Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Dopadło również mnie, sprawa jest do zrobienia, tylko nie wiem jak odłączyć blokadę od kolumny, auto stoi pod blokiem i nie chce zapalić. Kierownica jest zablokowana. Odkręciłem nakrętkę ze śruby, ale śruba ani w jedną, ani drugą stronę nie chce wyjść. Blokady - części elektronicznej nie ruszałem. Jest na to jakiś sposób? Czytałem na forum o jakiejś brązowej wtyczce, ale nie wiem gdzie ją znaleźć, proszę o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam jej szukać wewnątrz pojazdu, gdzieś w okolicy kolumny kierowniczej, czy pod maską, w części silnikowej

Czy to jest ta wtyczka? W skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika? 

Bez tytułu.jpg


Jeśli to jest ta wtyczka, to wyciągnąłem ją, sprawdziłem przy okazji bezpiecznik 15A, próbowałem uruchomić silnik, ale nic... silnik nie odpowiada, jedynie komunikat na środku STEERING LOCKED. Jest jeszcze jakiś sposób, aby wykręcić blokadę i ją naprawić? 

Edytowane przez tomaszgorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie umiesz wykręcić śruby, która mocuje blokadę do kolumny to nic innego jak tylko urwać śrubę(ona jest zrywalna), tam jest lewy gwint. Wiertarka i rozwiercanie, tylko uważaj abyś nie uszkodził kolumny! Co do wtyczki to jest ona wewnątrz samochodu i wchodzi do blokady! Nie pamiętam czy to jest brązowa, ale musi być włożona do blokady! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Ci jeśli nie chcesz sobie zakopać auta to nie słuchaj kolegi 'leniuchy' bo kompletnie nie ma pojęcia na ten temat. musisz otworzyć blokadę od strony nie wtyczki tylko tej drugiej - otwiera się ją identycznie i tam masz pokrętło które musisz przekręcić aby języczek wyszedł w stronę blokady i rozblokuje kolumne, jak zrobisz tak jak napisał, napewno nie ruszysz auta. nie wiem ale się wypowiem - dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadisticescape, zrobiłem tak jak pisałeś, otworzyłem blokadę od drugiej strony, mam ją na rękach. Poradziłem sobie również z bolcem, który zadziałał (wyciągnąłem plastikową zaślepkę, sprężynkę oraz metalowy bolec). Mechanicznie wszystko wygląda ok, działa jak na filmiku, ale po podpięciu dalej pojawia się komunikat Steering locked i nie mogę odpalić samochodu. Odłączyłem akumulator, sprawdziłem jeszcze raz brązową wtyczkę w skrzynce z bezpiecznikami, jest czysta, zero zieleni, sprawdziłem bezpiecznik od blokady kierownicy - jest ok, a auto dalej nie może wydusić z siebie chociaż dźwięku. Już tracę nadzieję...

Zastanawia mnie jeszcze jedno... tulejka z zębatką co prowadzi rygiel ma od wewnętrznej strony ma jakby uchwyt, ale nie ma w nim nic. Powinno być coś, co zwiera styki z blaszki? 

 

38845817_2072160466384783_5404090296080269312_n.jpg

38666808_316082058934780_4366406255833513984_n.jpg

Edytowane przez tomaszgorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi sadisticescape. W moim przypadku było podobnie, tylko ten języczek blokujący został w takiej pozycji, że nie miałem innego wyjścia jak zastosować takie a nie inne działanie. Jak nie mam pojęcia na jakiś temat, to się nie wypowiadam! Pozdrawiam i miłego dnia życzę. :rolleyes:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nasunął mi się pewien obraz wydarzeń. Skoro po podłączeniu i wciśnięciu przycisku Start silniczek nawet nie zadziała (jest sprawny - sprawdzony), a komputer wyrzuca błąd, to może problem leży w innym miejscu? Pytanie gdzie!?

- akumulator już podładowałem
- brązowa wtyczka czysta

Kurde, nie wiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!