Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

ja mówiłem kiedyś blokada do wymiany, po prostu tak się dzieje czasem a blokady koszt jest na tyle śmieszny że nie ma sensu bawić się w jej naprawianie

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam problem w scenic II z blokadą mianowicie standardowy problem auto nie odpala, Clip błąd DF029 - obwód blokady kierownicy 1.def - Obwód otwarty (np. zamek odłączony) lub brak zasilania zamka. Co to może być ? Podmieniłem blokadę na wyczyszczoną i to samo. Sprzedający wyczyszczoną blokadę stwierdził że może być wypalone na UCH, UCH wymontowane otwarte i nic 0 śladów. Po podłączeniu blokad czy to oryginalnej czy wyczyszczonej błąd można w clipie wyczyścić mimo że świeci na czerwono natomiast po włożeniu karty do czytnika i próbie odpalenia od razu wskakuje ponownie. 
Do samochodu nie było działających kart, zostały dopisane w momencie jak był błąd o uszkodzonej blokadzie kierownicy. 
Na chwile obecną w oryginalnej blokadzie podmieniłem eeprom i jutro planuję to sprawdzić.

Do blokady nie dochodzi napięcie, na 2gim panie a ma dochodzić tak twierdzi sprzedawca blokady. Bezpieczniki całe, styki w UPC czyste, gdzie szukać przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam 

Ma problem z odpalaniem samochodu - problem standardowy blokady kierownicy. Ale u mnie to trochę nietypowe uszkodzenie. Auto po 5 - 10 min zapali i potem chodzi cały czas. Odpala bez problemu. Są dni że samochód odpala bez większych problemów i wszystko gra np. przez cały tydzień. Ale jak się uprze to co chwilę problem z blokadą.

Ogólnie to wymieniłem już kilka rzeczy - została mi chyba tylko elektryka.

Ogólnie wymieniłem 

skrzynkę bezpiecznikową BSI - była lekko skorodowana wtyczka i gniazdo (wymieniona skrzynka i wtyczka )

wymieniona  blokada na inną kupioną na allegro

na sam koniec wymieniłem UCH - działało jeden dzień i znowu to samo 

Niestety nie umiem sobie już z tym poradzić, nie wiem gdzie szukać . 

Proszę o info z czym jeszcze mogę powalczyć. Będę wdzięczny za jakiś schemat elektryczny,

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Również miałem problem z blokada kierownicy. Początkowo myślałem, ze to wina taśmy AirBag gdyż zaczęła trzeszczeć i świecił się SRS (wymieniona, dalej to samo), blokada kierownicy (wymieniona, to samo) problemem okazały się wypalone styki wtyczki w skrzynce z bezpiecznikami pod maską. Po dociśnięciu i trzymaniu wtyczki(pierwsza od strony kierowcy ) tak, ze był styk, samochód odpalił bez problemu. Wymiana styków z dawcy załatwiła sprawę.

 

Pozdrawiam ;)

Edytowane przez sam_tive
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 4 miesiące temu...

Dobry wieczór :) Meganka kupiona kilka tygodni temu, szkoda że witam się z Wami w takich okolicznościach...

Akumulatorowi już wiekowemu wystarczyło kilka dni stania w chłodzie żeby nie zdołał odpalić, decyzja wymieniamy.

Po zabiegu już odjechać się nie dało, pojawia się "Steering locked" na zmianę ze "Steering not locked" przy ruszaniu kierownicą.

W akcie desperacji blokadę wyciągnąłem i rozebrałem. Nie zamierzam jej składać z powrotem, nie zależy mi żeby cokolwiek blokowała, wręcz przeciwnie, ale wolałbym żeby samochód odpalał.

Silniczek coś kręci, tylko pytanie czy coś należy zewrzeć, złączyć, żeby oszukać moduł że ruch zamka został wykonany i kierownica jest wolna?

Zieloną strzałką zaznaczyłem chyba kontaktron, bo wałek który nad nim się porusza ma z jednej strony magnes. Faktycznie wzbudzanie go, bądź nie zmienia czas pracy silniczka albo komunikat (locked/not locked). 

Czy blaszki zaznaczone na żółto mają być zwierane przez wracający rygiel?

Czy blaszki zaznaczone na czerwono są zwierane jakąś blaszką/sprężynką którą może zgubiłem?

