Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 TCE EDC skrzynia mokra a sucha


LTar

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, 

Ostatnio usłyszałem, że nowa 7 biegowa skrzynia EDC w 1.2 w megance jest mokra. 

Wiem, ze występują suche i mokre i że suche są bezobsługowe a w mokrych trzeba wymieniać olej co 60 000 km. 

Jednak nie wiem czym różnią się w użytkowaniu. Nigdzie w internecie nie mogę znaleźć o tym informacji. Jedyne info jest o VW DSG i to też takie nie dość jasne 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

``Najważniejsza cechą konstrukcyjną tej przekładni są dwa sprzęgła, czyli tarcze sprzęgłowe, które mogą być w wersji suchej (słabsze silniki) lub mokre, pracujące w kąpieli olejowej (mocniejsze silniki). Jedno sprzęgło obsługuje biegi nieparzyste oraz bieg wsteczny, drugie sprzęgło obsługuje biegi parzyste. Z tego powodu można mówić o dwóch równolegle przełączanych skrzyniach biegów zamkniętych we wspólnej obudowie.``

Edytowane przez vivera1977
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Pozwolę sobie nieco odświeżyć temat, jako że za kilka tygodni stuknie mi 30k km i zastanawiam się co dalej z EDC, jak z eksploatacją. W internecie naprawdę jest bardzo mało informacji o tej skrzyni, także na zagranicznych forach. Wiadomo, że w ASO nic się nie dowiemy lub usłyszymy to co większość użytkowników na innych forach jak próbowałem zgłębić temat, czyli informację o tym, że EDC jest bezobsługowe... Nie potrafię nawet znaleźć informacji jaki olej jest w tej skrzyni. Skoro, tak jak napisał kolega @LTar, skrzynia w GC jest mokra to tym bardziej wymaga wymiany oleju po jakimś czasie. Olej się zużywa, traci swoje właściwości. 

Od jakichś 2 k km zauważyłem nadmierne szarpanie skrzyni przy zmianie 1->2, 2->3. Było od nowości, ale wiedziałem, że ten typ tak ma. Skarżą się wszyscy, nawet w Talismanach. Nie jest to nie wiadomo jakie szarpanie (nie jest to na pewno szarpanie jak w walniętej skrzyni, że wbija głowę w zagłówek), po prostu coraz bardziej czuć, że skrzynia zmienia biegi. Od 3->4 wzwyż nie czuć praktycznie nic. Pytanie czy to oznaka, że warto już wymienić olej w skrzyni? Jakie są wasze doświadczenia w kwestii EDC? Ktoś ma jakieś informacje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba w czynnościach serwisowych jest zalecana zmiana oleju co 60 000 km ale ja bym już przy 40 000 zmieniał.

W dwusprzęgłowych automatach (ale innych również) konieczna jest wymiana oleju w skrzyni. Właściwie w każdej skrzyni warto wymienić olej. w Mokce miałem manuala i też wymieniłem przy 45 000 km. Co ciekawe instrukcja na Europe nie zalecała, a na USA zalecała co 60 000 km. Wiadomo dlaczego :)

 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś posiada informację jaki rodzaj skrzyni (chodzi mi o kod) jest w naszych Megankach? Jedyne co znalazłem to DC4001, czyli EDC w Megane 3 oraz Scenic 3. Nic o IV niestety nie potrafię znaleźć. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!