Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokry intercooler i odma


Leszek3

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwolę zadać pytanie jak w temacie.

Olej zmieniany przy 118tys. teraz wymieniłem przy 138 bo krzyczał że krytycznie mało.

Myślicie że turbo  siadło czy co innego trzeba  wymienić?

 

 

silnik.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile lat ma auto?

Czy moc silnika spadła ?

Czy jest pawer ?

Czy zużycie paliwa wzrosło?

Należy bliżej zainteresować się ;

- zaworem odmy olejowej, ( membrana ), szczelności jej połączeń i czystości,

- zbiornika odmy,

szczelnością połączenia intercoolera,

- stanem szczelności, czystości turbiny, braków zaolejenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Leszek3 napisał:

Myślicie że turbo  siadło czy co innego trzeba  wymienić

Takie pocenie  zdarza się i musi oznaczać usterki turbiny. W tych rurach nigdy nie jest sucho. Wystarczy wymienić uszczelkę za 25 zł wewnątrz rury. Przykładowa aukcja.  Jeżeli przez 20 kkm nie dolewałeś oleju to miał prawo krzyczeć o dolewkę.

A ta złączka pewnie nie była wycierana od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat. Mam podobny problem co kolega Leszek3 plus pocenie się przy turbinie. Mechanik zasugerował mi, żeby wymienić uszczelki od rury dolotowej do turbo, ma ktoś z Was może rysunek z pokazanymi uszczelkami i ich numerami? Albo namiar gdzie można dostać komplet nowych uszczelek, żeby odrazu wymienić wszystkie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Sbenios napisał:

ma ktoś z Was może rysunek z pokazanymi uszczelkami i ich numerami?

Spisz kod z prawego środkowego słupka i szukaj tutaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Andrzej-2010 napisał:

Ile lat ma auto?

 Z marca 2014

 

Cytat

Czy moc silnika spadła ?

Czy jest pawer ?

Czy zużycie paliwa wzrosło?

Jeżdżę nim miesiąc i przez ten czas oprócz kilka razy duszenia się przy starcie nic nie zauważyłem.

 

Cytat

Należy bliżej zainteresować się ;

- zaworem odmy olejowej, ( membrana ), szczelności jej połączeń i czystości,

- zbiornika odmy,

szczelnością połączenia intercoolera,

- stanem szczelności, czystości turbiny, braków zaolejenia.

Rozumiem że z tych rzeczy najbardziej pracochłonne i kosztowne jest zbadanie czystości turbiny.

xx

16 godzin temu, aniewa napisał:

Takie pocenie  zdarza się i musi oznaczać usterki turbiny. W tych rurach nigdy nie jest sucho. Wystarczy wymienić uszczelkę za 25 zł wewnątrz rury. Przykładowa aukcja.  Jeżeli przez 20 kkm nie dolewałeś oleju to miał prawo krzyczeć o dolewkę.

A ta złączka pewnie nie była wycierana od nowości.

xx

A olej na odmie też od tego się pojawił?

lapka2.gif

REGULAMIN

pkt. 5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER...-mireczek01

Edytowane przez Leszek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak. Tam dmucha powietrze pod pewnym ciśnieniem i tę mgłę olejowo-powietrzną rozpyla naokoło. Przecież masz całą złączkę gumową w oleju a ona nie jest jak sito tylko z gubej gumy. Gdy kupowałem swój samochód ponad rok temu też ta złączka była cała w oleju. Wyczyściłem i od 15 kkm jest praktycznie sucha. Nie widzę najmniejszego sensu w inwestowanie w rozbiórkę i kontrolę turbiny. Odma w tych silnikach jest praktycznie niezniszczalna. Na początek wyczyść i złączkę i ewentualnie wymień uszczelkę w rurze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 22.02.2018 o 22:00, aniewa napisał:

Odma w tych silnikach jest praktycznie niezniszczalna. 

Jeżeli membrana w zaworze odmy ma choćby malutką dziurkę to turbina wysysa opary oleju z komory korbowej silnika, poprzez niesprawny zawór odmy (w wyniku czego nie skroplą się i nie spłyną do odmy ) które wędrują po całym układzie dolotowym, przesączają się przez wszystkie możliwe szczeliny ;

- brudzą cały dolot ,

- po czym docierają do zaworu EGR, mieszając się tam z gorącymi spalinami,

-docierają do przepływomierza,

-turbiny,

-komory silnika,

-katalizatora.

Przy przebiegu około 150.000 - 200.000 km, membrana w zaworze twardnieje, pęka i turbo wsysa kawałki membrany i turbina do remontu.

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W mojej też lekko zapocone 13 rok. Zauważyłem, że niektóre 1.5 dci 109, mają tam zamiast plastikowej rury - metalową srebrną. Ktoś się orientuje czy można podmienić?

Wyłamał mi się lekko ten dziwny patent zatrzaskowy i podejrzewam, że lekko tam puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś chyba próbował na forum i się chyba nie dało. 

 

Czy komukolwiek udało się kupić odpowiednią uszczelke która jest wewnątrz tej metalowej obejmy/zatrzaski? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popularne wśród turbodoładowanych diesli. W takim razie masz w porządku uszczelki. Moja Meganka ma teraz 110tysi. km, i jest na prawdę lekko zapocone. Z autem nic się nie dzieje, krztyny oleju nie dolewam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Dnia 22.02.2018 o 15:21, Leszek3 napisał:

Pozwolę zadać pytanie jak w temacie.

Olej zmieniany przy 118tys. teraz wymieniłem przy 138 bo krzyczał że krytycznie mało.

Myślicie że turbo  siadło czy co innego trzeba  wymienić?

 

 

silnik.jpg

Witam, mógłbyś powiedzieć kolego czy zrobiłeś coś w temacie swojego turbo? Ostatnio znalazłem u siebie bardzo podobny wyciek i sam już nie wiem co o tym myśleć...

 

34691783_1677196682363803_6409416469330788352_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!