Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Dopadło również mnie, sprawa jest do zrobienia, tylko nie wiem jak odłączyć blokadę od kolumny, auto stoi pod blokiem i nie chce zapalić. Kierownica jest zablokowana. Odkręciłem nakrętkę ze śruby, ale śruba ani w jedną, ani drugą stronę nie chce wyjść. Blokady - części elektronicznej nie ruszałem. Jest na to jakiś sposób? Czytałem na forum o jakiejś brązowej wtyczce, ale nie wiem gdzie ją znaleźć, proszę o pomoc :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ja mam jej szukać wewnątrz pojazdu, gdzieś w okolicy kolumny kierowniczej, czy pod maską, w części silnikowej

Czy to jest ta wtyczka? W skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika? 

Bez tytułu.jpg


Jeśli to jest ta wtyczka, to wyciągnąłem ją, sprawdziłem przy okazji bezpiecznik 15A, próbowałem uruchomić silnik, ale nic... silnik nie odpowiada, jedynie komunikat na środku STEERING LOCKED. Jest jeszcze jakiś sposób, aby wykręcić blokadę i ją naprawić? 

Edytowane przez tomaszgorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie umiesz wykręcić śruby, która mocuje blokadę do kolumny to nic innego jak tylko urwać śrubę(ona jest zrywalna), tam jest lewy gwint. Wiertarka i rozwiercanie, tylko uważaj abyś nie uszkodził kolumny! Co do wtyczki to jest ona wewnątrz samochodu i wchodzi do blokady! Nie pamiętam czy to jest brązowa, ale musi być włożona do blokady! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam Ci jeśli nie chcesz sobie zakopać auta to nie słuchaj kolegi 'leniuchy' bo kompletnie nie ma pojęcia na ten temat. musisz otworzyć blokadę od strony nie wtyczki tylko tej drugiej - otwiera się ją identycznie i tam masz pokrętło które musisz przekręcić aby języczek wyszedł w stronę blokady i rozblokuje kolumne, jak zrobisz tak jak napisał, napewno nie ruszysz auta. nie wiem ale się wypowiem - dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sadisticescape, zrobiłem tak jak pisałeś, otworzyłem blokadę od drugiej strony, mam ją na rękach. Poradziłem sobie również z bolcem, który zadziałał (wyciągnąłem plastikową zaślepkę, sprężynkę oraz metalowy bolec). Mechanicznie wszystko wygląda ok, działa jak na filmiku, ale po podpięciu dalej pojawia się komunikat Steering locked i nie mogę odpalić samochodu. Odłączyłem akumulator, sprawdziłem jeszcze raz brązową wtyczkę w skrzynce z bezpiecznikami, jest czysta, zero zieleni, sprawdziłem bezpiecznik od blokady kierownicy - jest ok, a auto dalej nie może wydusić z siebie chociaż dźwięku. Już tracę nadzieję...

Zastanawia mnie jeszcze jedno... tulejka z zębatką co prowadzi rygiel ma od wewnętrznej strony ma jakby uchwyt, ale nie ma w nim nic. Powinno być coś, co zwiera styki z blaszki? 

 

38845817_2072160466384783_5404090296080269312_n.jpg

38666808_316082058934780_4366406255833513984_n.jpg

Edytowane przez tomaszgorz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi sadisticescape. W moim przypadku było podobnie, tylko ten języczek blokujący został w takiej pozycji, że nie miałem innego wyjścia jak zastosować takie a nie inne działanie. Jak nie mam pojęcia na jakiś temat, to się nie wypowiadam! Pozdrawiam i miłego dnia życzę. :rolleyes:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nasunął mi się pewien obraz wydarzeń. Skoro po podłączeniu i wciśnięciu przycisku Start silniczek nawet nie zadziała (jest sprawny - sprawdzony), a komputer wyrzuca błąd, to może problem leży w innym miejscu? Pytanie gdzie!?

- akumulator już podładowałem
- brązowa wtyczka czysta

Kurde, nie wiem... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!