Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mokry intercooler i odma


Leszek3

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzałem u siebie po przejechaniu około 10 km więc olej pewnie nie był jeszcze mocno rozgrzany i leci leki dymek ale nie taki jak u Ciebie. Kropelki oleju również wylatują na osłonę głowicy. Po przykryciu ręką wlewu na dłoni pojawiło się sporo małych kropek od oleju. Mój silnik oleju praktycznie nie bierze. Do odmy nie dostawałem się bo w SC III podszybie to skutecznie utrudnia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pozostaje zrobić jeszcze raz kompresję plus próba olejowa której nie robiłem. Kompresja niby wyszła ok jak kiedyś robiłem co potwierdza fakt że np przy -18 pali w cudzysłowiu na dotyk. Jak tu nie ma anomali trzeba się przyglądnąć pokrywie zaworów czyli odmie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

 

Mam jeszcze jedno pytanie a w sumie dwa bo mogą być połączone.

 

Czy jak zdejmiecie ten wężyk od odmy to dmucha wam stąd na wolnych obrotach? według mnie powinno wciągać a nie dmuchać :)

Drugie pytanie trochę odbiegające od tematu jakie macie ciśnienie różnicowe filtra na wolnych obrotach?

 

obraz.thumb.png.636c86db3d2614876b2e916dbb6f3ecb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, halas2 napisał:

jakie macie ciśnienie różnicowe filtra na wolnych obrotach?

 

Wartość ciśnienia różnicowego na wolnych obrotach ;

     - ma być minimum 5 mbar,

     - max wartość nie powinna przekraczać 10 – 12 milibarów,

Dla sprawnego silnika i fap-a w 100 % ;

    - ilość sadzy jaka przybywa w filtrze wynosi ok ; 1 gr/100 km,

    - końcówka rury wydechowej jest czysta w środku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zapełnieniu filtra około 4-6 g ciśnienie wynosi około 1-2 mbar. Im więcej sadzy tym ciśnienie wyższe. 

Według mnie z odłączonego wężyka powinno dmuchać bo z komory korbowej uchodzi ciśnienie natomiast w wejściu do rury zasilającej turbosprężarki powinno zasysać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu u mnie na wolnych obrotach wynosi 8-12mbar. Filtr wypala się coraz częściej aktualnie co około 300km.

No właśnie u mnie dmucha od odmy i od rury zasilającej dlatego pytam jak jest u was. Dlatego zastanawiam się czy filtr się przypadkiem nie kończy. A miał co przeżyć...

Jak by się filtr kończył to by również tłumaczyło dlaczego turbo jest dalej mokre mimo regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam. Jestem świeżo po wymianie interculera. Po 15 latach uległ rozszczelnieniu. Też miałem niewielkie ilości oleju na rurce po odmie olejowej, olej także zanieczyszczał klapę gaszącą, (przepustnicę). Z wyciągniętego interculera wylała się niewielka ilość oleju, który zapewne gromadził się tam przez 15 lat. Jak komuś w silniku rurka po odmie czy przepustnica ulega zapoceniu olejem to według  mnie wcale nie musi oznaczać, że turbina nadaje się do remontu. Samochód mam od 12 lat i turbina jest orginalna. Po wymianie interculera zapocenie  na wyżej wymienionych elementach wyraźnie uległo znacznemu ograniczeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

 

Cześć, czy możecie podać nr. uszczelki na złączce od węża intercoolera, która znajduje się w miejscu zaznaczonym na zdjęciu. 

 

 

image.thumb.jpeg.05100e658c8a19cb8fb6e8b1d65ccf12.jpeg

Edytowane przez Dreju1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!