Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Blokada zamków


pluto204

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dziś zauważyłem w mojej Megance 3, że po otworzeniu pilotem samochodu gdy w ciągu kilku minut ( trzy lub cztery) nic nie robiłem z samochodem nie otwierałem drzwi ani nic to samochód się sam zakluczył. 

Po raz pierwszy to zaobserwowałem i nie wiem czy to normalne czy też jakaś usterka bo gdybym zostawił pilota np na siedzeniu to mi się zatrzaśnie i po zawodach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalne. Jak otworzysz drzwi/bagażnik to auto się nie zamknie, a że nie zrobiłeś nic to samo się zabezpieczyło uznając Twoje użycie karty za przypadkowe.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kartę zostawisz w aucie to nic się nie stanie. Jak nie masz HF i odejdziesz z kartą to też się nic nie stanie. Jak masz HandsFree (odpalanie bez karty w slocie, otwieranie bez dotykania karty, karta ze srebrnym znaczkiem Renault) i kartę weźmiesz że sobą to auto się samo zamknie po oddaleniu się karty od niego.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama karta nie wystarczy. HF to nie tylko karta ale też masa elektroniki w aucie. Instalacja, czujniki itp. pewnie gdzieś było poruszane dokładanie tego (czy możliwe itp.). Jak Cię to interesuje to skorzystaj z wyszukiwarki :-) A zwykłą kartę można dorobić. Nawet kilku kolegów na forum może Ci w tym pomóc.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja jeszcze dopiszę, bo nie wiem czy padło: samochód zamknięty (wersja bez HF) po otwarciu z pilota/karty - gdy nie otworzysz drzwi kierowcy, a inne w tzw. międzyczasie, a następnie je zamkniesz - sam się, jak to określiłeś, zakluczy. I na to należy uważać, np. otwierając auto, pakując coś na tył, wrzuciłem sobie kiedyś kartę na przód, coby jej już w ręku nie trzymać - na szczęście w porę się zorientowałem, niemniej nie działa to ułamku sekundy (nie pamiętam, ale jest to czas chyba do kilku minut).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, konwil napisał:

To ja jeszcze dopiszę, bo nie wiem czy padło: samochód zamknięty (wersja bez HF) po otwarciu z pilota/karty - gdy nie otworzysz drzwi kierowcy, a inne w tzw. międzyczasie, a następnie je zamkniesz - sam się, jak to określiłeś, zakluczy. I na to należy uważać, np. otwierając auto, pakując coś na tył, wrzuciłem sobie kiedyś kartę na przód, coby jej już w ręku nie trzymać - na szczęście w porę się zorientowałem, niemniej nie działa to ułamku sekundy (nie pamiętam, ale jest to czas chyba do kilku minut).

Nie wiem, czy był dostępny układ tak działający, ale kto wie...

W każdym Megane 2 czy 3, jakie posiadałem, posiadam, otwarcie jakichkolwiek drzwi czy klapy bagażnika, dezaktywowało samoczynne automatyczne ryglowanie auta po odryglowaniu przyciskiem pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Lelupi napisał:

W każdym Megane 2 czy 3, jakie posiadałem, posiadam, otwarcie jakichkolwiek drzwi czy klapy bagażnika, dezaktywowało samoczynne automatyczne ryglowanie auta po odryglowaniu przyciskiem pilota.

Mam obecnie dwa samochody, tj. Megane II z 2008 i Megane III z 2016 - i działa to tak jak napisałem :arrow: dopiero po otwarciu drzwi kierowcy dezaktywuje się automatyczne zamykanie auta po kilku minutach. Sprawdzone empirycznie. Jak wspomniałem wcześniej: oba auta bez HF; może z tego powodu jest różnica. Także: tak, >>był dostępny układ tak działający<<.

Edytowane przez konwil
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne,hmm, i trochę nielogiczne, w ten sposób bardzo łatwo można "zamknąć" kartę wewnątrz pojazdu. Też cały czas piszę o wersjach aut bez HF., być może zależne to jest od phasy pojazdu. 

Tym bardziej dziwne, że instrukcja pojazdu dosyć jednoznacznie opisuje działanie tego systemu. Strona 1.4 " W przypadku, gdy pojazd został odblokowany, ale żaden z elementów otwieranych nadwozi nie został otwarty, po dwóch minutach następuje automatyczne zablokowanie zamków" Jest to cytat z instrukcji Megane 3 ph II. 

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknę w domu do instrukcji i spróbuję jeszcze dzisiaj to zweryfikować ponownie w Megane III, bo w II to jestem pewny w 100%, że tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 18.02.2018 o 17:55, konwil napisał:

To ja jeszcze dopiszę, bo nie wiem czy padło: samochód zamknięty (wersja bez HF) po otwarciu z pilota/karty - gdy nie otworzysz drzwi kierowcy, a inne w tzw. międzyczasie, a następnie je zamkniesz - sam się, jak to określiłeś, zakluczy.

Sprawdzę to przy weekendzie. W instrukcji od ph III jest tak samo jak zacytował @Lelupi.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!