostawiłem trzpień wysunięty z blokady. Po podłączeniu działa <ok>

Rozebranie bez zablokowania plastikowego trzpienia jak wyżej radziłem powoduje wysuniecie się małego trzpienia w środku blokady który blokuje cały mechanizm.

Po co to jest? Nie wiem -chyba żeby nie rozbierać blokady- jak ktoś wie czy to ma inne zastosowanie to prośba o info.

Jak komuś ten trzpień wyskoczy to ma trochę dłubania. Ja użyłem dwóch igieł - trzeba wyciągnąć plastikowy(biały) element w którym chowa się cienka sprężynka - to ona wypycha trzpień który normalnie jest wewnątrz zablokowany tym plastikowym (czarnym) trzpieniem który powinniśmy na początku zablokować. No .. tak było ale ze trzy dni koło tego chodziłem no i szukałem nowej lub używanej blokady. Z nowymi to w serwisie nie ma problemu - za jedyne 1180 zł ..ale byłem przekonany że blokadę szlak trafił - a to ten trzpień wewnątrz wyskoczył i blokada zablokowana była. Myślałem że mechanicznie jest zwalona...

post-17197-1244231922_thumb.gif

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Wyciągnąłem blokadę otworzyłem klapkę z napisem valeo, ręcznie przekręciłem w celu wysunięcia trzpienia, zamontowałem i odpalił. Przy 2 próbie coś się zawiesiło. Nie domknąłem klapki i trzpień wysunął się na amen, kierownica zablokowana! Nie mogę wykręcić śruby w celu demontażu, gdyż trzpień ją blokuje (na śrubie są rowki). Co mogę zrobić? Proszę o pomoc. Sprawa jest pilna! Ewentualnie może jakiś mechanik koło słupska!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko, ze ja mam plastikową obudowę i nie widzę nic białego. Czy robiłeś to na przykręconym mechanizmie? Ja go nie mogę teraz wykręcić

 

[ Dodano: 2009-06-07, 12:11 ]

dobra wiem chyba o co chodzi z tym białym takie małe prostokątne w głębi. ale czy da się do tego dojść przy zamocowanym ustrojstwie do kolumny kierowniczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Cięcie]

Blokadę musisz niestety odkręcić - powalcz z tą śrubą.

Może ktoś ma na to sposób poszukaj na forum. Jak rozbierałem to widziałem że faktycznie w pewnym położeniu trzpień blokady może blokować wyjęcie śruby mocującej.

Bez wymontowania blokady nie wyjmiesz tego małego trzpienia blokującego trzpień główny.

Napisz do mnie e-mail -podam Ci telefon do mnie

 

Regulamin forum się kłania odnośnie cytowanie :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wykręcałem przy wystającym trzpieniu, bo tak mi zostało, więc: wykręcasz ile się da - dobry klucz, plecy w paragraf, dużo siły, w pewnym momencie śruba przestanie wychodzić - jakby się w miejscu kręciła, więc wtedy bierzesz śrubokręt-dłuto i robisz dźwignie o co się da (np. wspomaganie) wypychasz śrubę i wykręcasz, u mnie to zajęło jakieś 10 min dwóch chłopa robiło.

A i nie napier**** w blokadę młotkiem bo Ci to aluminium popęka i będzie trzeba inną kupić. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będę próbował dzięki

 

[ Dodano: 2009-06-07, 23:04 ]

Zrobione. Wielkie dzięki wszystkim którzy pomogli! Próbowałem wyciągnąć śrubę, ale się złamała, wyszła jakieś 2 cm. Po tym mogłem wyciągnąć blokadę. usunąłem białe zabezpieczenie, trochę oszlifowałem zadziory na ryglu i działa. Nie przykręcałem we właściwe miejsce(brak śruby). Podwiesiłem obok i nie będę tego zmieniał. Mogę zostawiać auto tak jak lubię: ze skręconymi kołami i nic się nie stanie! <ok> Dzięki

 

PS Szczególne podziękowania dla mkk i maly1984

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam jestem posiadaczką autka wymienionego wyżej w temacie.