 

Nowa blokada na wszelki wypadek zamówiona, ale wolałbym jednak uruchomić tę starą :-) 

Z góry dzięki za pomoc :) 

72845396_2332705737040239_1554800254463770624_n.jpg

Edytowane przez 6182
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć wszystkim, dawno mnie tu nie było, a to dlatego że wymyśliłem sobie rozwiązanie z tą blokadą, które już mnie kilka razy uratowało z opresji.

 

Gdy kolejny raz blokada zawiodła, rozkręciłem ją, poprawiłem zębatkę i złożyłem. Ale żeby się z tym już kolejny raz nie cackać i nie wydawać pieniędzy na jakieś inne blokady, wykonałem w obudowie blokady nad zębatką niewielki otwór. Od tego momentu do dzisiaj (jakieś 4 lata) blokada zablokowała mi się jeszcze z 5 razy. Wtedy bez rozkręcania blokady wystarczy zapałką (albo przy kluczach nosić śrubokręcik wielkości zapałki) po zębatce pokręcić do oporu (wciągając bolec blokady na miejsce) i odpalić ponownie. To naprawdę działa i zaoszczędziło mi wiele nerwów. 

Obudowa pod kierownicą nie jest na stałe przykręcona śrubami tylko trzyma się na zaczepach, dlatego nawet nie trzeba nic rozkręcać. Może komuś taki sposób również pomoże..

Przy okazji dorzucę tu zdjęcie, jak powyższy otwór blokady u mnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witajcie!

Moją megi dopadł pewien problem, a mianowicie błąd steering not locked/locked. Czytałam już wątki na stronie, ale żaden z tych przypadków nie jest analogiczny do mojego. Otóż ja tej blokady nie posiadam, odkąd zakupiłam samochód i do tej pory, przez ponad pół roku,  mogłam cieszyć się jazdą. Wczoraj wsiadając do megi odpaliła ona, ale zaświecił się błąd- wyłączyłam ją i włączyłam ponownie i bez zawahania zapaliła za pierwszym razem. Po około trzech godzinkach już nie dało się jej odpalić i do tej pory to samo. Rozrusznik nawet nie kręci, ale klima, światła, radio etc działają, więc to nie jest wina akumulatora, tym bardziej, że przez to, że auto dużo stoi, bo na co dzień się nim nie poruszam, to zakupiłam duży akumulator bosha, ale mimo tego odłączyłam go, tak jak radzono w wątku. Jednak to nie pomogło, sprawdzałam też bezpieczniki obok akumulatora, ale wszystkie są czyste i suche. Chciałabym podłączyć clipa, aby sprawdzić co ją boli, także jeżeli ktoś jest ze Szczecina to możemy się dogadać. 
Czy pozostaje to winą blokady kierownicy czy może to być jakiś inny winowajca? Chciałabym ruszyć moją megi jak najszybciej, a sama nie poradzę sobie z naprawą, więc będę musiała iść do jakiegoś mechanika, ale chciałbym wiedzieć, co jej dokładniej dolega, aby mnie nie oszukano dla pieniędzy. Z góry dzięki za odpowiedź. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od naładowania akumulatora, tym bardziej, że nawet przy jeździe nie widzi on 100% naładowania. Masz benzynę i nie powinien być większy jak 60Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy gdyby był rozładowany to nie działałby mi także zamek, klima etc? Mam zapasowy naładowany aku i postaram się go zmienić i to sprawdzić, ale tak pytam dodatkowo z czystej ciekawości, bo myślałam, że tak to właśnie działa. Dzięki za odpowiedź :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamek, czy podświetlenia działają od 7V, a elektrowłącznik rozrusznika poniżej 10 V pod własnym obciążeniem ok. 18A nie chce załączyć rozrusznika. 

Przy zamianie akumulatora mocno dokręcić klemy i zaobserwować jak zachowuje się kontrolka od IMMO, czy przypadkiem nie mruga z dużą częstotliwością.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana aku nic nie dała, immo świeci jak zawsze, tak przerywanie.
Na pyclipie wyszły takie błędy, @jabrze na priv nie chciało się wysłać zdjęcie, dlatego wysyłam tutaj. 
Auto chyba mi odholują i zabiorą do magika, bo próby naprawy są bezskuteczne niestety i każdy ze znajomych poległ. 

 

+ nie działają mi kierunkowskazy, ale wycieraczki już tak, czy może być to zwijacz? 

 

96363358_692520361321306_743361686777364480_n.jpg

Edytowane przez juice21
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!