Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie w tej kolejności.

Pomiędzy punktami 3 i 4 jeszcze bym sprawdził czy blokada siedzi na swoim miejscu i ewentualnie ją docisnął do kolumny.

Obecnie, przez brak śruby, w momencie jak blokada powinna kierownicę zablokować czyli wypycha z siebie rygiel, może ona się od kolumny odsunąć. (nie zawsze rygiel trafia w wycięcie kolumny kierowniczej, co jest uzależnione od ustawienia kierownicy po jeździe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za poradę.

 

Mam jeszcze jedno pytanie.

Chciałbym przykręcić tę śrubę w sobotę jak zjadę do domu (w tygodniu mieszkam bliżej pracy).

Jeżeli auto mi odpali i będzie normalnie jechać, to istnieje ryzyko, że z powodu braku tej śruby coś się stanie?

czy mogę spokojnie wsiadać w auto i przykręcić ją jak dojadę do domu? (ok 80 km)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nic nie powinno się stać. Skoro nie masz tam tej śruby, to rygiel blokady powinien zostać prawidłowo wciągnięty, a co za tym idzie zostanie do komputera wysłany sygnał, że kierownica jest odblokowana i silnik odpali.

W czasie jazdy, może jednak cała nieprzykręcona blokada wyskoczyć z osadzenia i będzie wisiała na wiązce przewodów.

Wtyczka jednak ma zatrzask, więc się nie odłączy.

W takim przypadku przy gaszeniu silnika rygiel zostanie normalnie wypchnięty, jednak kierownica nie będzie blokowana.

Kilku użytkowników którzy mieli problemy z blokadą w starszych wersjach M/S II, mają celowo tę blokadę tak podwieszoną, że działa ale kierownicy nie blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam

 

Mam problem zablokował się układ kierowniczy scenic II 1.6 2004r.

I oczywiście komunikat Steering locked i jeszcze coś tam

słychać silniczek próbuję odblokować rygiel ale nie daje rady

zdjąłem obudowę tej blokady zębatki całe próbowałem ręcznie obrócić tą zębatkę ale idzie tylko do połowy i się blokuje

nie mogę go odkręcić do puki rygiel jest wciśnięty

Pomocy jak ma wyciągnąć ten rygiel żeby odkręcić blokadę kierownicy

Jestem gotowy na kupno nowej blokady tylko jak tą zdemontować

Za szybką odpowiedz dziękuję

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedz Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłeś błąd rozbierając obudowę blokady.

rygiel został zablokowany przez mały bolczyk uruchamiany sprężynką jak od zapalniczki jednorazowej, który tylko czekał na poluzowanie obudowy by zaskoczyć i uniemożliwić zdemontowanie blokady.

Taka jej rola, by utrudnić zajumanie auta. Niestety niekiedy obraca się to także przeciwko właścicielowi.

(czytaj wcześniejsze moje posty w tym temacie włączyłem się w dyskusję od 9 strony)

Sposób jak takiej awarii zapobiec jest zamieszczony w moim temacie o sceniolu II, a link w moim podpisie poniżej.

Niestety trzeba to zrobić jak blokada jeszcze działa.

Tam jednak dowiesz się co obecnie rygiel zablokowało i gdzie to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się takiej roboty, Śruba ma około 7 cm długości, a ponadto jest kilka wytoczonych rowków. W tym wiercić to moim zdaniem szaleństwo.

Dodatkowo jak się dowiercisz do gwintu i go uszkodzisz, to czym gwint poprawisz?? Posiadasz gwintowniki do lewego gwintu??

Ja bym próbował rozebrać blokadę, tak by przy kolumnie pozostała sama aluminiowa część i rygiel ze swoją osią. W takim układzie od strony gdzie był napęd blokady w jednym zagłębieniu zobaczysz 2 plastikowe zatrzaski. To zatrzaski od zaślepki gdzie jest schowana sprężynka.

To właśnie tam, pomiędzy tymi plastikami bym wiercił kilka otworów w aluminiowym korpusie i przez nie próbował sprężynkę wytargać, by bolczyk puścił rygiel.

Jak tego dokonasz to potem już ręką rygiel cofniesz do odpowiedniej pozycji, by śrubę mocującą wykęcić.

Potem oczywiście trzeba blokadę poprawnie poskładać.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien należy ci się piwko albo 4pak w poniedziałek biorę się za rozbieranie kolumny kierownicy będzie lepszy dostęp,

blokadę kierownicy kupię na allegro za 150 niby czysta

Ale zaczynam wariować co forum albo sprzedawca to każdy twierdzi coś innego jedni twierdzą że i tak będzie czeba ją programować a inni ze sama się zaprogramuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Teraz moja kolej, w środę zakupiłem żonie scenica 1.6 16V, wszystko było ok do wczorajszego dnia. Pod marketem wyskoczył nieszczęsny Steering locked (musze zaznaczyć, iż przeczytałem cały temat). Podczas oczekiwania na lawetę wziąłem lekturę forum po dojechaniu do strony chyba dziewiątej odłączyłem brązową wtyczkę w skrzynce z bezpiecznikami i zadziałało. Laweta odwołana, powrót do domu. Dzisiaj podjechałem pod garaż aby zdemontować blokadę i samochód już tam pozostał. Na początku tak jak jest opisane w tym temacie wyciągnąłem blokadę (chwila nieuwagi i zablokowała się całkowicie, biały plastik wywalony można działać dalej). Duże kółko kręci się bez problemu ustawione na pozycji zero, podłączenie do samochodu i nic kolejna próba na wysuniętej blokadzie nadal nic. Przed kolejną próbą sprawdziłem silniczek, po podłączeniu do baterii kreci się. Już nie wiem co mam robić zastanawiam się nad zamówieniem "czystej" blokady. Może ktoś coś więcej doradzi.

 

EDIT

 

sprawa załatwiona, nowa blokada i czyszczenie styków (zastanawiam się blokadę trzeba było kupować)

Edytowane przez mari09
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

A ja pytanie mam takie. Czy ten rygiel jak jest wysunięty, to powinien być sztywno czy ma się chować do środka po naciśnięciu palcem?

I czy to, że silnik nie odpalał mogło miec związek z przepalonym bezpiecznikiem od ABS? Ten 25A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam i u mnie również pokazał się komunikat "STEERING LOCKED" Blokada już zdjęta (silniczek blokady ok), skrzynka z bezpiecznikami pod maską wyczyszczona. Sprawdzałem nawet taśmę od poduchy kierownicy. Nie mam już pomysłu. Jutro zerknę do fotela kierowcy, tam są jakieś kostki.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!