Wczoraj przy próbie uruchomienia auta wyświetlił sie komunikat STEERING LOCKED, po wyjęciu karty STEERING NOT LOCKED. Dzień wcześniej po uruchomieniu auta pokazała się tryb serwisowy z informacją o sprawdzeniu poduszki powietrznej. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu komunikat znikł.

Czytając wcześniejsze posty sprawdziliśmy bezpieczniki i akumulator i nic.

Podejrzenie padło na silniczek blokady kierownicy. Jakież było moje zdziwienie gdy przyjechał FACHOWIEC i podłączył komputer po czym stwierdził, że rozkodowały się karty ( dwie) i że należy wymienić czytnik kart. Czy to jest możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Problem powszechny widze. Mam Megane II 2003 1,9dci

U mnie również podobnie, dzisiaj po odpaleniu pojawił sie ten sam komunikat Steering locked i po wyjęciu klucza Steering not locked.

Różnica jest taka że u mnie samochód normalnie odpala, tylko że tak mniej więcej 1 próba odpalenia na 10 kończy się tym że komunikat znika i wszystko jest normalnie - wszystko działa....a kiedy gaszę autko i próbuje odpalić - znowu błąd i nie ma wspomagania <ok>(((

Co mam zrobić ?? ściągać kierownicę? spróbować z baterią od kluczyka (wyczytałem że też ktoś tak próbował i się udało?? ) co myślicie? dam sam rade odkręcić kolumnę? czy lepiej u mechanika??

 

[ Dodano: 2009-08-14, 14:50 ]

Problem powszechny widze. Mam Megane II 2003 1,9dci

U mnie również podobnie, dzisiaj po odpaleniu pojawił sie ten sam komunikat Steering locked i po wyjęciu klucza Steering not locked.

Różnica jest taka że u mnie samochód normalnie odpala, tylko że tak mniej więcej 1 próba odpalenia na 10 kończy się tym że komunikat znika i wszystko jest normalnie - wszystko działa....a kiedy gaszę autko i próbuje odpalić - znowu błąd i nie ma wspomagania :mrgreen:(((

Co mam zrobić ?? ściągać kierownicę? spróbować z baterią od kluczyka (wyczytałem że też ktoś tak próbował i się udało?? ) co myślicie? dam sam rade odkręcić kolumnę? czy lepiej u mechanika??

 

 

 

Ten samochód mnie rozwala....wczoraj non stop się rypało..błąd jeden za drugim a dziś jakby nigdy nic...odłączylem wczoraj aku ale i tak to nie pomogło...musialem przyuczać drzwi i nadal błąd był a dziś jak na razie wszystko ok..tylko jest problem z radyjkiem.

Dostałem kod ze stronki którą podawaliście-podali mi kod (3 różne osoby) ten sam kod i wyskakuje ERROR.... napisał mi gość że być może jest rozkodowane i kod nie pomoże....

Zna ktoś w Czestochowie lub okolicach kogoś kto do 30zł mi pomoże odkodować??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam gorąco :)

Mam meganke 1.9dci 2004r. Problem tkwi jak wciskam przycisk start/stop wyswietla mi steering locked a na desce rozdzielczej nie zapala sie zadna kontrolka jedynie tylko na chwile zapala sie serwis. Kierownica nie jest zablokowana...Komputerem nie mozna sie połaczyc by sprawdzic co megi boli:) pozdrawim... mysle ze mi poradzicie z tym problemem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

po pierwsze w takich sytuacjach proponuję zachować zimna krew i odłączyć akumulator na noc.

Rano podłączyć i powinno pomóc zazwyczaj na wszystkie dolegliwości - nie tylko z tym tematem związane.

PS>

Pamiętaj kod do radia lub go wcześniej zdejmij (zmień na "nic").

Tak żeby go nie było ...

 

POZDRAWIAM :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!