Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE EDC skrzynia mokra a sucha


LTar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Ostatnio usłyszałem, że nowa 7 biegowa skrzynia EDC w 1.2 w megance jest mokra. 

Wiem, ze występują suche i mokre i że suche są bezobsługowe a w mokrych trzeba wymieniać olej co 60 000 km. 

Jednak nie wiem czym różnią się w użytkowaniu. Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć o tym informacji. Jedyne info jest o VW DSG i to też takie nie dość jasne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

``Najważniejsza cechą konstrukcyjną tej przekładni są dwa sprzęgła, czyli tarcze sprzęgłowe, które mogą być w wersji suchej (słabsze silniki) lub mokre, pracujące w kąpieli olejowej (mocniejsze silniki). Jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste oraz bieg wsteczny, drugie sprzęgło obsługuje biegi parzyste. Z tego powodu można mówić o dwóch równolegle przełączanych skrzyniach biegów zamkniętych we wspólnej obudowie.``

Edytowane przez vivera1977
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat, jako że za kilka tygodni stuknie mi 30k km i zastanawiam się co dalej z EDC, jak z eksploatacją. W internecie naprawdę jest bardzo mało informacji o tej skrzyni, także na zagranicznych forach. Wiadomo, że w ASO nic się nie dowiemy lub usłyszymy to co większość użytkowników na innych forach jak próbowałem zgłębić temat, czyli informację o tym, że EDC jest bezobsługowe... Nie potrafię nawet znaleźć informacji jaki olej jest w tej skrzyni. Skoro, tak jak napisał kolega @LTar, skrzynia w GC jest mokra to tym bardziej wymaga wymiany oleju po jakimś czasie. Olej się zużywa, traci swoje właściwości. 

Od jakichś 2 k km zauważyłem nadmierne szarpanie skrzyni przy zmianie 1->2, 2->3. Było od nowości, ale wiedziałem, że ten typ tak ma. Skarżą się wszyscy, nawet w Talismanach. Nie jest to nie wiadomo jakie szarpanie (nie jest to na pewno szarpanie jak w walniętej skrzyni, że wbija głowę w zagłówek), po prostu coraz bardziej czuć, że skrzynia zmienia biegi. Od 3->4 wzwyż nie czuć praktycznie nic. Pytanie czy to oznaka, że warto już wymienić olej w skrzyni? Jakie są wasze doświadczenia w kwestii EDC? Ktoś ma jakieś informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w czynnościach serwisowych jest zalecana zmiana oleju co 60 000 km ale ja bym już przy 40 000 zmieniał.

W dwusprzęgłowych automatach (ale innych również) konieczna jest wymiana oleju w skrzyni. Właściwie w każdej skrzyni warto wymienić olej. w Mokce miałem manuala i też wymieniłem przy 45 000 km. Co ciekawe instrukcja na Europe nie zalecała, a na USA zalecała co 60 000 km. Wiadomo dlaczego :)

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś posiada informację jaki rodzaj skrzyni (chodzi mi o kod) jest w naszych Megankach? Jedyne co znalazłem to DC4001, czyli EDC w Megane 3 oraz Scenic 3. Nic o IV niestety nie potrafię znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!