Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ROZKŁADAM RĘCE


Norbi347

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Posiadam Renię z 2010 roku,2.0 dci 160 silnik od specjalistów z Nissana M9R,

kupiona w salonie jako auto używane

Pierwsze kilka miesięcy nic się nie działo a ja zadowolony z zakupu śmigałem po trasie Polska-Niemcy

Od pół roku zmagam się z problemem :

Przy próbie np redukcji biegu z 6 na 5 pod górę wyskakuje STOP-MOŻLIWOŚĆ AWARII SILNIKA,zatrzymuję wtedy samochód wyłączam zapłon,zamykam kartą,otwieram,odpalam,

jest dalej stop który po chwili przechodzi w SKONTROLUJ UKŁAD ESP lub SKONTROLUJ UKŁAD WTRYSKOWY.Natomiast gdybym chciał jechać dalej to po jakimś 1 km silnik sam się wyłącza i jadać po np autostradzie(bo tak miałem)przeżyłem mały horror

Po czym wszystko znika i mogę jechać dalej dodam że bardzo uważnie ponieważ każdorazowe naciśnięcie mocniej gazu skutkuje takimi samymi objawami

Oczywiście byłem w ASO -komp pokazał różnice w doładowaniu,najpierw wymienili czujnik od turbiny,później stwierdzili ze to jednak turbina pada i trza ją wymienić lub zregenerowac

( ale czy turbo nawet zepsute odłączy zapłon? )

Udałem się do magika od turbin i tu zaskoczenie turbo jak w najlepszym porządku,przepływomierz, posprawdzał też układ paliwowy ale nie wiem jak głęboko kopał

Czy ktoś z Państwa spotkał się z taki problemem ?

Gdzie może być przyczyna ? Pompa?wtryski? elektronka?

Słyszałem że w tych silnikach gdzieś się przecierał przewód od listwy wtryskiwaczy jak ktoś wie gdzie to proszę o pomoc bo ja nic nie wiedzę u siebie

Pozdrawiam Norbert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten przewód to powroty z wtrysków z zaworem w obwodzie powrotu paliwa do baku ( układ pod metalowa pokrywa ). U Ciebie jest potrzebna analiza zaworu EGR. Wyłączanie

, bo jest zagrożenie dla DPF.

Przy tym komunikacie może być rowniez uszkodzony przewód powietrzny do czujnika różnicocisnienowego, w układzie wydechowym.

Dokładna analiza na clipie da odpowiedz.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie dziękuje za zainteresowanie tematem zwłaszcza "Jabrze"

Jestem już umówiony do kolejnego specjalisty na koniec miesiąca

Dam znać czy problem rozwiązałem i oczywiście co było przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź wtrysk to komunikat informuje ogólnie, że jest coś nie tak w układzie zasilania.

Jakie błędy wykazał komputer w aso? Podaj kody błędów.

Wiele przyczyn może być ;

- zabrudzony filtr paliwa, lub niewlaściwie założony,

- zabrudzony filtr powietrza,

- zabrudzone, niewłaściwe paliwo,

- niesprawne świece żarowe, moduł świec ,

- obecność pęcherzy powietrznych w paliwie,

- zapchany katalizator, egr, fap, ( dużo jazd po mieście, na krótkich odcinkach )

- regulator ciśnienia paliwa reaguje na niewłaściwe dane z map sensora, przepływomierza,

- nieszczelny układ dolotowy,

- w wielu przypadkach pomaga wymiana czujnika położenia wału korbowego na oryginał ( jest chimeryczny )

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te redukcję i skoki różnicy ciśnienia mogą również świadczyć o nieszczelnym układzie dolotowym. Zobacz w jakim stanie jest uszczelka wargowa przy turbinie i harmonijka w podłączeniu do gaszaka/przepustnicy. To są newralgiczne miejsca poza IC.

U mnie na 6 biegu wspinając się na wzniesienia po autostradach jeśli prędkość jest duża nie muszę robić redukcji.

Jeśli między wymianami nie ginie więcej jak pół litra oleju, to z turbiną nic się nie dzieje złego.

Dodam, że wkład filtru powietrza i filtru paliwa wymieniam, co 10 tkm.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej sytuacji nie ma sensu wymieniać na ślepo poszczególnych elementów, ponieważ tylko wpędzisz się w koszty, niekoniecznie naprawiając auto.

 

Zacząć trzeba od zrobienia logów podczas jazdy, najlepiej z wywołaniem tego problemu, który występuje. Potem wystarczy przeanalizować parametry i pewnie winny się znajdzie. Chętnie bym pomógł, ale w Poznaniu, niemniej poszukaj może jakiegoś forumowicza z Clipem, lub maxiecu u siebie na miejscu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam

Problem rozwiązany

Kupując samochód od serwisu byłem zapewniany o wymianie części eksploatacyjnych tj

-filtr powietrza

-klocki tył

-olej

-filtr oleju

-filtr paliwa

Kuźwa mam to na piśmie nawet co było wymienione

Jak wrócę do Polski podjadę do Pana sprzedawcy i walne mu na biurko zajechany jak szmata od konia FILTR PALIWA!!!!!!

O ludzie on wyglądał tak jakby od 2010 roku nie był wymieniany czyli od nowości SMOŁA W ŚRODKU

Mechanik myślał że jest w "Będzie Pan zadowolony",patrząc na wszystkie papiery z ASO i nie tylko

Ogólnie wyczyszczona pompa,wtryski i nowy filtr oczywiście

Auto odzyskało wigor

Dzięki wszystkim za pomoc mam nadzieję że moje rozwiązanie problemu komuś pomoże

Pozdrawiam

 

Edytowane przez Norbi347
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!