Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.5 dci 95 KM 2015r. bierze olej


Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, krzychu73 napisał:

Rozumiem że na połowie miarki miałeś po dolaniu?Nie pokojące jest że dmucha spod korka wlewu oleju.

Tak po dolaniu było prawie w połowie miarki. Nie to ze dmucha z korka tylko paruje. Tak samo jak odpinam wąż od zaworu odmy.

Mam fakturę z warsztatu który zajmował się demontażem i montażem turbo i gwarancje z warsztatu gdzie było regenerowane.

Regeneracja kosztowała 900 zl a razem z wymianą 1750. W tym uszczelki 150 zl które kupowałem sam w Renault.

 

Edytowane przez Milorddd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze nie wierze warsztatom i tym mechanikom. 

Mam może małe doświadczenie ale mam co do nich mieszane uczucia, bo zawsze czuje ze robią tak żebym przyjechał jeszcze raz i jeszcze raz najlepiej zapłacił.

Dlatego tak chce sprawdzić coś konkretnego sam. Nie mam dwóch lewych rąk. Przy poprzednim aucie kiedy miałem benzynę wiele rzeczy robiłem sam. Przy dieslu tymbardziej nowoczesnym juz mam problem ale napewno podołam z waszą pomocom.

Napewno pojadę do kwalifikowanego mechanika, ale chciałbym sprawdzić pewne rzeczy sam. Nie chce żeby wciskał mi bajki, lubię być na bieżąco i wiedzieć co dokładnie się dzieje.

Pojadę do mechanika i chce wiedzieć jak z nim rozmawiać.

Pomóżcie mi przeprowadzić jakieś testy. 

Jeśli chodzi o zawór odmy to nie wiem jak rozebrać bo on jest razem z obudową plastikową. Góra zaworu nie jest jednolita, jest łączona ale boję się na siłę to rozpoławiać.

Edytowane przez Milorddd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik podejmując się naprawy turbiny, musi brać za nią odpowiedzialność.

Z drugiej strony wynika, że jeżeli turbina zrobiona poprawnie ( moc jest, mało pali, nic nie gwiżdże, ciągnie od samego dołu )

to wina leży raczej po stronie uszczelniaczy zaworowych, pierścieni olejowych.

Udając się do mechanika, powinien się on wypowiedzieć na temat ;

- sprawności turbiny, (poprawności jej złożenia, luzów, suchość kanału dolotowego w stronę intercoolera),

- zaworu odmy ( wszędzie sucho, brak przecieków ),

- pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku.

Jeżeli ten etap okaże się OK to pozostaje;

- pomiar kompresji na gorącym silniku; na sucho i na mokro ( z olejem ),

- jeżeli tu też będzie OK, to pozostają uszczelniacze zaworów do zmiany.  

Dla mechanika kumatego to jest  " małe piwo ".

Egzekwuj ( kontroluj mechanika ) swoje prawa za które zapłaciłeś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś  rozbierałem ten zawór gdy jeszcze nie był umieszczony na pokrywie zaworów. Składa się z dwóch połówek połączonych na zatrzaski. Po 200kkm był w bardzo dobrym stanie, membrana czysta i elastyczna. 

 

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Pojeździłem po kilku mechanikach i stawiają prawie wszyscy na pierścienie tylko jeden na turbine bo powiedziałem w jakim zakładzie regenerowalem i ze trzeba wysłać do Łodzi i sprawdzić.

Żaden nie przeprowadzał żadnych konkretnych badań i prób, jedynie odkrecali korek od wlewu oleju z którego paruje i jeden ściągnął wężyk od zaworu odmy, niektórzy tez nie robili nic np. ten co stawia na turbo.

Jeden co ściągnął wężyk od zaworu odmy zatkał palcem kruciec co nachodzi na niego wąż na chwile i potem puścił i ze za duże ciśnienie ze paruje i ze są przedmuchy.

W serwisie Renault proponują wymienić silnik. 

Ogólnie juz nie wiem kogo słuchać i nie wiem co robić.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.04.2018 o 22:51, Milorddd napisał:

prawie wszyscy na pierścienie

W takim razie zleć (płatne) badanie kompresji w silniku i się dowiesz konkretnie czy to pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.04.2018 o 22:51, Milorddd napisał:

Pojeździłem po kilku mechanikach i stawiają prawie wszyscy na pierścienie tylko jeden na turbinę,

 

Dnia 27.03.2018 o 17:04, Milorddd napisał:

Nie to ze dmucha z korka tylko paruje. Tak samo jak odpinam wąż od zaworu odmy.

Mam fakturę z warsztatu który zajmował się demontażem i montażem turbo i gwarancje z warsztatu gdzie było regenerowane.

Regeneracja kosztowała 900 zl a razem z wymianą 1750. W tym uszczelki 150 zl które kupowałem sam w Renault.

Po regeneracji turbiny, porządny/uczciwy mechanik ( ten co robił turbinę ) powinien dla pewności i wykazaniu swojej fachowości ;

- pomierzyć ciśnienie oleju na gorącym silniku,

- określić stan zaworu odmy,

- określić stan magistrali olejowej turbiny,

Na podstawie Twoich stwierdzeń  zalecam ;

- to co powyżej, 

- oraz wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!