Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokry intercooler i odma


Leszek3

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem u siebie po przejechaniu około 10 km więc olej pewnie nie był jeszcze mocno rozgrzany i leci leki dymek ale nie taki jak u Ciebie. Kropelki oleju również wylatują na osłonę głowicy. Po przykryciu ręką wlewu na dłoni pojawiło się sporo małych kropek od oleju. Mój silnik oleju praktycznie nie bierze. Do odmy nie dostawałem się bo w SC III podszybie to skutecznie utrudnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje zrobić jeszcze raz kompresję plus próba olejowa której nie robiłem. Kompresja niby wyszła ok jak kiedyś robiłem co potwierdza fakt że np przy -18 pali w cudzysłowiu na dotyk. Jak tu nie ma anomali trzeba się przyglądnąć pokrywie zaworów czyli odmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Mam jeszcze jedno pytanie a w sumie dwa bo mogą być połączone.

 

Czy jak zdejmiecie ten wężyk od odmy to dmucha wam stąd na wolnych obrotach? według mnie powinno wciągać a nie dmuchać :)

Drugie pytanie trochę odbiegające od tematu jakie macie ciśnienie różnicowe filtra na wolnych obrotach?

 

obraz.thumb.png.636c86db3d2614876b2e916dbb6f3ecb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, halas2 napisał:

jakie macie ciśnienie różnicowe filtra na wolnych obrotach?

 

Wartość ciśnienia różnicowego na wolnych obrotach ;

     - ma być minimum 5 mbar,

     - max wartość nie powinna przekraczać 10 – 12 milibarów,

Dla sprawnego silnika i fap-a w 100 % ;

    - ilość sadzy jaka przybywa w filtrze wynosi ok ; 1 gr/100 km,

    - końcówka rury wydechowej jest czysta w środku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zapełnieniu filtra około 4-6 g ciśnienie wynosi około 1-2 mbar. Im więcej sadzy tym ciśnienie wyższe. 

Według mnie z odłączonego wężyka powinno dmuchać bo z komory korbowej uchodzi ciśnienie natomiast w wejściu do rury zasilającej turbosprężarki powinno zasysać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu u mnie na wolnych obrotach wynosi 8-12mbar. Filtr wypala się coraz częściej aktualnie co około 300km.

No właśnie u mnie dmucha od odmy i od rury zasilającej dlatego pytam jak jest u was. Dlatego zastanawiam się czy filtr się przypadkiem nie kończy. A miał co przeżyć...

Jak by się filtr kończył to by również tłumaczyło dlaczego turbo jest dalej mokre mimo regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Jestem świeżo po wymianie interculera. Po 15 latach uległ rozszczelnieniu. Też miałem niewielkie ilości oleju na rurce po odmie olejowej, olej także zanieczyszczał klapę gaszącą, (przepustnicę). Z wyciągniętego interculera wylała się niewielka ilość oleju, który zapewne gromadził się tam przez 15 lat. Jak komuś w silniku rurka po odmie czy przepustnica ulega zapoceniu olejem to według  mnie wcale nie musi oznaczać, że turbina nadaje się do remontu. Samochód mam od 12 lat i turbina jest orginalna. Po wymianie interculera zapocenie  na wyżej wymienionych elementach wyraźnie uległo znacznemu ograniczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

 

Cześć, czy możecie podać nr. uszczelki na złączce od węża intercoolera, która znajduje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. 

 

 

image.thumb.jpeg.05100e658c8a19cb8fb6e8b1d65ccf12.jpeg

Edytowane przez Dreju1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!