Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy Megane z silniekim K9K 636


orzel0072

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów. 

Jest to mój pierwszy post, więc jeśli umieściłem go w niewłaściwym dziale lub czegoś nie dodałem to proszę o informacje.

A więc, kupiłem Renault Megane phIII 2013r. Kombi z silnikiem  1,5dci z przebiegiem 120 tys

Auto w tej chwili stoi u mechanika na wymianie płynów, filtrów i rozrządu 

Chciałbym coś więcej dowiedzieć się o tym silniku (szukałem na forum ale nie znalazłem jednoznacznego opisu tego silnik)

Jest masę ewolucji silnika 1,5dci o symbolu K9K, czym sie różnią nie mam pojęcia.

Ja mam wersje K9K 636

Jest to konstrukcja udana ? Czy też nie ? Na co zwrócić uwagę ? O co w pierwszej kolejności należy zadbać itp...

Z góry dziękuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już kupiłeś i pytasz czy konstrukcja jest udana, to rozumiem, że liczysz tylko na pozytywną odpowiedź :-) Ogólnie silniki 1.5 dCi z lat ostatnich są udane (ja mam K9K 656 i ze starszych K9K 732). Z tego co kojarzę, to akurat zdaje się o 636 było coś nt. problemów z odpalaniem w bardzo niskich temperaturach (powinieneś znaleźć wpisując w wyszukiwarkę ww. numer). Jeśli wymieniasz rozrząd - w sumie bardzo dobrze, bo to już ca. 5 lat eksploatacji (nie wiadomo jakiej) i przebieg też by się zbliżał - to wg mnie wszystko powinno grać :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszą na oficjalnych stronach Renault jest to następca silnika k9k 836 stosowanego w megane III phI i scenic III phI. Wprowadzono w nim kilka usprawnień lub niedogodności jak kto woli. Na pewno zaletą jest pompa oleju o zmiennej wydajności która dostosowuje ciśnienie w zależności od obrotów. W związku z tym zwiększa moc silnika bo nadmiar oleju nie musi być kierowany do zaworu przelewowego.  Moment obrotowy jest zwiększony do 260 Nm w stosunku do 240 Nm w k9k 836. Masz dodatkową przepustnicę wydechu która współpracuje z tak zwanym zimnym EGR. Podobny jest stosowany w silniku 1,6 dci 130 R9M. Pewnie też masz system Start-Stop oraz układ odzyskiwania energii podczas hamowania. Jak dla mnie to same kłopoty. Trochę zmieniona pompa wtryskowa Siemens-Continental, zmiana to miejsce usytuowania czujnika temperatury paliwa.  Były opisywane przypadki z wadliwą pracą silnika przez kilka minut po uruchomieniu w temperaturach ujemnych. Inna turbina i inny FAP w stosunku do k9k 836.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze najważniejsze, czy ten silnik to ta seria która jest podatna na uszkodzenia panewek ?
Czy to jest już wersja poprawiona w której teoretycznie nie powinno być już tego problemu

 

Planować w najbliższym czasie wymianę panewek puki jest wszystko ok ? 
 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!