Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Steering locked - uszkodzona blokada kolumny


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Dla ciekawskich dopisze moje dzisiejsze problemy: rano wkładam kartę, odpalam, kontrolki mrugają, dioda immo mruga szybko cały czas, nie działa centralny, wycieraczki same się włączają, pojawiły się komunikaty kolumna zablokowana i brak blokady (po francusku). Pojechałem do pracy, poczytałem forum (ten temat) i uzbrojony w wiedze i urządzenie rozruchowe wróciłem do auta. Udało się za pierwszym razem a powodem był rozładowany akumulator przez świecącą się lampkę w podsufitce z tyłu, dodam jeszcze, że koła były skręcone (żona jeździła:)). Dzięki za to forum i dzięki wszystkim za informacje, którymi się tu dzielą.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powodem był rozładowany akumulator przez świecącą się lampkę w podsufitce z tyłu

Przy sprawnej instalacji w aucie, nie ma opcji aby po zamknięciu auta pilotem świeciły się lampki w podsufitce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To teraz mój przypadek - chociaż pewnie większość z Was sprzedało już swoje Renówki :)

Samochód (Megane II Ph I) stał pod chmurką 2-2,5 tyg. nie ruszany. Koła wyprostowane, zaparkowany zgodnie ze sztuką.

Po tym czasie chciałem go odpalić a tu dyskoteka z kontrolek + informacja po francusku, która wyświetla się na stałe - DEFAILLANCE ELECTRONIQUE. Wciskam sprzęgło, chcę odpalać, a tam DIRECTION NON VERROULLEE na przemian z poprzednim komunikatem. Co ciekawe - nie ma u mnie informacji DIRECTION NON DEBLOQUE - czyli nie odblokowana kierownica jak to u innych.

Przy okazji działa radio, nawiew, szyby. Nie działają światła, wycieraczki.

Obecnie oprócz komunikatów na komputerze, które wymieniłem powyżej, świeci się SERVICE a dioda immobilizera miga sobie po staremu, spokojnie w pewnym odstępie czasowym.

Wyciągnąłem blokadę - była odblokowana. Otworzyłem, zmieniłem układ w środku gdyż blokowała się zapadka w nieprawidłowy sposób. Podłączyłem na schowanym bolcu - DIRECTION NON VERROULLEE + błąd elektroniki po francusku. Wypuściłem bolec tak jakby kierowica była zablokowana - DIRECTION NON DEBLOQUE i znowu błąd elektroniki. Co ciekawe - nie ma charakterystycznego kliknięcia w tej blokadzie. Bolec nie chowa się i nie wysuwa - w ogóle zero reakcji. W okolicach kierownicy tylko coś tyknie za każdą próbą odpalenia (blokada wisi na kablu, nie jest zamontowana, więc na pewno to nie ona tyka).

Co to może być? Nikt nie miał przez te 20 stron wątku komunikatu o uszkodzeniu/osłabieniu/błędzie (nie wiem jak to tłumaczyć) elektroniki.

Sprawdzałem bezpieczniki w komorze silnika. Oprócz syfu i piachu wilgoci nie widać. Wyciągnąłem te które mogłem i są całe. Muszę sprawdzić tą całą brązową kostkę jeszcze i popsikać tam jakimś preparatem do styków. Jakieś inne propozycje?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki jest stan naładowania akumulatora??

jak rozbierałeś blokadę kierownicy??

Zwróciłeś uwagę na czarny element wypychany sprężyną, by nie drgnął przy tym rozbieraniu i dalszych zabawach blokadą??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś nie sprawdzałem naładowania akumulatora, natomiast przy podnoszeniu i opuszczaniu szyb widać było po lampce oświetlenia wewnętrznego (a jest to 7 diod led), że sprawiało to obciążenie dla instalacji, bo lampka widocznie przygasała. Akumulator był ładowany kilka dni temu i od tej pory stał (SERVICE potrafi się palić nawet po zamknięciu samochodu i może poniekąd on zżera też akumulator).

 

Jeśli chodzi o blokadę - zabezpieczenie w postaci bolca i sprężynki zostało usunięte na stałe. Całość złożona i podpięta. Na sucho tj. po zamontowaniu wszystkiego w środku, blokada działała - wysuwała i wsuwała bez problemu bolec. Wydaje mi się, że podczas ostatniej jazdy, która odbyła się te 2tyg. temu w którymś momencie wyskoczył na sekundę ten błąd blokady, ale zaraz zniknął i nic temu nie towarzyszyło. W sumie to przypadkiem go zobaczyłem i równie dobrze mogłem akurat nie patrzeć na komputer i bym nawet tego nie zauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nawet diody led przygasają przy otwieraniu szyb, to aku ledwo zipie.

Przy rozruchu nie tylko blokada jest wciągana, szczególnie w dieslu jest zwiększony pobór z aku.

U siebie od kilku dni mam voltomierz podłączony do instalacji i przy otwieraniu auta jest około 12,4V a przy początku rozruchu napięcie spada do 11 v przy kręceniu rozrusznikiem do 10, 3 a nawet do 9,9V

No i mój diesel jest tylko 1,5l

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doładuję aku i zobaczymy. Chociaż pare dni temu zakładałem w pełni naładowany i nic to nie zmieniło.

 

Edit: napięcie na wyjętym przed chwilą aku to 12,56V po dość mroźnej nocy.

Edytowane przez GuzioR_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klemy były dobrze dokręcone?? Nie resetowały się liczniki??

Niby bzdurne pytania ale to szukanie w ciemno.

Najpierw musisz być pewny, że nie ma problemów z zasilaniem.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Wszystko w normie. Całą zimę paliła się kontrolka abs tj. po odpaleniu wariował prędkościomierz ale zaraz się uspokajał i pojawiała się kontrolka absu i odcinało go. Oprócz tego zero błędów.

 

Dodano: 24 mar 2015 - 20:01

Akumulator naładowany. Styki w brązowej kostce przeczyszczone sprayem do styków, tak samo piny, gniazda bezpieczników i same bezpieczniki (szczególnie ten niebieski 15A). Nadal te same konunikaty, samochód nie pali - nie kręci rozrusznikiem. Próbowałem ruszać w czasie odpalania kółkiem blokady - nic to nie dało. Jakieś propozycje?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A ja mam taki problem, że od jakiegoś miesiąca przesatała mi się blokować kierownica. Wcześniej się ładnie blokowała. Słychać mechaniczny trzask blokady (jak zawsze), ale kierownicą można nadal obracać.

Mi to w sumie nie przeszkadza, ale czy może z tego coś poważniejszego wyniknąć?

Wydaje mi się, że silniczek blokady jest ok, bo go słychać, więc co tam może być uszkodzone?

Żadnych błędów nie mam na wyświetlaczu i na kompie. Mam też do zrobienia taśmę zwijacza, bo od pół roku chrobocze (bez błędów), ale jak się ciepło zrobiło przestała trzeć i nie wydaje mi się że może mieć coś wspólnego z blokadą kier.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest ta blokada przykręcona do kolumny??

Już kilka razy na forum jest opisana sytuacja, że znajdowano na dywaniku pod nogami kierowcy dziwnie wyglądającą śrubę z lewym gwintem. To ona właśnie mocuje blokadę . Sprawdź czy u Ciebie też nie jest wykręcona i oparta o osłonę kolumny.

Śrubę można wkręcić tylko przy pozycji odblokowanej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!